Sova med råtta!
Kom på en fråga som ja faktiskt har fått bakgrunden i från Grodans gamla bok.. Sover du med din/a råtta/or i sängen?
Hur går det? Hur gör du med rumsrenheten?
Sedan har ja en fråga när d gäller belöningsgodis.. Vad ger ni era? För har inte hittat ngt mina é jätteförtjusta i å vill hitta ngt träningsgodis för inkallning
Så kom igen å hjälp mejjjj…

Skulle så gärna vilja sova med mina råttor, men rör mig så mycket att jag aldrig skulle våga. Råttkiss i sängen bryr jag mig inte om. Iallafall inte honornas då det inte luktar något.
Något som *Girlie* fick mina råttor att bli tokiga av var Zoogott. En slags mjölkdröppar/youghurtlinser med vaniljsmak som råttorna blir tokiga av, dock tror jag det är lättare att träna dom med beröm som belöning eftersom godiset antingen är ointressant eller föör gott för att dom ska bry sig om ngt annat.
Det kan ju låta lite snuskigt… men jag sover gärna med råttor. Eller sov. Nu för tiden sover jag med en hund å ibland en iller. Jag brukade ha en liten filt, tygbit eller blöja som de kunde gå å göra sina behov på med lite vatten å nån mumsbit. *skämmas*

Ja, de är galna i dropparna! Som sagt, lite för galna kanske, till och med.
Jag kan inte sova med mina råttor. De härjar helt enkelt för mycket. Kanske skulle det funka med Klara.
Älskar mina stora små vänner..

fick dom ingen kudde???

#2 Håhåhå, vad sött!

#1 Litte kiss nej men du skulle sett när ja somna i soffan med bajsråttan å vakna å hade löst bajs i hela håret :P

Hahhahahah!

Putt

Jag har gjort det med min första råtta :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag har sovot med råttor, mest med Ninja, men även med Acke, Baloo, Kvickrot och Maskros. Var ett tag sedan, men det har blivit för många kablar nu för att jag ska vilja ha råttorna lösa utan uppsikt.
#4 fick ju låna min…
Efter några år kom jag på att hanar var bäst att sova med. De stannar i sängen, vilken sällan honor gör. Honor är bättre som väckarklocka.

#11 Ja hanar har en förmåga att gärna stanna i sängen trots att man vill ha dem därifrån.. Iaf de mänskliga dgen efter en krogenrunda ;)

jag har faktsikt inte sovit med någon av mina jag har nu mer än en tupplur sådär på dagen :) det är ju iof mysigt och vakna med dem snosandes bredvid
fast ozzy skulle det inte gå med, för han kanar hellre ner på golvet och sover UNDER sängen av ngn andledning
Jag sover med mina råttor ibland, det är så mysigt :) hade en råtta förut ("Naken") som sov med mig varje natt då jag resonerade som så, att han var den enda råtta jag hade kvar i livet och han var gammal och trött,, det enda han gjorde var ju att sova. Så då tänkte jag, att då kan han väl ändå sova med mig så får jag vara med honom då åtminstone : )
Det är det mysigaste jag varit med om i hela mitt liv tror jag, han var lite orolig av sig första natten men sen fattade han vinken ;)
Vi sov jätte bra ihop, vaknade ibland av att han gick omkring och letade efter min mun.. ville "pussas", å vem kan bli arg för att man vaknar till av en SÅN sak? Inte jag iaf hihi.
Måste bara tillägga, att jag vaknade en gång av att hen bet (!?) mig i ryggen..! Nyvaken täntke jag va f*n är det som står på, han har väl aldrig nånsin bitit!
Så jag vaknade till och insåg då att jag tryck in honom mot väggen i sömnen, å Naken var inte som andra råttor, han Vägrade flytta sig när matte kom och tryckte på honom, där sov ju HAN! Jag kände hans små tassar spjärna mot min rygg allt han kunde, som för att skjuta bort mig "hörrö du matte du får'u allt flytta dig!"
Det är bland det gulligaste jag upplevt : )
De råttor jag har nu är inte så gamla och springer omkring mer, men är man tillräckligt trött somnar man ändå å när man vaknar har de rullat ihop sig under täcket/lakanet nånstans.
Bytte ut min dyra tempur madrass mot en "demo" madrass jag fick av pappa.. på så sätt gör det inte så mkt om det kommer lite kiss, men man får se till att byta sängkläder ofta så man inte börjar lukta kiss på jobbet 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Lukta kiss å kåda som fjortisarna ;)

sover ofta me dem….både på nätterna å även liten lur på eftermiddan innan käket…:)
mm,, jag tycker man ska försöka umgås med dem så mkt som möjligt. På alla sätt å vis :P
fast det är lite ledsamt ändå när jag tänker på att Naken en dag somnade in vid nallen som han alltid brukade sova bredvid.. fast det var rätt vackert. en lugn och trygg plats *sakna*

va tvungen att ladda upp en bild på honom, då han va gammal å skröpplig.. när jag fick honom trodde jag aldrig att han skulle överleva alla mina andra råttor, med tanke på hans bakgrund, nakenheten och allt. Men han blev över 2 år :)
så en fråga; är det inte någon fler som vaknat upp efter att ha sovit med råttorna å dom är försvunna..? hehe,, läste här ovan i tråden nåt om att honor i regel är svårare att hålla på ett och samma ställe och det stämmer nog, de är ju oftast vilyftigare än hanar.. men jag måste nog erkänna att jag tappat bort mina nuvarande hanar ibland hihi.. för att inte tala om när jag kom hem från jobbet och fann Odix i mössens bur!? Eh.. . snacka om chock jag fick! :D :D
(har läst så mkt förut om folk som "tappat bort" sina djur, att de hamnat i fel burar osv osv å jag har aldrig förstått hur fanken man lyckas med det.. förrän nu *tss*)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#17 naaaw så nussigt….lilla bubben….*tår i ögat*

