Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 561 ggr
DoD
0

Bara en oskyldig fråga!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad blir de för färger om man blandar denna med

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

DoD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna

DoD
0

dom är ju ganska lika förresten vilka färger har dom… tror den andra bilder (linus) är cinnamon iaf

zrcoowl
0

Det beror på vad som ligger bakom dem.

Terato
0

Jag kan absolut ingenting om avel. Men jag vet att sånt där är oerhört svårt att veta enbart genom att se vilken färg de enstaka individerna har. Finns det andra färger i stamtavlan hos föräldrar, far- och morföräldrar osv så kan det ju dyka upp. Så jag skulle tro(observera tro) att det rent teoretiskt kan dyka upp rätt många olika färger beroende på vad som finns i linjerna.

Den på översta bilden ser enligt mitt otränade öga ut som en fawn hooded och den på undre som en cinnamon. Kan inte säga något om teckning på den undre eftersom jag bara ser den "underifrån".

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ninja
0

Vad är det för färger? (ser ingenting alls på den ähr skärmen)

Om det är så som Terato skriver, att det är fawn och agouti, så blir det troligen agouti, ev fawn och/eller cinnamon beroende på vad de bär på för något bakåt.
Är båda heterozygota (A*) så kan det även bli black, ev. mink eller någon annan färg, även där beroende på vad som ligger längre bak i generna. Är den ena eller båda homozygota (AA) så blir det enbart agoutivarianter.

DoD
0

den övre är en fawn och den undre är en cinnamon Linus är bara färgad på huvet och ner till nacken men sakura är lite ända ner till svanden eller iaf ner på ryggen typ:P