Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 359 ggr
Mimus
0

Jäkla bajsråtta!

Jag blir skogstokig på Slitz.. Hon é snart portad i soffan å knäet av sambon.. Så fort hon kommer upp ska hon bajsa hela tiden.. Å d skulle väl vara lugnt om d var ngn gång lr iaf vanligt bajs men hennes luktar APA.. Vad göra? Lagom tråkit att ha uppe henne när hon ska bajsa all the time lixom :/ Men hon é inte nervös för hon ligger snällt i famnen å gnisslar utan hon é bara vrång!

Hur fick ni era rumsrena?

Sen har mina idioter helt plötsligt fått för sej att d é jobbit å gå ner från hyllplanet när d é dags å kissa så de har börjat kissa i ett hörn däruppe med.. Bara å sätta en låda där med eller? De som var så duktiga me låda Gråter Snyft..

Men självklart älskar ja dem.. Fast ibland blir man bara så trött Kyss

Lells
0

Hahahah jag blir trött på mina med när dom aldrig lyssnar, biter sönder allting och stökar å bökar. Men man kan ju inte kräva så mkt av råttisar ;)

Man får ta det med en nypa salt

KaninCrazy
0

Vi har fått våra rumsrena genom att göra såhär;

Varje gång våra råttor bajsar/kissar , tar vi den i "ryggskinnet" kan man säga , elr du kan hålla den hur som helst men Inte snällt ,du ska te.x och prata lugnt med den samtidigt som du lägger den i buren , utan håll den i en hand och gå bestämt med den till buren . sen att din råtta bajsar hela tiden då den får komma ut låter väldigt skumt ..

men testa att göra som ja gör .  :)

KickanW
0

Du får skylla dig själv som döpt stackarn till Slitz :P

Mimus
0

#3 He He :P

niffen
0

Aj lajk de överskrift  (a)

Mimus
0

#5 Ja va arg på henne :P

Kom med råd nu daaaa

[Driva]
0

Hur gammal är hon?

För våra har inte fattat de där med rumrenshet förän de blev kanske 3 månader…

Sen om det luktar apa kanske du borde se över hennes kost, råttornas bajs ska vara fast och relativt luktfritt och det har bra balans på fodret

Mimus
0

#7 Men det är ju det att de varit rumsrena förut.. Kanske trtsåldern :P.. För de é runt tre månader om ja räknat rätt..

Jo, men Syrrans luktar inget utan det är bara Slitz.. Fundersam

Grodan
0

#5 mi to

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️