Söta bebisar till salu!!
Då det är första gången jag skriver en annons här på forumet, får ni gärna säga om nåt saknas. Bebisarna säljes endast som sällskap.
Födelsedatum: 14/1 2008
Färg,teckning,hårlag s/ba, ir , eubk mm. Släta & rexade. Det är fem st hanar som är till salu.
Kullen: 13 födda (inga döda eller kullade). Alla bebisarna väger över 80g
Fadern: "Okänd" , det finns två tänkbara kandidater men det är omöjligt att säga vem av dom det är. Dom är i alla fall släkt med varandra. Båda kanditaterna är reg i srs och har fullständig stamtavla.
Modern: Evandra, dryga två månader vid parning. Gick upp nästan 200g under dräktighet och väger 300g nu. Mamman är oxå reggade i srs och har nästan full stamtavla.
Syfte med kullen: Tjuvparning
Pris och reg: Bebisarna är just nu under reg i SRS och alla kommer få stamtavla.Dock kommer inte mitt uppfnamn få stå med på stamtavlorna. Pris är 200kr eftersom jag inte gör skillnad på mina kullar.
Ort: Bebisarna finns i Örbyhus och det är här dom hämtas.Anledningarna är många bla så vill jag veta hos vem mina bebisar hamnar hos. Sen får den ev köparen träffan mamma, kandidaterna och få se hur bebisarna är uppväxta.
Det är lätt att ta sig hit med tåg från följande orter: Gävle, Uppsala och Stockholm. Jag kan även lämna bebisarna till Mariestadsutställningen lö den 23 feb. OBS!! Då gäller SRS rek för försäjlning av bebisar.
Kontakt: Jag svara oftast på mobilen 070-4915762 eller så maila mig winterr8tta@hotmail.com eller pm mig här. För köpinfo och bild på mamman se min hemsida.
www.freewebs.com/winterr8tta
Har ni frågor så ställ dom gärna, så svara jag om jag kan.
mvh mia

Synd att det bara var hanar.. Det är det alltid nu för tiden, känns det som :P Dom var ju jättefina, liksom..!
Synd att mamma inte vill låta mig få råttor :( Hade gärna köpt två iså fall :) Väldigt fina ^^ 'Bebisarna säljes endast som sällskap', innebär det att man inte ens får ställa ut råttorna? :/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#4 Varför skulle man inte få det? :S Har jag missat nåt? :P
precis som daydreams skriver :)
// Vanessa
#5 Läs andra raden i inlägg #0 ^^

Hon menar att dom inte får avlas på.

#6 …och inte till avel.
#6 O.o Varför skulle man vilja ha sådana sötnosar till ormmat? :( Usch…
#9 …men utställning är ok?? ;)
Ojj, nu blev det nog lite mycket snack om just det xP Vi kanske borde låta intresserade skriva istället ;) Jag får som sagt inte :(

Jag tror nog säljaren uppskattar om man vill ställa ut :-P
Jag tror som sagt det betyder att de inte ska avlas vidare på..att de inte ska ätas känns som en självklarhet.
ja du, alla råttor är söta men hur många blir inte ormmat ? :(
// Vanessa

8 Ormat??
9 Självklart får man ställa ut dem, mer än gärna. När jag skrevs endast som sällskap menade jag att man inte får avla på dom.

Supersöötingar…
Varför får inte ditt uppfödarnamn stå med btw?
#15 För att det är en tjuvparning, har för mig att det endast är planerade kullar man får använda sitt uppfödarprefix på
#4 Klart man får ställa ut dom, så länge man kommer ihåg att ställa in dom igen 
Ååh losing strike
dunderfin !!
#7 Du ändrade i efterhand ;) Lite svårt att förstå då…
Men det är väl klart att man får ställa ut, även om jag inte skulle bli störtledsen om jag inte ens fick det! Jag vill ju ha råttorna för att jag ska vara med dom, utställningar är bara en bonus! :P

Jag glömde ju att skriva när dom är leveransklara, mån den 11 februari.
Dom som är kvar:
_Hanar
_Bad Reputation s/ba x
Losing Streak s/ba ir mm
It Is You (I have loved) s/ba ir mm x
People Aint No Good s/ba ir mm
Honor
2 st

Kan du inte frestas med lite bilder? :)
Älskar mina stora små vänner..

Vi vill se bäbisbilder :)

Jo men nu är dom inte så söta utan mer toksöta. Rexarna håller på att tappa bebispälsen men bilder kommer snart.

Vad betyder detta ?
Fadern: "Okänd" , det finns två tänkbara kandidater men det är omöjligt att säga vem av dom det är. Dom är i alla fall släkt med varandra. Båda kanditaterna är reg i srs och har fullständig stamtavla.
Är pappan död ?

Vad betyder detta ?
Är pappan död ?
det är en tjuvparning och det finns två hanar som kan vara pappan, går inte att se vem. så nån av dom är det :)

25 Fränt, Tänk om min son ej är min son skulle det stå pappa okänd då med om jag vore råttis ?
förmodligen, skulle kanske stå det även som nu när du är männska om det inte skulle vara din son..

#26 Fast har din son stamtavla?
Skulle iof vara ganska häftigt att ha en stamtavla på sig själv! Det vill jag införa!
#28 xP Och så kan vi ge vidare dem när vi adopterar bort eller säljer våra barn ;)

#29 ja för sjutton
#25 alldeles riktigt

Skitbra! Varför har ingen tänkt på det?
Alltid när jag är på jakt efter ny "partner" (pojkvän) kollar jag på dennes stamtavlor och meriter. xD
#19 Har du någon hona kvar, wintermynta?

Nu är alla honor sålda, det finns hanar kvar dock.
Ninja pm dig

Nu har alla bebisar nya hem. Tre blev kvar här hemma men det känns ändå tomt.