Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 802 ggr
dorkey
0

Skadligt med dumbo?

I tråden "Röda ögon" diskuteras det bl.a om att rex inte är bra. Hur är det egentligen med dumbo? Har dumboörade några fel?

Ladyinred
0

Tror de har lite svårare att lokalisera vart ljuden kommer från,men fysiskt ska det väl va utrett att det inte är nån defekt som de lider av.

Nicciz
0

Motståndarna hävdar att de är defekta pga att de inte kan vinkla öronen på samma sätt som toppisar

KAGE
0

#1 & #2: Hmw.. låter vettigt. Synd :/

/Karoline.

Ladyinred
0

Därför tror jag det är dumt med en dubbelrexad pew dumbo till exempel. Man får välja handikapp o inte baka in alla i samma råtta.

Nutiz
0

#4: I USA tex avlar man fram nakna/dubbelrexade, rödögda och svanslösa dumbos - allt i samma råtta… helt sjukt

KAGE
0

Nej men gud vad gulligt, en sån söt sak skulle jag vilja ha<3 de får ju mat i en skål, jag kan gosa och leka med dem hur mycket som helst, så spela roll om de är lite handikappade => de låter nästan som en ny underart!

/Karoline.

Ladyinred
0

Ja det blev en Gremlig istället :S

LeTigre
0

Svanslöst är bland det grymmaste.. usch. Man blir våt i ögonen bara av att tänka på det, en råtta utan svans… nä..

Ladyinred
0

Ja svansen är ju halva råttan. Utan svans så e de ju en…. hamster eller nåt.

Grodan
0

det finns en sak som är skadligt med dumbo… att de är så jäkla söta som bebbar

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

#10 Håller med de är gruvligt söta.. Ge mig dumbo bebisar..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ladyinred
0

Hur kommer det sig att hela stället vaknar till liv och blir aldeles galna över handikappade råttor!? Alla aktiva trådar handlar ju om det just nu.

Grodan
0

#11 får be dem som har sådana sätta upp lite bling-foton… dumbobebbar+bling-bling - kan det bli bättre?

KAGE
0

#12: Varför inte? Ingen har direkt diskuterat ämnet tillräcklig förut verkar det som, så .. ?

/Karoline.

Bullerbytjejen
0

finns väl inte så mycket att disskutera kanske?

Ladyinred
0

Finns massor av trådat om dessa ämnen.

Grodan
0

#12 bra fråga… jag har också undrat lite över det…

Nicciz
0

*spån

*avel

*annonser

*defekter eller inte

Populära trådar… ;)

och så vad som händer på iFokus då… som spam *s*

KAGE
0

Vad ska man skriva i ett forum då? Så gott som allt har redan någon tagit upp, varför är det så fel att starta en ny tråd om samma/liknande ämne där man kan lägga till sina egna åsikter på ett mycket smidigare sätt? Plus alla nya medlemar kastar sig inte direkt över sök i forumet.
Tycker att så fort någon startar ett ämne i något forum så är det alltid nån som hurtigt säger "kolla i sök blabla, det här ämnet finns redan :)"

/Karoline.

LeTigre
0

#18 *asg* du har i stort sett summerat allt vi pratar om här inne! Lägg till  ett stort gäng totalt åff tåpick-trådar också så är bilden av RIF komplett :D

LeTigre
0

#19 det där är mest när ett ämne som känns uttjatat kommer upp. Som spån. Då blir de gamla medlemmarna alldeles trötta på att upprepa samma saker om och om igen och hänvisar till sök. Har man ytterligare frågor sen är det bara att tråda på :)

Daisymink
0

yeah, bätte kan det inte bli :)

// Vanessa 

KAGE
0

#21: Precis, men jag tycker det är dålig stil av de gamla medlemarna att överreagera på ett elakt/ovälkomnande sätt till de nyare medlemarna

/Karoline.

Daisymink
0

#22 menade ju jag till letigres inlägg #20 :P

// Vanessa 

Daisymink
0

#23 anledningen till att dom skriver läs den här tråden är för att slippa ha 20stycken av samma ämne, inte alls svårt att putta upp tråden om det är något man tycker ska läggas till :)

// Vanessa 

KAGE
0

#23: det är ju aldrig 20 trådar om samma ämne uppe samtidigt, så vad är det jobbiga i det hela?

/Karoline.

Daisymink
0

nee men har man redan skrivit dom flera gånger så gör det väl inget att man ber er gå till den tråden och putta upp den ? man är ju inte otrevlig för det..

