OT hjälp mig med mitt dåliga samvete
varför får man alltid dåligt samvete när man måste tacka nej till jobb?
jobbet ringde idag och sa "du är mitt sista hopp". detta gillar jag inte alls att höra.. jag sa direkt att jag inte kan jobba på måndag eller tisdag.. tiden var 17-21 på måndag.
jag sa att dels måste jag storhandla och så har jag supermycket att göra i skolan.. det där med storhandling lät ju dumt i efterhand men det är ju sant!!
slutar skolan 12.15, skynda hem-->affären, sedan direkt till jobbet, kommer hem tio och är helt slut! Tisdag är jag ledig, pojkvännen också, men eftersom jag inte hunnit plugga måste jag göra allt på vår lediga dag. har massor att göra till onsdag..
heltid på högskola plus jobba och försöka ta det lugnt ibland.. det är inte alltid så lätt.
nu sitter jag här med dåligt samvete, snälla övertyga mig om att jag har fel… uuurk!

Men gud, självklart gjorde du rätt!! Kasta det där dåliga samvetet i sjön nu med detsamma! Vad hjälper det jobbet, eller någon annan för den delen, om du arbetar slut på dig? Slappna av nu :)
"Nej, skit i din utbildning och bo på en soptipp istället"? :D

helt logiskt fattar jag.. men faaan vad det gnager.. vet själv hur j**la jobbigt det är när man sitter och försöker ringa in någon..
men jag jobbar faktiskt för att kunna gå i skolan! inte tvärt om.. näe.. ska nog baka mina special muffins ist..
tack för välbehövt medhåll LeTigre och niffen.. hi hi

Precis sådär är min ena chef också. Hatar det verkligen, men det är bara att bita ihop och ta det man VILL ta och tacka nej till resten :) Du kommer ju alltid ha jobb, och om det är så att du ofta är deras sista hopp, ja då är det kanske dags för lite fler ansikten på jobbet ? :) Stå på dig!

jaaa.. dags för fler extra anställda kanske?? men nope.. ska eventuellt skära ner.. suck!
soptipp.. ha ha.. mer än en gång har jag hört, hoppa av och börja här ist, lite på skoj antar jag.. he he.. skulle inte tro det!!!
När jag jobbade fick jag också alltid dåligt samvete när jag sa nej och kände att jag var tvungen att ha en giltig förklaring till varför jag inte kunde jobba. Men jag insåg rätt snabbt att det bara var dumt att ta det personligt eller vad man ska säga. Säger jag nej så löser dom det på något sätt iallafall. Man ska inte vara så pass lojal att man lider av det själv.
Jag pluggar också heltid och är nog så stressad över det..jag tycker du borde känna dig tillräcklig som orkar jobba alls. Ditt jobb kan inte vänta sig att du ska vara tillgänglig när som helst, du kan ju inte ta ansvar för att det ska lösa sig för ditt jobb, det tycker jag du ska lämna åt dom. Ta hand om dig själv istället annars kommer du snart inte orka jobba eller plugga alls

#6 sant sant… som min pojkvän säger: det är ingen som tackar dig för att du slitit ut dig i slutändan ändå!

konstigt hur naturligt det känns med OT trådar här.. känns som ett eget litet samhälle. ha ha! allt är tillåtet.. ett tecken på ett bra gäng/community/site tycker jag!
håller med resten. hade jättesvårt att säga nej i början, nu känner jag efter före, tog mig vatten över huvudet ett tag och det är ju studierna som blir lidande i slutändan.
vill du ha lindring? de ringde in någon fast som då fick övertid=dubbel lön och ob.. den tackar nog dig..