Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 2381 ggr
Daydreams
0

Spaminlägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu spammar iFokus oss som inlägg i trådarna. Jag tycker det förstör totalt och irriterar svinmycket när man läser en tråd. Vad tycker ni?http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=44b88373-739a-419c-9146-3fa5f890ec0f&Filename=spam-big.jpg

Mimus
0

Jag ska tamejfan döda dom!

Blir tokigggg

cosmonita
0

Det är väldigt irriterande. Men kanske en vanesak?

Nicciz
0

Ja men det får dem göra enligt avtalet tydligen… samma sak med reklam för andra iFokus siter som PM.

Daydreams
0

jovisst FÅR dom, det är ju deras site. Men det går ju ändå att tala om för dom vad man tycker.

Nicciz
0

Haaaaahaha.. kul… du jag gjorde det.. Och fick tillbaka att

-tyvärr är det inget vi har planer att ändra på

Daydreams
0

nä inte ännu kanske, men efter några tusen klagomål så:P Och nu har dom spammat min spamtråd, fifan

Nicciz
0

Och vi startar en Protest lista… Typ helst nyss…

Mimus
0

Jag é MED

Daydreams
0

Ja men gör en sån, jag har bråkat så mkt med dom ang Bimas ickenärvaro här så nu får ngn annan gå i spetsen

Mimus
0

#9 He He.. Jaa, annars kanske de bara tänker..Åhh nej, d é hon..IGEN ;)

Nicciz
0

Jag kan göra det, men var lägger man enklast upp en sån? Som man kan länka till?

Daydreams
0

sökte på online petition men hittade ingen svensk, vad mer kan man söka på?

Nicciz
0

Det gick ju runt någon lista härför ett tag sen, för djurpoliser i sverige… undra var den låg… kommer inte ihåg

Ninja
0

www.namninsamling.com/

Jag tycker det är otroligt irriterande jag med

EmmaG
0

På bägge Värdsajterna finns det en tråd om saken. (mer allmännt, vad gör dom där liksom)
Jag tycker det är fruktansvärt & de sticker i ögonen när jag ser dessa annonser mitt i inläggen!!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Nicciz
0

Jag hinner inte med det nu, är på väg ut genom dörren med äldsta dottern, har lovat att vi ska shoppa… om ingen redan har hunnit sätta igång så fixar jag det när jag är tillbaka vid 5tiden

Wiizy
0

Men hallå, nu är det såhär att det äinget iFokus utan reklam! - Dom måste få göra reklam för sig, förut var den längst ner, kvittar om den är mitt i tråden eller inte ni vänjer er!
Skapa en protest lista är bara att gå för långt.

#1 - Det där tolkar iallafall jag som hot och går att polisanmäla. man dödar inte folk för att dom gör vad dom vill på deras sajter!

Ijin
0

Eh.. alltså.. Ni kanske inte vet det, men världen drivs av Pengar, jo det är sant!! Verkligen!!! Så någon som kan gissa att det kanske kostar att hålla dom i drivt, Sajterna, alltså, inte hjärnorna.. dom gav alla upp hoppet på att ni skulle få igång längesen…

EmmaG
0

#18 Är mycket väl medveten om att iFokus drivs att reklampengar - och det räcker inte ens för grabbarna. Men att ha reklaminlägg sådär mitt i trådarna är att gå för långt

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Mimus
0

#17 Men lägg av.. D é ett uttryck.. Tror du att jag verkligen menar d som hot allvarligt så borde du ta dej en funderare på vad för folk du umgås med egentligen om du tror folk går runt å vill döda varandra..

#19 Agree

Ijin
0

#19 Sååå Då föredrar du att sidan läggs ner..? Okej. Bra att veta.

#20 Det står där. Och ingen ursäkt. Jag trodde det var allmänt vett att hålla sig till det man säger, eller säga att man vet bättre nu? Eller har jag fått det om bakfoten? Man kanske ska ljuga…

Mimus
0

Men herregud.. Wiizy å Ijin, har aldrig stet er härinne förr.. È ni bara här för å sprida dålig stämmning lr vad é d frågan om?

Allamej
0

Bara ett litet tips.. Jag har Firefox och har undrat hela dagen varför det är en massa tomma inlägg i trådarna för.. så jag slog på IE och vips fattar jag vad ni pratar om… så använd Firefox och stäng av reklamen :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bullerbytjejen
0

det irriterar mig inte så mycket faktiskt..

