Artikel - att para sin råtta
En artikel om de vanligaste frågor och de vanligaste felen - samt noga förklara varför detta är fel…
Någon som känner sig manad?
men fasiken, skärpning, skriv den nu någon!!!
SKRIV DEN SJÄLV, VA?
GRODJÄKEL! :O
men jag gör ju så jäkla mycket, kan jag få lite feedback?
Jag har en annan artikel att skriva, men nån kan väl skriva den va? Komigeeen, liksom! Vi vill ju inte att alla nya medlemmar ska komma till ett artikeltomt forum :P xD

Jag skulle jättegärna skriva den grodan men jag kan inte tillräckligt mycket. :/
#5 behöver du väl inte, sunt förnuft, neutral ton och källor kan man komma långt med…
Denna artikel är högst aktuell och mkt viktig! Någon som känner sig manad?
Har försökt med tre olika hanar som har haft dambesök utan resultat. Jag behöver verkligen få läsa en sån artikel!
Många behöver det!
Det kan vara lättare att skriva om man har några frågor som folk vill få besvarade.

- Varför ska jag para?
- Vilka djur ska jag para?
- Vad vet jag om djuren jag valt?
- Vad bör man veta om sina djur och varför?
- Hur länge ska honan och hanen träffas?
- Vad ska jag ha för bur?
- Vad gör jag med honan under dräktigheten?
Vet inte vad mer man kan fråga sig för frågor i en sån artikel.. =)

Jag skulle kunna skriva den.. Om någon som faktiskt är uppfödare och har mycket mer erfarenhet kan läsa den innan den publiceras? För har ju ingen erfarenhet av avel
Jag kan läsa din artikel Mimus och komma med synpunkter om du vill.

#12 Thx :)
Då säger vi så.. Mimus "hmm, d é nog jag" skriver den, Cosmonita talar om alla felen å sen om den blir bra får jag äran å blir den kass får Cosmonita äran 
Dock blir d inte start med att skriva på momangen för har litte kompleteringar på en hemtenta men sen börjar jag..
hm… jag tänkte mig nog två olika artiklar
- avelsetik - varför, planering, avelsmål, bedömning av avelsdjur, vikt o ålder etc
- praktisk tillämpning - lämplig vikt o ålder vid parning, planering inför parning, budget, hur går parningen till, cervixplugg, utfodring av dräktig hona, bäddning o bäddmaterial, lämplig bur, förlossning, den första tiden, hur städar man, hur hanterar man dräktig hona, hur hanterar man bebbs mm

Men avelsetik är väl redan upptagen?
För del 2 där skulle ja nog kanske kunna klara av med lite hjälp.. Å Cosmonita har ju erbjudit sej
#15 flera avelsetiksartiklar?
Jättebra om du o cosmonita tar er ann praktisk tillämpning om avel på råttor! Ser fram emot den!

Då säger vi så. Fast fler avelsetikartiklar lämnar jag över för det törs jag inte ge mej in i