Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 491 ggr
Karmatarerskanise
0

Jag ber om ursäkt

Jag ber om ursäkt om jag trampat någon över tårna här inne.
Ska försöka att inte göra det igen.

MVH Hera

Bullerbytjejen
0

åh, inte för att du klivit mig på tårna, men ändå trevligt inlägg :)

Daydreams
0

Jag förlåter dig:)

MVH Daydreams

Grodan
0

Fint! Vem håller pistolen mot ditt huvud? Räcka ut tungan

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lollo86
0

#3 hahaha

Bullerbytjejen
0

Det e jag Trans-Hitler *fniss*

Karmatarerskanise
0

;).

idaleck
0

#5 aha, så det är DU som är hemliga polisen här inne?! Undrade just jag…  ;)

Terato
0

Gud vad härligt! Jag blir så himla glad! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Karmatarerskanise
0

Terato? Glad? :)

Terato
0

Jag blir glad för att ni lägger ner stridsyxorna!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Karmatarerskanise
0

Mjo, fast jag trode minsann att jag skulle få något tillbaka också ;)

Allamej
0

#11 Läs #2

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
0

#12 Har läst, men jag menar att någon kanske hade kunnat be om ursäkt tillbaka :) Jag har inte varit ensam i diskussionerna :/

LeTigre
0

Jag är beredd att börja från scratch med dig Hera, alltid skönt att lämna konflikter bakom sig! Ber om ursäkt om jag gått på för hårt också. Bra intiativ :)

Karmatarerskanise
0

Tack LeTigre :) Låter som en bra plan detta :)

Nicciz
0

Helhjärtade ursäkter ger man utan att förvänta sig något tillbaka :(

Karmatarerskanise
0

#16 Du bara måste eller vadå?

Denna tråden ska vara fri från skit. Så har man inget bra att säga som förlåt eller liknande så kan man låta tråden vara!

Förstår inte alls …. :/

LeTigre
0

#16 äsch, ingen är perfekt. Vi kan alla vara större än våra små meningsskiljaktigheter här tycker jag.

Vi kommer utan tvekan att ha olika åsikter igen men det här kan vara början till en ökad respekt mellan oss som "bor" här  :)

Bullerbytjejen
0

jo sant förvisso, men jag förstår hur hon menar också.. om jag vet att jag varit dum mot någon som kommer och ber om förlåtelse för sitt agerande så ber jag ju om ursäkt också. Annars tycker inte jag att man tar emot förlåtelsen heller på nått sätt..

LeTigre
0

Jag förstår faktiskt både nicciz och Hera här men jag tycker att den diskussionen är lite onödig. Ibland kan man bara ta emot utan att ifrågasätta också.

Karmatarerskanise
0

#18 Javvist kommer vi tycka olika igen, men kanske på bättre sätt efter detta :)

#19 Precis min tanke.
Tråden är till för att lösa allt de hårda, :)

Bullerbytjejen
0

Ja sålänge man själv bett om ursäkt så kan man gå vidare då har man iaf bett om ursäkt och man vet det med sig själv också :) Bara att starta om på ny kula :D Och försöka behärska sig ;.P

LeTigre
0

Man kan alltid be om ursäkt för att man utan att mena det upprört. Det kan vi alla göra tycker jag som ideligen hävdar att missförstånd i form av olika sätt att uttrycka sig, olika humor samt avsaknad av kroppsspråk och mimik ligger bakom huvuddelen av konflikterna mellan individer här inne och inte själva åsikterna.

Nicciz
0

#17 Nej jag bara måste ingenting. :( Jag tror det är allt vanligare att människor överlag slänger ur sig ursäkter utan att antingen mena dem eller utan att förvänta sig något tillbaka.

Och det gör mig uppriktigt ledsen. Att en ursäkt, ett förlåt verkar betyda så lite nu för tiden. Min dotter säger förlåt dagligen, utan att ens veta vad hon ber om ursäkt för…. I skolan får dem lära sig att om någon säger förlåt måste man säga förlåt tillbaka…. alltså lära sig att inte lämna uppriktiga ursäkter och förlåtelser.

