Himisars färg på pointrarna.
Sitter och funderar,filosoferar på vilken färg mina himisar kan ha på pointrarna. Det verkar finnas många varianter så undrar om ni som har/haft himisar inte kan lägga ut bilder samt skriva vilken färg de har på pointrarna…själv har jag ingen aning på mina…

Hm, jag vet faktiskt inte.. Lunas pointer är väldigt liten och ljus men den är ju inte blå eller så utan mer ljust rödbrun… agouti?
www.rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=e6d6568a-7aa1-4118-8bf2-bd0635ace18c&Filename=Luna.jpg” cannot be displayed, because it contains errors." />

Det är väl smartare om du lägger ut bild på dom du vill ha färgbestämda?

MM men i och med dumpningen av min pojkvän å försvann min möjlighet till kamera…det står på att ordna listan…precis under skaffa mig ett liv…så bilder kommer snart :D

PS var därför jag vill ha bilder på andra himisar så kan jag jämföra här i min mörka låda :D

hm mina himisar har större pointrar än era…de når upp till ögona på båda,på den ena ser der mer ut som en mask och på den andra som ett mörkt blyerts streck som börjar smutsar ner de omkring liggande områdena…men de var vita från födseln och har så extermt ljusa ögon så jag kan inte säga att de är annat än himisar
Googlade lite och såg att det finns olikheter i hur stora pointar och hur mycket färg himisarna har.
≧◔◡◔≦

#6 jag kan inte mycket men min himmis ska inte ha en ordentlig teckning utan är "dålig" himalayan (men pytt säger jag, hon är hur fin som helst!!). Hon är fö väldigt lik Mischas råtta. Tycker både Luna och den andra himmisen har pointers som liknar siamesernas sealpoint i färgen.

*Putt* vill ha fler himibilder

#9 För jämförelsebilder kan du ju kika på min gamla himmistråd. Står inte färgbenämningar där iofs men ändå.

#11 fint foto!
Jag gillar denna, från: http://www.hawthorn.org.uk/colour.asp?id=37

(l-r) Russian silver, English blue, Seal, and Russian blue point Siamese, copyright Hawthorn

#11 Yes där är pointen som mina har,samma färg och nästan lika långt upp, den ena av damerna har lite solidare färg högre så det tangerar ögonens nedre kant…

#13 Mycket bra och pedagogiskt! Ett konstycke att lyckas med den bilden dessutom, har de limmat dit råttorna på bänken eller klämmer hon fast dem med handen tro? :P