Jag sover Alltid med mina två hanråttor, som stannar i sängen hela natten (;
åååh va mysigt

jag vågar inte sova med mina pojkar då jag rullar och rör mig så jädrans på natten :P men ibland kan man ju ta en tupplur med dem i soffan på dagen =) och det är ju mysigt ;)
När jag hade hamster för några år sen, så kom jag hem sent och gick och la mig. Så vaknade jag på morron av att lillgubben nosade mig i ansiktet! Syrran hade glömt ute honom och springa lös i rummet kvällen innan! :D
Sen har jag haft nymfkakaduan sovandes på sänggaveln på min våningssäng.
I sängen skulle jag nog inte tordas ha några djur mindre än en katt. Ifall man glömmer bort, rör sig i sömnen eller nåt sånt. :)

Den sista tiden min Phoebe hade sov jag med henne i sängen, det var en vecka eller så innan jag åkte till vetrinären så hon fick somna in för hon hade mest troligt en stor tumör i magen, hon blev bara större och större och till sist kissade hon blod och kunde inte hålla sig, men jag hade en speciell kudde till henne som hon sov på brevid mig. Gud vad jag saknar henne, minns iaf att jag vaknade till då och då och klappade henne för att se så hon levde. Hon bara tittade upp lite trött och somnade sedan om. Gissa om man grät en hel vecka, men då hon kissade blod och hade som störst mage somnade hon in dagen efter hos vetrinären. Hade jag kunnat hade jag fryst tiden då hon befann sig brevid mig, hon var underbar. Men även i sorgen så är det det det finaste minnet jag har från henne när hon sov brevid mig och var hur trygg som helst. Det var hon och jag redan från första dagen jag fick hem henne som hitteråtta.
Önskar mian honor kunde sova hos mig som jag har idag, bara Hugo som är så lat och sover hos mig nu.. =)
Jag har inte sovit med TEMPLETON än,
elr. jo förresten fast det var inte meningen att jag skulle somna.
Som tur va såg pappa att hon kröp omkring
så han tog in henne i buren.
(kattenrna var lösa i huset)
Sen dess har jag inte sovit med henne.
Men kommer göra det.
Puss Och Kram // rebecka
Jo, de råttor jag hade förut som jag med i soffan i alla fall. eller i sängen på em, en liten lur sådär. fungarde bra. de hade ju alltid buren de kunde springa till om de behövde göra sina behov och det gjorde de faktiskt. De jag har nu försöker boa i min tröjja, bita loss delar ur mina fettvalkar för de är i vägen och liknande. inte skönt at vakna till..
När ni talar om att somna in minns jag min Råttweiler. hans sista natt (han dog av ålder faktiskt) han vägrade att ligga någon annastans än på mitt bröst, så fort jag la ner honom började han pipa, men där var han lugn..(nä, såklart fanns det ingen vetrinär som hade öppet på natten, han blev dålig ganska sent, så är det när man bor i en byhåla:) Så vid 6 bestämde jag att det inte fungerade längre, gick till telefonen för att ringa pappa och fråga hur man tar råttan av daga, tänkte att jag får väl göra det själv. Precis då tar han sitt sista andetag..

Somnade me lilla Ådii häromnatten så igår väckte han mig halv sex genom att i princip gräva runt å hoppa i mitt hår…..väldigt kul tydligen…
Jag sov med Idefix inatt jag :D
Först somnade han vid högtalarna vid datorn.. Det gör han alltid :P Men sen när jag stängde av datorn så vaknade han så plockade jag upp honom så fick han komma till mig :) Min säng står precis vid fönsterbläcket och på andra sidan fönsterbläcket står en teve som i sin tur står vid en byrå *pust* Där kunde han springa fram och tillbaka bäst han ville… Men han väckte mig sex imorse med en puss… Då gick jag och la honom i hans bur :P
Haha niffen, jag gjorde ett försök med rudi jag med inat, men hon skulle bara leka hela tiden, jag höll på att bli tokig, så skulle hon in i min mun..in i min näsa..in i mitt öga.och in i mitt öra. har skrapsår i hela ansiktet haha. Sen satt hon på mitt ansikte och skulle gräva sig in under min skalp typ, vet tine om hon skulle boa i mitt hår eller va hon skulle göra, kraffsade och hade sig och bet i min hårbotten :S Där fick jag nog, så fick hon gå in i buren istället xD

Jag har inga råttor..eller hundar…i min säng!
Inte när jag ska sova iaf.