Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 634 ggr
perlir8
0

ere nån som e lika liten som jag?

jag är tretton år gammal och har mina första råttor på snart ett år.. jag undrar bara om det är nån/några fler som är ungefär lika gammal som jag? dom flesta här verkar vara runt tjugo och verkar veta hur mycket som helst om råttor.:P

MentalDistress
0

Ålderskillnaden kan nog bero på att många, eller iaf jag, inte fick ha djur när vi bodde hemma. Och i efterhand förstår jag det. Djur kräver väldigt mycket av en och alla klarar inte av det ansvaret då de är 13. Hoppas du är en av dem som klarar det :)

Terato
0

Jag är 21 men jag har inga råttor än! Så du har mycket mer erfarenhet än mig, perlir8 om du har haft råttor i ett år! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

perlir8
0

jag hoppas det iaf!  jag har läst mycket om råttor men visst gör jag misstag ibland… får se om jag skaffar fler råttor sen, för det är ju ganska mycket jobb. Räcka ut tungan

Ladyinred
0

Jag skaffade min första råtta när jag var 13. 11 år senare berikar de fortfarande mitt liv :)

conne
0

jag är bara 12 år, men om en vecka så ska jag köpa mina första råtthanar!!!     Oskyldig   längtar sjukt mycket!!

ssssss
0

Jag har två råttor, och min lillasyster en. Hon är bara 11 år, men hon tar hand om sin råtta själv. Jag hjälper henne om det är något hon undrar och ger henne tipps. Visserligen bor råttorna ihop så städning och matning delar vi på. Vi har haft råttorna i ett år nu, och jag kan lungt säga att jag skulle lita på henne att själv kunna ta hand om råttorna, hon är så mån om att de ska må bra och har lärt sig så mycket. således tror jag att om man verkligen vill och anstränger sig kan man ta hand om råttor (och andra djur) från tidig ålder. Men det är viktigt att det finns någon (äldre) att fråga om hjälp, och det är därför jättebra att det finns sådana här forum. Så lycka till båda två, det är jättebra av er att vara här på forumet, det visar att ni bryr er, och fråga så fort ni undrar något, det är många här som gärna hjälper.

flikka83
0

Ålder har inget med hur bra man skøter sina råttor att gøra! Alla ær vi olika till personligheten och det ær mer dær det skiljer… Jag ær vældigt omtænksam och gosar gærna, dock kanske lite bekvæm ibland. Elvis (1,5år) ær precis lika dan! Lucifer har jag bara haft i två veckor så jag har inte riktigt lært kænna honom till personligheten ænnu.

Lycka till med dina råttor i alla fall perlir8! Skrattande

Millie
0

Jag är 11år. Så jag är nog yngst..

izze
0

Jag är 19 och har haft mina första råttor i en vecka!, Dom e lite blyga o luktar lite men buren blev ny städad o fin igår så nu hoppas vi att dom bajsar där dom ska :P.

För den delen äre fruktansvärt roligt att ge dom ett kokat ägg!, Dom blir som tokiga! slås om ägget och har sig där är det riktig syskon kärlek!

jessi_twini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag är tretton och har haft mina råttor…. sen julafton 2006 :)

Nutiz
0

Jag är 12… Har varit intresserad av råttor sen februari 2006 och fick mina första i april i år…

[countess]
0

jag skaffade min första råtta som 10 år själv klart hade mina fräldrar största ansvaret plus att jag lekte på djurens vilkor kommer aldig att glömma henne , hon rymde jämt sökte upp mig och la sig och sov i min famn hehe fick dock sätta lås på buren iaf jag inte skulle va hemma :S och hon åt frukost med mig på morgonen och gärna vid middan också om inte mamma va hemma ;P

Bellen
0

Jag e 8 år, så jag e ännu mindre

UpptagetNamn
0

Första gången jag ville ha råttor var när jag såg ett program på tv, där lärde dom råttorna agility, sen den dagen har jag tjatat i flera år.
Jag fick mina 2 första råttor för typ 3 år sen..

DoD
0

jag har haft råttor sen sommaren 05.. jag är 17 å just nu känns de som om jag aldrig kommer tröttna på råttor:)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta