Mink variegated hane.
Jag funderar på att sälja Vidar.
Han föddes 16/8 2007 hemma hos mig och såldes sedan.. I mitten av januari kom han tillbaks sedan han inte fungerade i sin flock…det var mycket bråk och en hane skadades på ett öga. Ägaren såg aldrig något men trodde att Vidar var problemet… Efter att han kom till mig så finns det fortfarande problem i hennes flock.
Vidars pappa heter Cartier "Salve" och är mink variegated, hans mamma heter Showtimes Blueberry "Sue" och hon är blue eubk.
Stamtavla finns på båda sidor…
I första hand säljes Vidar till kel sedan jag är osäker på hur väl han går ihop med andra hanar. Jag har introduserat honom med två unga hanar utan problem…äldre hanar kan ev. vara svårare.
Vidar är en medelstor hane och väger 614 gram.
Intresserade kan skriva ett pm eller maila till babbett_2@hotmail.com och berätta vilket hem han erbjuds.

Vidar ställdes i Gävle och kommentarerna lyder:
Pet.Helhet:Trevlig kille
Kondition: Utmärkt storlek och massa. Klippta men vassa klor. Ren päls och pälsbotten. Bra svans. Ryser.
Tamhet: Glad och trevlig kille. Nyfiken.
Kval.kl: A
Standard.Helhet: Bra typ
Övrigt: Bra hull och storlek. Utmärkt svans. Bra grundfärg. Kraftig hane. Ngt. bred lång panna. Ganska jämn huva. För "blockig", vill ha mer bruten teckning. Pannfläck finns. Lite för mkt färg under. Lite torr svansspets.
Temp: Utmärkt handterlighet.
Kval.kl: 2

åhh gud så söt!!
// Vanessa
Hmm, tråkigt att det kan bli problem med andra hanar. Jag är väldigt sugen… Men jag kanske inte vågar prova om det inte skulle gå. Mina grabbar börjar ju bli rätt gamla nu…

#4 Ja det kan ju vara en chansning… :-/
Vilken fetsvansråtta! (Han har så tjock svans… hihi)

#6 Det är inte hans svans, det är min majsorm…

*skrattar

#6 och varför blev inte bilden stor och synlig efter att du var inne och glodde? Va va va?
Ahaa, är jag för uppkäftig?
Ok, nog om det. Någon som vill ha en fin hane eller?
Hade du inte bott så långt bort.. =/

Som det känns just nu så lär nog Vidar stanna hos mig, det är nog det bästa…spec. för honom men även för mig.

Jag har oxå haft en bråkstake
Jag fick honom gratis av en kompis men han blev aggressiv mot mig pga att vi hade råttbebisar i huset… så jag blev tvungen att ge bort honom.. men annars var han jätte fin

Vidar är inte någon bråkstake, han ansågs vara roten till allt ont i sin förra flokk. Men som jag skrev så är det fortfarande bråk i den flokken nu när Vidar är hos mig…
Fast det finns en liten risk att han kan vara bråkig mot äldre hanar och därför skrev jag det i annonsen..
Anledningen till att Vidar inte har introduserats med min stora hanflokk är både pga. att det känns rätt menlöst pga. hans ålder samt att jag redan bestämt mig för att ha 2 flockar…innan Vidar kom hem. Då känns det mest naturlig att han får vara gammelgubben i min hanflock nr. 2 :-P

ååh är det ett "litet" slott brevid honom? Snygging… :)

Ja, det är Brodick Castle ;-)

hihi då behöver jag inte oroa mig för att min tjej är stor… fölåt om jag sabbar tråden, men vad väger han? :)
Jätte söt kille :) Hälsa honom från mig
#15 Okej förlåt då missförstod jag mig lite

#18 376 gram för några dagar sedan :-D
Men så är han ju 9 veckor gammal, ti hii
#9 minns inte, var väl stressad… fixat nu

#9 Tack så mycket :-)
…fast nu är det ju inte aktuellt att han flyttar längre ;-)