Jag tror du ska försöka förstå vad jag menar istället för ordagrant analysera vad jag skriver hela tiden. Du sårar bara dig själv genom att analysera sönder vad jag skriver.

Jag trodde att du bad om ursäkt utan att förvänta dig något tillbaka och blev lite besviken när jag såg att det inte var så. Men jag tycker även att ditt svar tyder på att du inte är helt öppen för en nystart, iaf inte med mig….

Mig har du inte trampat på några tår, men uppenbarligen tolkar du mina inlägg som att allt jag önskar göra är att stampa dig på tårna. Men nu börjar jag fundera på om inte tårna dina ömmade redan innan pga trånga skor???

Jaja när du ser mig för vad jag är och ser att jag inte skriver saker för att såra människor eller bara elak och uppmanande för att jag kan. Då kanske du ser att det inte finns så mycket kvar i att förvänta sig en ursäkt av mig…

Trist än en gång att du inte tar det jag skriver för vad det är utan direkt går till anfall…… Ledsen

Bullerbytjejen
0

det va kanske inte dig från början hera kanske ville ha en ursäkt tillbaka från, verkar inte som Hera isåfall är ensam om att inte kunna lägga det här bakom sig :/

LeTigre
0

#24 förstår vad du säger faktiskt. Jag tycker också att en ärlig ursäkt bör ske utan förväntan att få ursäkt tillbaka. Men du ska inte ta det så djupt tror jag, försök att se det positiva i att vi försöker kommunicera utan att träta. Jag uppskattar Heras försök till att mäkla fred här inne och jag tror att man får acceptera varandras olika värderingar på så sätt att man inte blir ledsen eller sårad av dem. Din besvikelse är ju egentligen inte riktad mot någon specifik person utan är en övergripande sorg över brist på uppriktighet i allmänhet.

Hera, Nicciz har en poäng i att du verkade anta att hon försökte prata ner dig när hon tydligen inte menade någonting sådant. Det handlar snarare, som vanligt, om hur åsikterna formuleras och sedan tolkas.

Kom ihåg att vi inte behöver vara bästa vänner irl för att kunna samspela schysst här inne. Vi är så himla olika som individer och bakar in helt olika tolkningar i orden helt enkelt.

LeTigre
0

Är det dags för allsång än? Flört *tar fram gitarren*

Nicciz
0

Ok, jag skriver så här då för att ni ska förstå varför jag inte "förlåter" Hera.

Hon har inte trampat mig på några tår så i min värld behöver jag alltså inte förlåta henne…. :)

Men jag kan väl skriva så här oxå då…

Hera, förlåt om jag skrivit något som du tagit illa upp av, det var inte avsiktligt. Och jag hoppas du förstår det när du hänger kvar här inne, att jag inte är en sån som skriver saker för att vara elak, sarkastiskt osv osv…… :)

Karmatarerskanise
0

"Helhjärtade ursäkter ger man utan att förvänta sig något tillbaka :("

Kanske i din värld. Men efter allt här inne väntar jag mig faktiskt ursäkter tillbaka. Det är inte för mycket begärt.
Ogillar när du nicciz sitter och skriver att jag inte menar min ursäkt.

"Jag tror det är allt vanligare att människor överlag slänger ur sig ursäkter utan att antingen mena dem eller utan att förvänta sig något tillbaka.

Och det gör mig uppriktigt ledsen. Att en ursäkt, ett förlåt verkar betyda så lite nu för tiden."

Det är faktiskt som så att om jag sväljer min stolthet och ber om ursäkt till någon som även denne betett sig illa, då är det en självklarhet för mig att man får en ursäkt tillbaka. Inte bara tacka och ta emot. Det är fult enligt mig. Men inte är min ursäkt mindre ärlig eller seriös för det. Det handlar om att jag vill ha respekt tillbaka.

