Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2463 ggr
gulzebra
0

GP-råtta säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är rätt halvdöd för tillfället så det kan hända att det blir lite luddigt nu.

Anders ska iaf säljas. Hela namnet är Oxenstiernas Giant Anger, pappa heter Tintin, mamma är Grand Prix Ettan/Princess/Sessan.
Född 1/10-06, hane.

Anders är underbar. Har haft honom sen han var 2 månader gammal och han har varit underbar från första stund. Var rätt jobbig i tonåren men det gick över. Däremot stannade gallergnagandet kvar vilket nu tvingar mig att sälja honom. Hans gallergnagande funkar inte här. Jag har Asperger vilket gör att jag har större behov av att verkligen få min sömn än normalt samtidigt som jag har en sömnstörning dessutom så det är nog svårt att sova på nätterna redan utan Anders gallergnagande… Vilket inte direkt går ihop med att jag bor i en etta heller, kan inte flytta honom till ett annat rum när det inte finns något och kan inte skaffa större lägenhet heller. Tyvärr för som sagt, han är underbar.

Anders kan kanske vara beskyddande mot mig, jag vet inte faktiskt. Mamma har lekt med honom när han var liten och då fått ett nyp (små nyp måste tålas för övrigt, GP-råttor leker så och Anders är inget undantag!). Han nöp till lite för hårt då bara, sen om mamma är överkänslig eller om det faktiskt är han som nöp till för hårt vet jag inte, även om jag tippar på att mamma bara överreagerat. Jag har hur som helst varnat för att han kan bitas så folk får hälsa på egen risk men då ingen har velat hälsa så är det lite svårt att veta om han numera är beskyddande eller inte. En person har försökt hälsa sen dess men uppfattade Anders som agressiv för att han vände sig om "för snabbt". Jag själv vet inte hur Anders betett sig då då han satt på min axel så jag såg inte ordentligt. Agressiv är han iaf inte men som sagt, kan kanske vara beskyddande.

Anders ska flytta till någon som har mycket tid för honom. Det bör vara någon som inte måste ha honom i sovrummet då han som sagt låter väldigt illa på nätterna. Du som tar honom ska kunna ha kvar honom hela hans liv, kan han inte stanna så ska han tillbaka hit så jag får leta efter nytt hem åt min älskling.
Anders säljs inte till någon person under 16 år och jag tar mig full rätt att välja bland intresserade. Vid minsta tvekan så blir det inget köp.

Anders finns i Borlänge, jag ser det som en stor fördel om intresserad vill hälsa på honom innan köp, men det är inget krav. Hans bur och leksaker följer med vid köp, men han behöver större. Han bor just nu i en Laura Super på ca 95*50*75 cm då hans gamla voljär tuggades sönder i trotsåldern. Vid köp av större bur så bör gallret vara minst i tjocklek som en kaninbur, annars kan han tugga sönder det om han känner för det.

1000 kr vill jag ha för honom med bur, men folk jag har kontakt med sedan innan får honom och buren för en symbolisk summa på 200 kr. Vill uppfödaren ha tillbaka honom så har hon förtur och får honom gratis.

Det är bara att hojta till här i tråden eller via pm eller mail om det finns några frågor. gul_zebra@hotmail.com

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Och så har vi det där man glömde förstås;

Färg, teckning och hårlag: Vanlig viltfärgad, finns nog inga namn på det än. Ska man prata tamråttiska så blir det nog agouti iaf :P
Kullstorlek: Osäker, 5 st tror jag de var tidigare iaf… Kan kollas upp, för halvdöd för att minnas nu bara.
Faderns/moderns födelsedatum och vikt: Vikten är okänd men kan kollas upp, födelsedatum ska jag kolla upp så snart jag fått tillräckligt med sömn för att kunna se ordentligt O.o

(Och så hoppas jag att det är okej att slänga in annonsen här? Har sett andra göra det så jag antar att det går bra?)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Anders gäspar Skrattande

Stephanie
0

Meh! Skojar du!? Jag vill ha Ledsen

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

gulzebra
0

Nä, tyvärr inte :( Har försökt sova sen vid 2 inatt och fortfarande inte fått sova nånting, så bägaren har runnit över ordentligt nu. Tyvärr, för han är min älskling, ju :(

Önsketänkande eller seriöst intresserad? ;P

gulzebra
0

Och så kom jag på nu att 1000 kr kanske är lite väl saftigt för en hane på snart 1½ år x) 700 kr är det som gäller för folk jag inte redan har kontakt med.

Stussi
0

vad söt han är!

gulzebra
0

Oja, sötast! Tills man försöker sova :P

UpptagetNamn
0

Jag vill ha en GP råtta ju. Förvånad

Tuggar han sönder saker om han får vara fri i huset typ dygnet runnt?
Eller måste han bo i en bur? För isåfall kan man ju ta ut honom på dagarna bara..?

Ladyinred
0

En tanke bara, hur funkar det med två hanar i samma hushåll?

dorkey
0

#8 GPs är förstörelsemaskiner.

#9.. Det beror på.. I samma flock, eller i olika burar i olika rum? Hanar funkar inte tillsammans i alla fall.

Ladyinred
0

nä ihop vet jag att det inte gåt, tänkte mer på om man pysslar med den ena o sen går till den andra så luktar man ju som den första gp hanen.

gulzebra
0

#8: Han tuggar. Kablar är gott bland annat och tappat snus åker direkt in i kindpåsarna…

#11: Har ingen egen erfarenhet av fler hanar, men de ska visst vara så pass territoriella att man får rejäla bett bara av att lukta hane…

Ladyinred
0

ja det var det som jag misstänkte då..

empan-hampus
0

Han var jätte fin iallafall….Glad

Stephanie
0

#4 Seriöst intresserad men utan bur…

Stephanie
0

Annelie - vet du om han gnager även när du inte är i närheten?

gulzebra
0

Hans nuvarande bur följer med, men han kommer behöva större ändå. Hade voljär innan men den tuggades sönder förstås… :P

Själv tänkte jag köpa en kaninbur på typ 150 cm längd att sätta ihop nuvarande med, skulle bli perfekt. Inte så dyrt heller Skrattande

Jepp, han gnager då också :P

Stj3rnfallet
0

Så tråkigt för dig att du måste sälja honom =( Tyvärr skulle inte jag heller kunna bo med en gallergnagare, då jag har haft en tamråtta som var det och jag fick knappt ngn sömn på nästan 1 år.. Man blir knäpp utan sömn :P Men som sagt jättetråkigt att du behöver sälja din älskling!=(

Lollo86
0

Jag hade väldigt gärna tagit honom om jag inte haft 3 gpråttor själv :( han verkar ju helt underbar!

mina håller också på så där på nätterna så dom tur är har jag ett annat rum som de kan vara i och inte i mitt sovrum hehe!