Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 958 ggr
pzyhr
0

Mink/cinnamon capped rex hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hona på 6 - 7 veckor, som söker ett nytt hem. Jag köpte henne från en djuraffär för ungefär 2 veckor sedan. Då trodde jag att denna hona vara en hane (vilket djuraffären påstod). Nu har det dock visat sig att den här råttan är en hona! Av den anledningen söker min lilla tjej nu ett kärleksfullt hem där hon får sällskap av andra honor.

Hon är för övrigt rex och mink/cinnamon capped (det är för tillfället svårt att avgöra) och en väldigt fin sådan!
Hon är 100 % frisk, pigg och nyfiken. När man håller fram handen kommer hon gärna och klättrar upp på den. Det är en väldigt orädd liten tös, som var handtam redan när jag köpte henne från djuraffären.

Jag har verkligen fäst mig vid den här lilla tjejen, men hon behöver verkligen ett hem snarast. Det viktigaste är att hon får komma till en kärleksfullt hem och att hon får sällskap av andra honor.

Hon finns i närheten av Gävle/Sandviken/Storvik/Hofors. Jag kan skjutsa henne en bit om det skulle behövas!

pzyhr
0

Här är en till bild.

Glömde säga att ni även kan kontakta mig på:

jeffajter@hotmail.com

TienMu
0

va jobbigt……svårt sånt där…..skulle gärna hjälpa till men ja har rätt fullt me råttor nu…..inte fulltså ja har brist plats mässigt men ja har nyss fått hem en tös som ja vill ge massa uppmärksamhet…å sen kommer ja få en ny hane i mars….

skaffa en till hona vetjja :)

nemen kan du inte ha kvar henne så är de ju råtthjälpen om ingen nappar….för djuraffären lär ju ej ta tillbaks henne…..

pzyhr
0

Ännu en bild…

pzyhr
0

#2 Ja, det är väldigt jobbigt…Jag förstår om du vill lägga all tid på din nykomling och det är inte mer än rätt! Tack ändå!

Även om djuraffären ville ta tillbaka henne, så skulle det aldrig falla mig in att åka tillbaka dit. Min lilla tjej förtjänar bättre.

Här är en till bild i alla fall…

pzyhr
0

En till bild!

pzyhr
0

En till!

pzyhr
0

Ännu en bild!

pzyhr
0

En till bild…

Girlie
0

Går det att få henne till Göteborg eller till Sthlm den 15:e Februari skulle jag kunna ta henne.

pzyhr
0

En till bild!

pzyhr
0

#9 För min egen del, så blir det nog svårt att åka ända till Sthlm. Det tar nästan 3 timmar för mig att åka dit.
Men det kanske går att ordna transport på annat sätt?

TienMu
0

å va söt hon e…..

ja men nån transport måste ju gå å ordna….

TienMu
0

långt mellan dä du bor å uppsalsa då?

Stj3rnfallet
0

Åå, så söt hon är!=) Här finns det gott om plats :P Har ju bara 3 tjejer ;) Hon är verkligen jättefin! Måste vara väldigt jobbigt för dig att lämna ifrån dig henne =( Man fäster ju sig så otroligt fort, även om man inte har haft sin sötnos så länge!

niffen
0

Verkligen jättevacker liten tjej! Jag har också bestämt mig att aldrig köpa från någon djuraffär mer… *Springa till annan tråd* Kan man inte skriva en artikel om hur djuraffärer/personal beter sig?

Ninja
0

Åh, var hon så ung.. Finns ju risk att hon är dräktig också va?Skrev nyss i din andra tråd, "Är min hane en hona?" att jag kanske kunde ta henne, jag bor ju nära och så (Hofors). Men jag har ju inga honor dock, även om jag ska skaffa det så småningom.. lär bli fort isf!

UpptagetNamn
0

Jag PM:a dej :)

Halloweencat
0

Ja skulle jätte gärna ta henne om hon fortfarande behöver ett nytt hem

UpptagetNamn
0

Jag skulle värkligen också vilja ha henne, om det inte tog 4 timmar att åka ;)
Fast hur dyra är tåg bilgetter? Hur kollar man det? För det går väll på någon hemsida?

Nicciz
0
Stj3rnfallet
0

Man kan även kolla på www.bokatag.se efter biljetter =)

Daydreams
0

#19 men ursäkta, du skulle nyligen göra dig av med dina hanar eftersom din mamma blivit så allergisk. Sen ångrade du dig och ska behålla dom trots allt. Men sen vill du skaffa FLER råttor samt GP, hur tänker du?

Ninja
0

Hon bor hos mig nu, kom nyss hem med henne.. hoppas på att hon inte är dräktig och sen blir det till att skaffa kompisar åt henne. :)

Jättemysig flicka, verkligen! Men hon är varken mink eller cinnamon.. hon är ju beige! Gissar jag på iaf, har inte sett så mycket beige irl.. riktigt mörkt rubinröda ögon, praktiskt taget svarta. Så mörka att det var ren tur att jag såg skiftningen i rubin.

Daydreams
0

Vad roligt att höra, grattis till nytillskottet och vi håller tummarna att hon inte är dräktig.

Terato
0

Vad roligt att hon fick komma till dig Ninja! Ja, vi får hoppas att det inte hann bli något..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

pzyhr
0

Hoppas att allt går bra med lill-tjejen :) Jag är säker på att hon kommer att få det jätte - bra hos dig.

Ninja
0

Hon är så charmig och go, vill vara med hela tiden. Är även ett riktigt matvrak! :D

Grodan
0

åh, va skoj… grattis ninja

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ninja
0

Tack, hoppas att hon inte är på tjocken bara.

Reklamfritt
0

ooh sikken liten fia :P det var mej en söt en =)