trött på oseriösa köpare..
FAn vad pissed jag blir på folk som tingar råttor o sen när allt är fixat så de ska hämta så kommer de inte, för heeeeelt plötsligt så insåg de att de inte har råd med fler. Kan inte folk bara tänka lite extra innan de tingar? Nu är det en "skojig" sak här på forumet som har tingat flera stycken ifrån daisymink och en tjej från mig som bara skiter i det. Vad trött jag blir på oseriösa köpare! speciellt när alla mina andra tjejer kommer försvinna o bara hon är borta.
SÅ om någon vill veta vem det handlar om kan ni skicka ett PM så varnar jag er GLADLIGEN för en av forumets mest oseriösa köpare.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Usch, ja, sådant blir man riktigt förbannad på! Men tyvärr så finns det sådana idioter överallt =( De flesta råkar nog ut för såna någon gång.. Tror jag iaf. Finns många som tingar och sedan inte hör av sig eller kommer och hämtar.
Jättesöt bebis på bild iaf =) Synd att mina damer är tanter nu =( De är ju jättesnälla och friska, men de blir ju 2 år nu.. Så jag hade i så fall behövt sällskap i ungefär samma ålder då.
Hoppas hon hittar ett varaktigt och bra hem! Sådana idioter som tingar och sedan itne hämtar ska inte ha djur över huvud taget! Enligt mig iaf.. Känns som att om de är oseriösa när det gäller att köpa djur så kan de lika gärna vara oseriösa när det gäller att ta hand om dem med..

#1 Varför skulle du inte kunna skaffa en i bebis-ålder då?
golf.ifokus.se
#2 När tanterna dör kommer bebisen sitta själv - det är inte bra.
#2 Precis den anledningen som #3 skriver =) Därför är det alltid bäst med 2 bebisar i så fall. Vill ju inte att någon råtta ska bli ensam.. Vore ju tråkigt =(
naw vilken sötis förstår dej men samtidigt så får du tänka possetivt är dom så så ska dom inte ha dom råttor och då är det bra att dom inte kom så att du får hitta ett bättre hem åt denna sötnos=D

Ja, men då kan man ju köpa en till bebis sedan när tanterna dör =) Eller 2.
golf.ifokus.se
För länge sedan tröttnade jag på oseriösa köpare. Fast vad jag menar med oseriösa köpare är mer relaterat till hur råttorna får det i sitt nya hem. Tingningar via internet har jag aldrig pysslat med, då det inte ger mig någon chans att bedöma personens lämplighet att t ex ta hand om levande djur.
#6 Jo, men här är det nog ganska svårt att få tag i råttor, så därför är det bäst för min del att ha 2 från början =)

Øv, hvor jeg bare kender det alt for godt. Det værste er, at man så står med ungerne og ikke kan komme af med dem, fordi man har sagt nej til andre. Dem kan man ikek henvende sig til mere, for de har allerede købt unger andre steder.
Jeg har så taget konsekvensen og tager nu forudbetaling på hele beløbet. På denne måde så har jeg i første omgang sorteret de værste useriøse købere fra.
Man skal betale hele beløbet inden 5 dage fra reservationen ellers bortfalder reservationen og bliver ledig for andre.
Sker det, at folk alligevel afbestiller, inden de skal hente, så tager jeg et reservationsgebyr på 50 kr. når jeg tilbagebetaler beløbet, for svig og smerte ved at skulle finde nye købere.
Efter jeg har indført denne metode, har jeg stort ikke haft afbestillinger. Folk er meget seriøse, når de køber rotter hos mig.