Ijin
0

#22 Nej, Jag är här för att jag mest är irreterad på en navitet som finns här…

#23 Jo, jag vet=) Firefox är riktigt användbar!!:D

Mimus
0

#25 Menar du naivitet?

Så.. Varför är vi naiva då? Jag vet att sidor måste sponsras men varför inte ha reklamen längst ner som förut..

Ijin
0

#26 Hur mycket pengar tror du man får in av det..? det är inte precis 10 kr per annons?

Wiizy
0

Nä iof inget hot.

Men seriöst, vi får väl sitta vart vi vill eller är vi inte välkommna här p.g.a att man försvarar dom som fixar med iFokus? o.O

bra o veta. :) och ja det är väl ett uttryck ;P var för snabb där. :P

Ps; tack för välkommnandet, det var jätte kul och "träffa"/"Snacka" dig med. ;)

Bullerbytjejen
0

Hade ju varit illa om reklamen hade legat på våra presentationssidor Räcka ut tungan

Hej jag heter linda bla bla bla,
jag bor bla bla bla,
mina intressen bla bla bla,
nu kommer jag inte på mer att skriva.. 

----------------------------------------------
Har du svamp i underlivet? Prova Pevaryl !

veveve.pevaryl.se 

----------------------------------------------

Ijin
0

#29 Haha.. så sant så!:D

Wiizy
0

#29 - haha jo, det hade ju vart mycket värre det. ;)

Mimus
0

#21 Ursäkta men vad menar du med det du skrivit om mitt inlägg där?

Men okej.. Om det är ngn som tror att jag menade allvar med att jag skulle döda I-fokus så kan jag berätta för er alla att ni behöver ikke vara oroliga.. Det är enbart ett uttryck.. Ungefär som "Mehh, ska du ha stryk eller" när man skämtar.. Förövrigt kräver det alldeles för mycket datakunskap än vad jag har för att lyckas döda I-fokus.. End of disscusion!

Bullerbytjejen
0

ja nu lugnar ni ner er allihopa, snälla och glada, det e ju alla hjärtans dag, inte alla jävlars dag :-P  det e bara lite reklam inget att brusa upp över en del blir irriterade en del inte, inte mer med det, al tycker vi olika, och tur e ju det :D

Mimus
0

#28 Brusade upp litte när du påstod att ja menade allvar med det jag skrev när det bara var ett vanligt uttryck å inge illa ment utan snarare ett sätt å visa sin irritation.. Men klart ni é välkomna.. Som sagt, alla måste få tycka olika.. Söta grisar btw

Ijin
0

#32 Är medveten om det, men sånna här topics borde inte finnas.
Tack för att du tog emot mitt dåliga humör:D

Då det är bara fel att ens klaga på att det kommer skräp medelanden, eller reklam, hur fan annars ska dom kunna ha sajten uppe? Och dom som klagar, jag tror knappast att ni kommer donnera pengar, så lägg ner med "meeeh det är reklam häääär"

Dom gör inget fel med att försöka hålla sajten uppe.

Wiizy
0

#34 - Jag? Nä, jag är faktisk jätte glad och inte aaaalls sur, inte på dej iallafall, eller någon på iFokus. :)

Ja, precis… ;) tänk vad tråkig världen skulle vara annars. ;)

Sen kan jag säga att jag är inte fötjust i råttor, så jag är inte här inne hmm varförförsvarar jag mig ens? Nåja. ;)

Ja, visst är dem?

Nu lägger jag ner här iallafall, ha en bra dag… ^o)

Mimus
0

#35 Bockar å bugar..Alltid kul å få munhuggas med ngn littegranna..;) Å vi låter inte som får "Meeehhhh rreeekkllaammm hääärrr..Bäää ;)"

Babbett
0

Jag tycker vi ska spamma tbx!!!!!

TienMu
0

går de inte typ att blocka dem från att i överhuvetaget skriva spam här?

Daydreams
0

Blocka vilka?

Nicciz
0

Ohooj, gud vad skönt att ha varit borta flera timmar ;P

Trodde hela tråden var fullsmetad med kreativa saker nu när jag såg att det var 40 inlägg.

