Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 737 ggr
KAGE
0

Småväxta råttor

Nån mer än jag som har småväxta råttisar? : o
Mina två väger bara 285-293 g, och det beror inte på att de är magra

/Karoline.

Ninja
0

Hur gamla är dom?

KAGE
0

Paj är ungefär 8 månader och Miruku är nåt vid 11

/Karoline.

Grodan
0

jag har också en del småväxta honor som ligger runt 300 gram i åldern 6 -9 månader

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dorkey
0

Brukar inte dumbos ha en tendens att vara småväxta?

Grodan
0

små djur är förknippat med inavelsdepression och dåligt avelsurval… två av mina "dvärghonor" är dumbos… Förvånad två andra är toppörade

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stussi
0

Jag har en liten och en stor råttaGlad

gulzebra
0

Jag har en dam som är både småväxt och väldigt slank, på gränsen till mager. Ligger väldigt dålig avel bakom ska nämnas. Vet inte exakt vad hon väger men strax under 300 gram har jag för mig att hon vägde senast, och då hade hon precis byggt muskler i en rasande fart helt plötsligt… Vilket hon numera slutat med, jefla miniråtta x)

Hade även hennes syster som även hon var ganska småväxt, men däremot la på sig fett på samma sätt som jag gör - kolla på sallad=10 kg viktuppgång :P Hon dog troligen av en stroke när hon var 10 månader gammal bara…

Resten är normala däremot :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Terato
0

Min Arinellas Sizzla är liten, 300 g ungefär. Fast när jag har jämfört med zooråttor så ser hon inte speciellt liten ut.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pandae
0

Min ninnoy väger 280g, hon är inte undernärd eller så..hon är bra väldigt väldigt liten. Hon är 10 månader

AggePagge
0

Siri väger under 300g och är över ett och ett halvt år gammal, är inte mager. Men hon är/var ju en zooråtta också…

Nidnal
0

Jag har en miniråtta på 224g, hon är 4 månader. Hon ligger låångt efter vad de andra vägde i hennes ålder =/ Men hon har ju inte tid att äta, ska bara springa omkring…

[Driva]
0

Jag har haft ett par zoo råttor som vart mini, det ha rinte vart magra eller liknande, men små.

Sen har jag haft nån tös som var tok liten fram tills hon blev ca 1 år när hon började lugna ned sig för innan vägrade hon sitta still, men nu är hon två och väger 500 gram :D