Sen om din dotter säger förlåt var dag, utan att mena det, det spelar ingen som helst roll här i denna tråd.

Tackar för dem jag fått och att min tagits emot.

dorkey
0

Jag tycker i alla fall att du verkligen inte gjort något fel Hera. Jag tycker det var starkt och inte tala om moget, att göra som du gjorde.

=)

Karmatarerskanise
0

Tack dorkey

Nicciz
0

Nja, jag menade inte specifikt dig faktiskt… det var bara en tanke, men återigen tar du det personligt…. och går till angrepp.

Du tolkar allt jag skriver som om allt var riktat till dig personligen…

Jag tror det är allt vanligare att människor överlag slänger ur sig ursäkter utan att antingen mena dem eller utan att förvänta sig något tillbaka.

Vet inte om du ser att det finns ett ELLER i den meningen. Alltså inte sagt att det ena innefattar det andra……

Jag förklarar mig och ger en dig en inblick i ett exempel och du slänger ur dig att mina reflektioner är skitvärda i din tråd. För den handlar uppenbarligen bara om Hera 23 år som precis svalt sin stolthet. Och förväntar sig ett pris för sin godhet.

Man kan inte förvänta sig att folk kastar sig om halsen på en bara för att man säger förlåt. Det är ganska naivt tänkande. Och självdestruktivt…

Trots allt hoppas jag att du börjar se saker för vad det egentligen är och trivs härinne fastän du bestämt dig för att jag gör allt för att skiva ner dig….

Karmatarerskanise
0

Nicciz

Låt det va nu. Tråden råkar faktiskt handla om mig, och de som tar emot ursäkten och ber om ursäkt tillbaka. Så nej, den handlar inte om din dotter eller hur du ser ursäkter idag.

Du får gärna starta en tråd om det.

Nicciz
0

ääh jag ger upp. *s*

Sluta haka upp dig på ord och meningar och försök förstå vad de innebär istället… förståelse för andra människor kommer man långt med i fredsmäklingar… ;)

*allsång*

LeTigre
0

*skakar fredstamburinen och stampar takten*

Karmatarerskanise
0

Måste bara fråga en sak Nicciz:

Tycker du på fullaste allvar att jag bör se dig som en trevlig människa efter ditt inlägg 32?

"Jag förklarar mig och ger en dig en inblick i ett exempel och 1. du slänger ur dig att mina reflektioner är skitvärda i din tråd. För den handlar uppenbarligen bara om Hera 23 år som precis svalt sin stolthet. 2 .Och förväntar sig ett pris för sin godhet.

3. Man kan inte förvänta sig att folk kastar sig om halsen på en bara för att man säger förlåt. Det är ganska naivt tänkande. Och självdestruktivt…"

1. Har inte sagt ett ord som en liknar något som antyder att dina reflektioner är SKITVÄRDA. Alltså ljuger du om vad jag skrev, uppskattar inte.

2. Jag väntar mig INTE ett pris för någon godhet, bara ursäkta.

3. Hela sista stycket är för mig helt ofattbart, varför du skrev. Jag har inte väntat mig det, är inte naiv (och uppskattar VERKLIGEN inte dina ord) och är inte självdestruktiv.

Hur du kan tycka att jag ska se dig på ett anat sätt, ja det är en gåta för mig. Du har ju bara åter igen visat mig vem du är.
Antar att du är äldre än mig eftersom du har barn som kan prata, då väntar jag mig även mer från dig än såhär.

empan-hampus
0

Nicciz.. du borde tänka innan du säger nåt… tänk först prata sen.. jag vill egentligen inte lägga mig i men…

Nicciz
0

Ja faktiskt så tycker jag det. För jag menar inget illa i vad jag skriver. Du bara missuppfattar mig hela tiden :)

Du skrev;  Sen om din dotter säger förlåt var dag, utan att mena det, det spelar ingen som helst roll här i denna tråd.