Men näääe då… *s*

Absolut ska dem få göra och leva på reklam. Men man kan kanske komma till en kompromiss…… :)

Bullerbytjejen
0

det va inte förns jag blev datoriserad som jag förstod vitsen med monty pythons spam-sketch, tyckte den va lite dryg förut, men nu e den lite roligare :-P

http://youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE

LeTigre
0

Jag har firefox och jag ser reklamen.

Jag (och de andra) förstår och förnekar inte att iFokus behöver få in pengar genom reklam, samtidigt så är det helt vansinnigt att ha attityden att "det är bara att svälja och ta emot"! För i såna fall kan de lika gärna ha reklam för penisförlängning (en reklam som dyker upp här inne då och då) på våra pressidor - vaddå, världen drivs av pengar, man får inte klaga, det är bara att ta emot! Nej du, jag ser det som en självklarthet att vi ska säga vad vi tycker (men utan att dödshota vår "hyresvärd" då kanske bus-MiMus Flört).  Färre användare = mindre reklamintäkter. En protestlista är ett fredligt men effektivt alternativ till att skrika och gorma. Den här tråden visar bara att det finns människor som inte bara finner sig i vad som helst, vilket är oerhört hälsosamt i dagens "MataMigSåJagSlipperTänka"-samhälle.

Att haka upp sig på att en enda användare uttrycker sig lite klumpigt är inte särskilt konstruktivt.

Var det någon som fixade namninsamlingen förresten?

Emmell
0

Äh, mig stör det i alla fall inte. :-)

Det är ju inte såå svårt att bara bläddra förbi reklamen..

Bullerbytjejen
0

jag undrar hur annonserna lägga in, i en del trådar e det ju fler än i vissa, och det verkar inte vara typ var tionde inlägg som blir reklam utan helt slumpmässigt typ..

niffen
0

Kanske en viss tid?

LeTigre
0

Det stör mest i känsliga inlägg. Jag satt och läste/skrev i en tråd om en liten tjej som blivit riktigt illa behandlad och plötsligt dyker en reklam upp mitt i inläggen. Det kändes väldigt påträngande. Stör mig inte jättemycket just här men det är oerhört irrieterande i mer allvarsamma sammanhang.

LeTigre
0

Den där reklamen (mellan 46-47) kan för tusan inte ens prata svenska!

LeTigre
0

mä, nu försvann den.. de verkar dyka upp och försvinna lite hur som helst :S

Mimus
0

#43 Jag hejar på dej Tigern.. Å d é inte mitt fel att ja har noll stubin, kommer från Värmland där vi faktiskt uttrycker oss rätt grovt fast inte menar så illa å VÄGRAR finna mej i Matamigsåjaslippertänka.. Hatar när folk säger va ja ska göra..Mummel..

;P

CamillaS
0

jao, håller faktiskt med om att reklamen stör, i vissa sammanhang! :)

Ninja
0

För min del får de gärna byta ut den där rutan med "senast på iFokus" mot rullande reklam istället.. Jag tycker inte alls om att det måste vara mitt i!

Bullerbytjejen
0

ja eller under "mina siter" kanske…

TienMu
0

#40 hehe..näe sant svårt å blocka spammare……..men tanken va väl lite god allefall? ;)

Bullerbytjejen
0

#54 speciellt om det e iFokus som spammar också :-P

TienMu
0

#55 hehe prata me grabben min nyss…riktig data mupp…å han säger att det går att blocka dessa spammare……men att de de kan va rätt trixigt ibland…man måste göra de svårt för botarna att komma in el nå i den stilen….själv hajja ja inte mycke av de han sa men de stämmer no…han jobbar mycke me sånt….

Bullerbytjejen
0

som jag fattat det så är det själva siten som lägger upp reklamen, eller har jag helt fattat fel??

LeTigre
0

#56 det är ju inte spammare per say, det är ju sajten ifokus som har reklam i sina trådar numera.

niffen
0

Kan det inte bara vara tillfälligt då? Att dom typ ska börja lägga in en reklam i varje tråd typ varannan månad? Iofs tror jag själv inte ens på det.. Men det var bara en tanke…

Bullerbytjejen
0

kanske är ett allahjärtansdag skämt? Räcka ut tungan

LeTigre
0

Nej det är på allvar, värdarna är sura på att de inte fick veta något innan men det är officiellt nu att detta påhitt är här för att stanna (har läst diskussionen på värd/medhjälparsajten).

