Sanndrömmar och annat mysko
Tror du på övernaturligt?
Med anledningen av Wintermyntas inlägg i drömtråden tänkte jag att vi kunde ha en lite spooky-tråd.
Jag har haft en sanndröm en gång om en kille som gick på styltor och ramlade. När jag skulle hjälpa honom så vände han sig om och sade "Pernilla!". När jag frågade vad han hette så sade han att han hette "Track".
En vecka efteråt flyttade han till Gävle från Stockholm och blev tillsammans med min kompis Pernilla i tre år. Han såg EXAKT ut som killen i drömmen. Och den här killen har inget vanligt utseende. Han var hennes första kärlek och blev en väldigt viktig person för oss båda. Han hette Patrik. Ganska likt "Track" eller hur? Vad styltorna betydde har jag dock aldrig förstått!
Jag är egentligen en vetenskapens kvinna. Gillar bevis och vetenskapliga teorier. Fast.. Parapsykologi är ju en typ av vetenskap..
Grejen är det att det ändå händer saker i livet som är lite besynnerliga. Och då för en sekund så tror jag på det, alltihopa.
Älskar mina stora små vänner..

Förut drömde jag om en sak, och sen hände EXAKT samma sak nästa dag :P
I drömmen drömde jag att jag stod i en sockervaddskö och framför mig stod en tjej i min klass, då vände hon sig om och sa "Ska du ha sockervadd?". Nästa dag jobbade jag och några kompisar på en (stor) loppis här i byn, och gissa vad? EXAKT samma sak händer där :P
Förut hade jag också tappat bort en grej, och då drömmer jag om var den ligger, sen när jag letar på den platsen så hittar jag den där :P

Jag svara defentivt ja. Har upplevt så mycket som saknar förklaring och idag är jag inte rädd för det "övernaturliga". Det jag däremot ät livrädd för, är att utveckla min egen förmåga.
Den senaste riktigt omskakande händelsen skedde i kustateljen på Gotland (var där på filminspelning) för ca ett och halvt år sedan. Jag och en kompis var dom enda som sov över där och det var inget speciellt trevligt ställe efter alla gått hem. En kvälll skullle vi göra kvällsmackor i köket på övervåningen. Min kompis började bre smörgåsarna och när hon var klar stoppade hon ner halva smörkniven i margarinet.Jag står och kollar ut genom fönstret när det nån sekund senare slamrar till på golvet. Då har smörkniven ryckts upp ur smöret och landat en halv meter bort. Min kompis som stod vid kylskåpet titta bara på mig och frågade
- Såg du den?
Kände klart och tydligt att vi inte var välkommna och vi skyndade oss ner i våran loge.
Dom små sakerna som händer har blivit vanliga. Lampor som går ofta. Saker som försvinner för att sen dyka upp på samma ställe som man nyligen letat på. Lampor som tänds och känsla av att vara iaktagen. Tyvärr har min son ärvt förmågan att se saker så han är väldigt mörkrädd. Både hans farfar o faster är synska och vet tex när någon ska dö. Så jag tror på att det finns så mycket mer än det vi bara kan se och känna.
Jag har drömt sanndrömmar.. Minns dock bara de där folk har dött =/
Glömde skriva att jag tror på det mesta som jag själv har upplevt =) Men vissa andra saker kanske man tror mindre på.
Jag hoppas isf att drömmen igår inte blir sann. Där fick jag operera bort skenbenet, men blev lovad att kunna gå endå. De hade stängt av alla stora blodådror och jag kände hur foten somnade. "Det kan inte vara bra" sa ja, men enligt läkaren var man tvungen att göra så. Gick runt på en somnad fot ett tag innan jag vaknade.
Det vill jag inte behöva uppleva :/
#5 Det kan ju betyda ngt annat också =) Inte alltid drömmar är sanna, utan har en mening istället. Men jag är inte alls bra på att tyda drömmar..=/ Jag är bättre på att spå i tarot kort =)
Undrar vad som döjer dig i drömmen ;) Ska försöka ta reda på det nu när jag ska sova. natti natti alles 
Jag har drömt en del sanndrömmar, fast då småsaker som att springa uppför trappan och ställa sig i sängen och kolla på en hylla där exakt samma tidnings ligger i ett hus vi brukade hyra och lite sånt. Har glömt bort drömmarna varje gång nåt sånt hänt men har för mig att det brukar drömmas några år innan det händer. Ser skiten ur egna ögon och allt, exakt som det ser ut och hör exakt det jag kommer höra och säger exakt det jag kommer säga osv.
Fast jag är en sån där jävel som inte kan tro på oförklarliga saker så jag tror inte på övernaturliga grejer ändå. Jag skulle i princip kunna se ett spöke men ändå inte tro på det. Det går liksom inte ihop med sånt, jag tänker för logiskt liksom.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag kan inte minnas om jag drömt några sanndrömmar.. däremot önskar jag att jag kunde tyda drömmar, för jag drömmer alltid, varje natt, långa händelserika drömmar som jag kommer ihåg även efter jag vaknat.
Men jag tror annars på övernaturliga grejer även om jag själv inte är så "mottaglig" för sånt.