Det är precis som att säga att det är skitvärt vad jag försöker förklara för dig, för det var enbart en förklaring på vad jag menade när du tog illa upp. För att du skulle förstå mig och vad jag menade. Du tolkar det ordagrant och förklarar för mig att det inte hör hemma i din tråd, för den ska bara innehålla förlåtelser, givna och mottagna.

Och när det kommer till naivitet och självdestruktivitet, så går mitt tänkande djupare än den meningen och är återigen bara i begrepp, inte om dig personligen….

Att du sedan går till angrepp på vad du förväntar dig kontra min ålder, det tycker jag är personligt eftersom du använder du om mig i den meningen.. men jag ser det som vad det troligtvis är, ett försvar i ett missförstånd och tar inte till mig det, utan bara använder det som ett exempel på skillnaden… ;)

Vi kanske helt enkelt aldrig kan komma att förstå varandra i skrift du och jag :) ibland är det så och jag kan erkänna att det känns som allt jag skriver till dig faktiskt misstolkas, tyvärr.

Och nu tycker jag vi lägger ner det här, innan den här tråden blir som de flesta som bygger på missförstånd… pannkaka och pajkastning vart vi redan är lite på väg….

Nicciz
0

#37 Jo jag borde nog det, eller iaf låta bli att förklara mig… :)

Karmatarerskanise
0
Bullerbytjejen
0

oj vad det här hänt mycket här sen jag loggade ut. Jag har läst lite trådar de senaste dagarna och Hera bland andra har inte betett sig speciellt vackert, men hera säger faktiskt förlåt och jag tycker det inte är konstigt att hon då gärna ser en ursäkt tillbaka då de hon varit otrevliga mot öven dom varit lika otrevliga mot henne, så jag tycker faktiskt nicciz har lite fel där och tycker även Hera har rätt när hon säger att tråden förstörts lite, det var ju inte meningen att starta något nytt "krig" vilket det "känns" som nicciz är ute efter tyvärr :( Säger inte att det är så, men det känns så av inläggen. aningen provocerande. Bara för att hera skrev att hon ville att andra skulle be om förlåt också, för det finns folk här som borde göra det tycker jag..eller inte skriva något alls, eller ta emot förlåtelser och sen sitta och inte förstå att dom själva betett sig illa.

Jag kan be om förlåtelse mot dom jag kanske varit oschysst mot. Tror faktiskt jag lackade ut lite på dig Hera den där dagen också när du trillade in och ställde till oreda också, men det e förlåtet nu och hoppas du förlåter mig också Hera för mina inlägg, sånt som händer, alla har sina dåliga dagar då inte tålamodet sitter där det ska. :-P

KickanW
0

Hade inte tänkt lägga mig i men jag är tvungen nu. Jag vet ingenting om hur någon betett sig tidigare utan har bara läst denna tråd och grundar därför allting på den här tråden!

Som det verkar tycker inte Nicciz att hon gjort något fel och vill därför inte be om ursäkt, helt naturligt tycker jag! Om då Hera vill att Niccis ska be om ursäkt är det väl inte konstigt att Nicciz vill förklara att det bara handlat om missförstånd?

I den här tråden tycker jag det är rätt uppenbart att Hera tolkar allting Nicciz som personliga anklagelser, vilket jag inte alls uppfattat att det varit.

Som sagt, jag vet ingen bakgrund, kanske har Hera anledning att tolka det Nicciz skriver på ett visst sätt, det vet jag inte.

Karmatarerskanise
0

#41 Minns inte om du lackade ur, men om du gjorde det är du också förlåten :) Och tack att du tog emot min :)

Nicciz
0

*asg*

Ska du eller jag break the news Hera ;)

Så alla kan lägga tankar och ord på annat *s'

Karmatarerskanise
0

Det är lungt mellan mig och Nicciz nu :)

Bullerbytjejen
0

HÄRLIGT!!!! you go girls..

