Olika salladssorter
Det finns ju en massa olika sorter av sallad som rosé, mache, frisé, ruccola mm. Någon som vet om alla är lika näringsfattiga som isbergssalladen är? Jag har tittat på google men där kommer det bara upp en massa recept.
Anledningen till att jag undrar är för att flera av mina råttor är jätte kräsna på grönsaker men olika sallader älskar de men jag vill ju inte att de ska få näringsbrist så de kan ju inte leva på sallad. Annars i grönsaksväg så äter de nästan bara majs, paprika, ärtor. Har försökt flera gånger (och försöker fortfarande) med en massa olika men inget duger. Frukt, pasta och sånt är därimot jätte gott.
Hur ser man om de skulle ha näringsbrist? Alla är pigga och glada så jag tror inte att de har det men det kan ändå vara bra att veta.

Har bara ett ord till hjälp, MIXA:P
Mina gillar inte heller särskilt mycket grönsaker, så jag är elak och mixar ihop all mat till gegga, då går det ner. Sallad får mina då och då men som du skrev är det rätt näringsfattigt.

Är även ruccola, machesallad etc etc oxå näringsfattigt?
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag tvivlar på att de kommer äta mixad mat då de inte ens äter barnmat som alla andras råttor verkar älska, men jag ska prova.
Tack för tipset.