Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 352 ggr
Amfibie
0

Hur gick det igår?

Någon här som var och ställde ut igår, Mariestad?

Hur gick det för er?
Första utställningen för mig, och blev 1:a och 2:a i petclass junior :)
Dessutom 2:a junior i standard med min champagnehona :)
Så glad!

UpptagetNamn
0

Grattis :D

Grodan
0

Grattis! Kul med lite förstagångstur! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bullerbytjejen
0

HAHAHA fy va kaxigt Cool

Amfibie
0

Tackar :D
Ja, jag blev helt förvånad, jag hade inte badat dem eller "skrubbat" svansen, som många gör, jag tyckte dem var fina ändå. Så jag var övertygad om att andra skulle ta placeringarna.

Fast det kommer nog dröja innan jag ger mig ut på utställning igen, var där 09:30 och kom hem 23.20 :/
Det var drygt som.. men helt klart värt väntan! :P

Amfibie
0

#3 Haha, lite får man väl skryta eller? ^^

Mimus
0

#5 Tror hon menade Grodans inlägg Räcka ut tungan

Amfibie
0

Haha, okej, jag förstod det sen ^^

Daisymink
0

vi var där, men bara för att hämta bebisar :)

// Vanessa 

wintermynta
0

Det gick jätte bra även om det blev en långg dag. Kom hem kvart över tre på natten.
Fick sitta som domarsekretare i ena petklassen så det var kul.
Fick HP för Gretas underbara agilityrunda. Hon sket fullständigt i mig och i vilken ordning hindren skulle tas. Hon banan och hindren på sitt sätt, baklänges. Det roligaste var när hon skulle gå under vippbrädan. Höll på att sätta hjärtat i halsgropen, då jag var helt säker på att hon antingen skulle fastna där under (hon väger nästan 500g och är stoor tjej) eller klämma sig. Men det gick bra och det var inte bara jag som fick ett gott skratt.
Albin gjorde debut i juniorklassen och knep tredje placeringen. Fick A-pris på nästa alla och kvalitets ettor på alla.
Hade en jättte trevlig dag och det var kul att träffa alla.

UpptagetNamn
0

Asså får man typ rosetter & sånnt när man ställer ut eller kör agility?

wintermynta
0

En utställning består av tre klasser
Standard- hur råttan är i färg, ev i teckning, typ och storek
Pet. hur välskött råttan är. Här bedöms råttans temprament, om den är ren o så vidare
Agility- hinderbana. Det finns en för nybörjare då heter klassen: Agility A och för mer erfarna Agility B. För att få tävla i B krävs det att man blir uppflyttad från A.
Rosetter och Hp (hederspriser) delas ut i alla klasserna.

Mariaratta
0

Jag hade bara en råtta att ställa ut - Zaezar (Ale´s/Arinella´s Rockwell)

Han fick A-pris i Pet Class och bedömningen "bra typ och storlek, livlig men mycket kantaktsökande"

I agility blev det Clear Round

I Ostandardiserad kunde tre (!) domare till slut komma fram till att han inte är chocolate agouti, utan nån sorts agouti med svarta täckhår och blå ton i underpälsen. Trevlig pojke med bra rexning. :)