// Vanessa 

KAGE
0

Nej men vissa är ibland väldigt otrevliga, och då menar jag ite bara i råttor i fokus forum, utan forum i allmänt.
Därför tycker jag att fler ska tänka på och ta lite mer hänsyn att alla kanske inte föredrar att skriva i gamla ämnen, eftersom de ofta kan ha flera 100 svar blir det lätt så att ingen orkar läsa.

/Karoline.

niffen
0

#28 Det är bara de nya som inte orkar läsa, men visst var det ju dom som ville fråga också? Eftersom äldre medlemar läser samtidigt som folk skriver, så det blir inte så mycket på en gång.. De som inte läser får helt enkelt skylla sig själva då  :P

KAGE
0

Jag menar att om någon drar upp ett gammalt ämne, så är det många andra som inte orkar läsa allt och därför inte orkar svara på den nyas fråga, alltså får personen som har frågan betydligt mindre svar än vad han/hon skulle få i en ny tråd

/Karoline.

Daydreams
0

men om personen som undrar över något istället LÄSTE i forumet om det ämnet först så skulle frågorna personen sen ställde vara betydligt intressantare och troligtvis få mer respons.

KAGE
0

Jag tänkte nog lite mer realistiskt än så

/Karoline.

LeTigre
0

Se så boys and girls, nu har tråden spårat ur lite väl långt från #0

KAGE
0

Sant. Btw så är du snygg, LeTigre.

/Karoline.

TienMu
0

hu har man igentligen fått råttorna att få dumbo öron? från början alltså…..

KAGE
0

Mutationer som när det gäller allt annat inom livets uppkomst & utveckling, I guess

/Karoline.

Daisymink
0

jo men vad skulle världen vara idag om vi inte hade utvecklats, jag vill inte bo i en grotta :P

// Vanessa 

KAGE
0

#37: Vad menar du med det? Vi kommer ju ursprungligen från små bakterier, alger som muterades till blabla som muterades till fiskar som muterades och fick ben som kröp upp på land osv…

/Karoline.

Daisymink
0

jaa, det vet väl jag med.. men du där emot, vet inte skillnad på skämt och allvar, därmed tror jag du kommer får svårt att passa in i detta forum..

// Vanessa 

KAGE
0

Då var det ett väldigt dåligt skämt helt enkelt, du kanske borde jobba på det.
Och förlåt om jag inte passar in i din mall där alla är som en stor familj med samma åsikter :p

/Karoline.

Daisymink
0

haha, alla har inte samma humor, och jag har ingen mall.. tycker om alla lika mycket.. sen att endel inte kan acceptera att alla har olika åsikter är upp till en själv, tragiskt.

// Vanessa 

niffen
0

Jag fattade…

LeTigre
0

#34 stöter du på mig nu eller? :P

KAGE
0

#43: Om du vill ;o har velat säga det ett tag och nu tyckte jag den här tråden passade bra, uhm

/Karoline.

TienMu
0

mutationer kan åxå vara positiva…

vissa arter förändras för att kunna skydda sig eller gömma sig bättre…..

ökenråttan har ju tex anpassat sig till öknen på många intressanta sätt…..de har tex en kroppstemperatur på 37-38,5 grader…..

KAGE
0

#45: Ptja det var ju genom mutationer som tex människan utvecklades, daho :d och det tycker jag var positivt, annars skulle jag inte sitta här nu :DD

/Karoline.

TienMu
0

#46 hehe….ja vi är ju en jäkla mutanter….riktiga ex-men! *le*

Nutiz
0

Mutanter = Mu-tanter = Gamla kossor?

Daisymink
0

jaa nutiz, har inte velat säga det innan men vi ÄR gamla kossor

// Vanessa 

LeTigre
0

#44 jasså, ja du har sinne för timing du *asg*

KAGE
0

#50: Sån är jag :DDD ..

/Karoline.

dorkey
0

*harklar sig högt* Detta börjar gå LIIIIIITE väl långt ifrån #0.

Nå, har dumbos några speciella "fel"? 

Reklamfritt
0

jag tror att imed att dumboråttor är födda med sådana öron så borde de ju inte ta skada av det .. jag menar det är ju inte ett jätte handikapp och känner ju inte till något annat… Det är ju precis som människor som föds med speciella syndromer, de kan ju vara lyckliga för det, de har ju lixom levt med det och inget annat ?