Nicciz
0

Jag vet inte vart eller varför det gick snett, eller varför vi hela tiden missförstod varandra.

Men nu är det utrett :) och jag ska försöka uttrycka mig tydligare framöver.

Och som jag skrev tidigare i tråden så ber jag dig om ursäkt för vad jag än skrivit som du tagit illa vid av.

Nicciz
0

Och till alla andra som nu gått i taket över vad ni tror var ett sabotage av tråden. Så ber jag oxå om ursäkt, för det var det inte…..

Bullerbytjejen
0

jag ber med om förlåtelse nicciz :)

Karmatarerskanise
0

#47 Du är förlåten och jag antar att du godtog mig ;)

Grodan
0

härlig tråd!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daydreams
0

Det är skillnad på att allmänt be om ursäkt till alla man kanske hoppat på, än att be om ursäkt till de personer man betett sig illa mot. Ber man bara om ursäkt för att man vill ha ursäkter tillbaka, då handlar det inte om att man ångrar sitt uppförande.

Hade du bett om ursäkt personligen till dom du varit taskig mot hade du nog fått fler ursäkter tillbaka.

Karmatarerskanise
0

Daydreams; bara låt tråden vara. Meningslöst att du yttrar sånt här. Jag vet själv vad jag menar med min ursäkt och det kvittar vad du än skriver, det ändrar inte på saken. INGEN kan tala om för mig vad min ursäkt betyder.

Du har redan "tackat och tagit emot"….

Daydreams
0

Om du lägger ut en tråd får du tåla kommentarer. Du var upprörd över varför folk inte bett dig om ursäkt tillbaka. Jag förklarade varför. Och jadå jag har förlåtit dig för ditt tidigare uppförande. Däremot så är inte framtida påhopp förlåtna:)

Karmatarerskanise
0

Jag tål kommentarer, men jag tål inte att någon, som du, tror dig ha den blekaste aning om vad min ursäkt kommer från och vad den betyder för mig.

Och om du har lyckats missa det så HAR jag fått ursäkter tillbaka från andra. Inte från dig men andra :)

DoD
0

varför ska alla bråka jämt? vi alla är inne på den här tråden för att vi älskar våra råttor.. många av oss gör fel tex jag, jag har gjort mycke fel men de är för att jag inte visste bättre sen har jag sittut här och kollat, läst och lärt mig så nu gör jag inte så mycke fel som jag gjorde från början angående råttorna.. men i varje trå som jag lärt mig nått av är de alltid nån som klagar och vet bätter, visst du kanske vet bättre men vissa kanske värkligen tror att de dom skriver är bra.. vilket de kanske är men inte tillräkligt bra för de finns alltid nått bättre alternativ.. vissa här håller nog mä mig om att man måste behöva status för att bli accepterad här.. man känner ju ien vissa namn som alltid kommer upp, nämner inga för att slipa onödig bråk.. jag har inget emot nån men vissa är iaf vänliga mot nykomlingar

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

LeTigre
0

#56 Vad bra att du känner att du lärt dig mycket! Hoppas du inte känt dig ovälkommen här inne :)

DoD
0

nejdå jag har lärt mig att inte ta åt mig mer än vad jag lär mig av.. typ :).. jag lägger mig inte i i så många bråk inte här heller ville bara säga mitt..

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Beaver
0

Man kanske hellre väljer att göra en publik ursäkt istället för en privat då man sårat fler än bara några och dessutom vill be om ursäkt för sitt beteeende till övriga som läst trådarna också.

Det är starkt att be om ursäkt. Spelar inte någon roll på vilket sätt. Alla har vi olika sätt att lösa det på. Däremot är det ganska fegt att ge kritik till dem som vågar ställa sig upp och erkänna att de gjorde fel och ber om ursäkt för det (när de själva kan vara värsta skräcködlor ibland), men det tåls att diskuteras en annan gång, i en annan tråd, och inte här.