Bilder på mina älsklingar :)

Tuffsan är en skönhet med sina stoooooora ögon. Varifrån kommer hon? Berätta om henne!
Tycker också hon var super snygg! VillHa VillHa :D

tyffsan har jag tagit hand om sen hon varit avels råtta på brynäs zoo nu har hon kullat klart och hamnat hemma hos mig.. jag tror att hon kommer från nån mässa eller uppfödare i stockholm men de kan jag ta reda på.. hon biter altid tag i fingrarna eller igentligen i allt som hamnar framför hennes nos men aldrig hårt :)
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

#0 är nog en Agouti Cappted
#1 White pink eye ?
#2 Bläsad cappted ?
#3 Cinnamon något :P ?
#4 roan
#5 roan
#6 Black cappted ?
#6 Black cappted ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Nummer 4 hade en otäck knöl under armen stackarn :(

#13 ja uch :/ ,
Du kanske ska besöka veten och kolla så det inte är en tumör ? ta bort den isåfall :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Tippar på juvertumör, brukar inte dom sitta så?

#4 NU ÄR JAG FÖRVIRRAD! Andra gången idag jag läser gamråtta.
GAMRÅTTA? Skriver folk fel eller finns det något som heter det? :P Eller menar ni helt enkelt att råttan beter sig som en gam och snor åt sig allt som går? Hmm.

hmm, det måste vara något Dod_1 kallar Tanya. Haha.
Dod_1 har skrivit om Tanya i en annan tråd och jag tror h*n är medveten om hennes tillstånd, Sen tror jag Pralin att h*n menar Gammråtta = Gammal råtta
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja jag tror inte att hon har missat tumören. Tyckte bara synd om råttan, det va allt.
Gamråtta syftar kanske inte på fågeln, utan på ordet gammal. Alltså gammelråtta.
Fast det kanske bara är häromkring vi säger så, såg nämligen att Dod_1 bor nära mig och jag är bekant med uttrycket. :P

#11 Vad spännande! Då är det Elin Mattsson som ligger bakom, alltså.
"Gamråtta", haha. Typiskt sandvikare att korta gammal till gam- vid ihopskrivningar.
Det är av samma princip som huva och tröja blir huvtröja. Men det här med gam- är dialektalt betingat, precis som du säger, Ninja.
#21 Vad tråkigt att du fick avliva Tanya. Aldrig roligt när ens vänner blir sjuka..
Älskar mina stora små vänner..

jo elin är skyldig till tuffsan XD
näe saknar tanya jätte mycke.. jag är väll ganska dialektisk i mitt skrivande ibland

Elin har öga för vackra djur, minsann! Jag reagerade också när jag såg den där första bilden på Tuffsan. Väldigt vacker!
Jag älskar dialekter! Utan dem vore språket astråkigt.
Älskar mina stora små vänner..

jo vissa dialekter kan man inte höra utan att skratta :P.. elin har bara vackra djur tycker jag :)