Zambezi bildtråd (gp råtta)
guud så söt. blir sjukt sugen på att ha en själv..
// Vanessa
Ja han är det mest underbara jag haft, undrar varför jag inte haft sånna hela tiden. hehe
Mycket e som en tamråtta, men han förstör inte allt, rumsren till 100% så jag har trasmattor och gosedjur i buren. Hos de andra hade det varit demolerat över en natt:/
Nämen vilken sötnos! Knubbiga ben eller vad, såå söt!

Han ser fortfarande ut som en liten flodhäst :D
Ja mamma sa oxå att han såg ut som en flodhäst med mega fötter:P
hehe.. sötnosen
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hihi vilken liten tjockis
supersöt !
Ja jag har ju massa bebisbilder från dej, men jag vill inte lägga ut dom utan din tillåtelse ;)
aw, men gud vilken sötnos
#13.. jag är inte bild petig. de bilder jag inte vill dela med mig ligger gömt på cd skivor ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åååh, så liten och söt han är!:D Supersöt!=)

Aw, sööööt! :D
Han var ju söötast när han satt i väskan
Gud vikken sötnos *kär*
Idag har han fått träffa katterna för första gången. Först en genomgång med saxen på katternas klor för att minska olycksrisken. Sen var det till att släppa ut råttan på golvet, vid det här laget är han gansk självsäker när han är ute, men vill att jag följer med överallt när han strosar runt. Katterna var nyfikna på vad det var för nåt som klampade runt så högljut och smög efter på avstånd. Vid ett tillfälle hälsade de fint på varandra och sen verkade det som nyfikenheten släppte lite för då lade sig katterna i ett hörn och tittade på istället. Tror att det kommer att gå jätte bra och min förhoppning är att de ska bli så vana vid varandra att jag kan ha de lösa alla tre i lägenheten samtidigt utan att jag ska behöva vaka över dom.

Bild #4 ååååå!!!
Mitt hjärta har smällt
Vill ha!!!! Oj vad söt han var. Så brukar jag inte känna, kan tycka att de är söta, men sen räcker det.*ler*
Har du bara en eller har du två? är det samma regler för dem som för vanliga råttor, flock som gäller, eller är de som.. var det hamstrar eller marsvin eller nått, som inte tycker om att vara i flock?? *nyfiken*
#25 man kan ha bara en. de är inte flockdjur. men visst man kan ha två stycken också. vissa gillar det, andra inte =)
Jag tycker de verkar vara supertuffa djur, visst är det lite lockande att ha som råttorna fast större. (det där lät konstigt..) Men har inte satt mig in i rasen tillräckligt än på länge för att skaffa någon. och frågan är var man ska ha släktträffarna då när man fyller, för moster har svårt nog med mina sötnosar ja har nu. *ler*
Finns de i olika färger som småråttorna? Rexade? Har bara sett bilder på dem med den färgen som din sötis har.
Ja dom e lite speciella, jag hade läst på i 4 år innan jag bestämde mig och det är endå inte riktigt som jag tänkt mig. Och det bästa är att träffa en gp på riktigt innan man skaffar en själv. ….bara för att få en riktig uppfattning om hur stora de faktiskt är.
Det där med råtträdslan har inte varit något problem, de e många som inte gillar råttor eller rent av avskyr dom som tycker att han är charmig. Han är för stor helt enkelt, det är ingen råtta längre då :P
Jo dom finns bara i en färg, den viltfärgade som i och för sig kan variera lite i nyans. Men det förekommer enstaka svarta, om infon stämmer så har vi en sån i sverige just nu..
oh jisses så söt!! hur stor bur behöver man till en sådan en 

Blir Gp råttor lika tamma? Har hört att man ska ha dem själva…? Vad finns det mer för lik-/olikheter?
Det är djurparksregler som gäller till en sån, så 20 kvm behöver de. Detta är ju då inte löjligt att fixa hemma så en megavoljär e vad som rekomenderas samtidigt som de får vara ute mycket.
Ja då de kan bli väldigt tama, min följer mig från rum till rum i lägenheten när han är ute, han gör även egna utflykter om jag sitter och tittar på tv, men med jämna mellanrum kommer han för att kolla så att jag e kvar. Nåt nytt han har börjat med e att han klättrar upp på mig längs mitt ben när jag står upp. Men dom är inte domesticerade som tamråttor och katter är så de har mer vilda instinkter. Det är även svårt att få en äldre gp riktigt tam om än inte omöjligt. Mycket riktigt så kan man ha dem ensamma, två hanar går inte alls och två honor kan gå, men det e inte säkert. Själv tror jag att den bästa kombinationen är hona och hane.
#28 Nä, de börjar bli lite mer som katter kanske.. *ler* Eller ladgårdsråttor.
En svart, det vore tufft att se, ska jag nog googla på. Även om din var väldigt söt med. *ler*
Hahaha, då går det inte om man bor i en liten lägenhet på tex 19 kvm. Tur jag tänkte skaffa ett hus när jag blir stor.. (eh..större? äldre?)
Vilka vida instinkter är det du märker mest på din? Nån som är jobbig och någon som är bra att ha kanske?
dubbelpost..