Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 407 ggr
RThink
0

Är jag en galen katt tant ?

Detta är en ironi tråd  

Insåg här om dagen att mycket av mitt liv är anpassat efter djurens behov och inte längre mina egna i hemmet och i vårt vardags livs planering ..

Damsugaren jag äger är av en grovdammsugar modell för att klara av att suga upp spån från golvet,

Jag flyttade nästan 25 mil för att djurne skulle få växa upp på landet och i ett stort hus , med ombyggda djur rum och stora ute hagar ( till smådjur då )

Bilen är såklart fylld av djursaker och mer anpassad komfort för djurens behov än mina egna

Ekonomiskt lever jag och min sambo ganska billigt med matvanor, men djurens matkonto är nästan de dubbla vårt ( köper endast ekologiska varor och färsk samt högkvalitets mat )

Listan kan göras lång av olika saker jag ofrat för at djuren ska få de bättre

Självklart sätter man djurens behov och man  vill ge sin lilla bebis de bästa .. Men har djuren tagit öve rmitt liv nu ?

niffen
0

Vad är meningen med tråden? Jag fattar inte   xD

RThink
0

har djuren tagit över våra liv ?

Är de djuren som är herre på täppan i våra liv i de mordena samhället Skrattande

Bullerbytjejen
0

hahaha jag e lika dan, djuren går helt klart före i mina prioriteringar. har jag hundra kronor att köpa mat för en dag så köper jag till mig :
pasta 6 spänn,
korv 9 spänn
och en lök till mig,
sen resten går till mat åt ratsen, roligare att se dom mumsa än att sitta å äta god mat själv ensam lixom xD

idaleck
0

Äh, så länge ni är lyckliga så är det väl bara att köra på :D Jag skulle nog bo på samma sätt om jag inte hade en sambo som höll tillbaka. *grrr*

Bullerbytjejen
0

som seinfeld sa att han skulle aldrig plocka upp hundens bajs i sån bajspåse, vad skulle utomjordningarna tro om oss då? går omkring efter en hund och håller i ett rep och plockar upp deras bajs när dom skiter var dom vill hahaha

RThink
0

# 5

Precis, Vi bär hem maten till dem, klappar o pysslar om dem, städar efter dem och  är lyckliga att få vara en del av deras tillvaro , Vem är den dominanta arten på jorden ;-)

zickan
0

Haha.. mmh jo nu är jag med i din klubb rt.. Flyttade med ut på landet för att få tag i billigare och större så jag kan ge djuren mer och hålla på med dom på det sätt jag vill.

Jag tror inte människor är den dominanta rasen. Djuren är ju sjukt smarta, ligger hemma och tar det lugnt medans vi människor arbetar för att kunna dra hem nya tillbehör, erbjuda dyr mat  varje dag, gratis husrum, gratis vetrinär. Och på toppen av allt så masserar, kelar, gosar och springer runt för att göra det bekvämt för djuren. Vet inte om jag tycker det låter som mänskligheten är den dominanta smartare rasen alltid.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

RThink
0

Föräldrar gör säkert precis lika stora uppoffringar och delar av sin genoristet till sina barn men de kanske känns mer naturligt och "viktigt" för  mänsklighetens ( Bortskämda djurens ;-) ) Överlevnad på vår planet ?

Creation
0

Nja, riktigt alla djur har det ju inte lugnt :/ T.ex. hästar och fårhundar arbetar ju ganska mkt. Men de verkar oftast gilla sina jobb, så det är väl bra ändå ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

RThink
0

#9 helt sant de finns många djur som både behöver jobba hårt ( för att de trivs ) men finns såklart även många galna människor åt de negativa hållet som gör så mycket illa djuren att man får tårar i ögonen ibland…

Bullerbytjejen
0

#10 och dom mest galna djurmänniskorna är dom som skaffar just dom djuren..som behöver arbeta. Inte dom dom mesta då utan som mest galna :-P