Ninja
0

#61 jag som trodde att endast värdar kunde läsa på värdsajten, men kan medhjälpare alltså göra det med?

LeTigre
0

#62 ja inte vet jag om det finns en speciell sajt för värdar eftersom jag bara är medhjälpare, men jag skulle inte tro det då värdarna lägge rin frågeinlägg etc :) Jag tänker alltså på iFokus ifokus-sajten.

Ninja
0

#63 jo jag vet att den finns, men jag trodde den fanns bara för värdar.. här har man varit Medarbetare i ett år och så visste jag inte ens det Förvånad

Kleverin
0

#42 Det är åt andra hållet.. montthy pyton kom först. Spam är en mycket billig burkskinka som var populär av någon konstig anledning en period.
Min favoritmening i den filmen är : and then there is spam, spam, spam, spam, spam, spam, eggs and spam, but we're out of eggs.

*Tänker* om de nu kan lägga reklam mitt i och får pengar för det (mer än när den låg på en vettig plats) kan vi kräva en fungerande sajt då? en som det fungerar att lägga upp bilder på (vet att många har haft problem) en som inte strejkar och inte går att öppna på en hel dag för den inte har tid med mig, en som helt enkelt gör oss mindre frustrerade?? Eller det är kanske för mycket begärt.

gulzebra
0

#65: En uppdatering eller nåt är ju på g iaf :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Bullerbytjejen
0

ja jag vet att spam är skinka, äckligt som fan är det också, men du menar alltså att man döpt massinlägg och massmail till spam efter just den sketchen eller vad? trodde det låg nån "mass-idé" bakom själva sketchen också. har dom bara sagt spam miljoner gånger i en sketch bara så där ändå så va det ju inge kul ändå tyckte jag då *skratt* nu blev den ju bara irriterande igen juh Skrikandes

LeTigre
0

#67 ja spam (som i massutskicken - inte skinkan) är döpt efter sketchen/sången där de upprepar samma ord en miljon gånger ;)

#64 men ninjan då, den finns väl till höger på dina favortisajter?

#65 de är rätt så hårda, det är lite "like it or leave it" det är inte så inlindat och pedagogiskt från ledande håll alltid. Men de tycker väl inte det behövs med så många medlemmar som de har. Förresten ska fotoalbumen odyl funka igen nu tydligen. Har inte kollat själv.

Hade egentligen gått och lagt mig, kom bara in för att kolla upp en grej i sökfunktionen *ursäkter*

Daydreams
0

Nej Spam är inte skinka, spam är en massa bestående av mixad gris, kyckling etc Vilka delar som används behöver jag nog inte påpeka…

En rätt hatad rätt som gett namn åt spam på internet.

Ninja
0

#68 Nej, den finns inte där (men struntsamma, det är så ot att ta den diskussionen här)

Bullerbytjejen
0

Ne kanske inte är riktig skinka i den bemärkelsen men det känns som skinka, speciellt engelsk skinka som skärs i tjocka skivor, bläh. (skinka är det närmsta jag kan kategorisera det som av det jag ätit i mitt liv) och det smakar inte bra, ser inte bra ut, och luktar inget vidare.

LeTigre
0

Det är fejkskinka, därav namnet spam

Bullerbytjejen
0

bara namnet säger ju en del :P

Lollo86
0

Hur menar ni med att ni blir spammade alltså? är det reklam eller vad? jag har aldrig sett/fått nå sånt. eller så är jag för seg för å fatta

Ninja
0

#74 Spammet är i trådarna som vi skriver.

Verkar som att spammet lever sitt eget lilla liv och hoppar runt som det vill.. I den här tråden är det just nu mellan inlägg #53 och #54

LeTigre
0

#74 den nya grejjen är att iFokus lägger in reklam i trådarna, mellan inläggen. Den dyker upp med någon slags regelbundenhet och försvinner igen. Scrolla upp i långa trådar så får du se. Har du firefox eller reklamspärr kanske du bara ser tomma inlägg.

Lollo86
0

jaa nu ser jag! det var faktiskt lite störande.. BORT MED SÅNT!!

lisette
0

jag undrar lite vad ni tror en namninsamling ska göra?

sedan vill jag nämna till de som är Medarbetare att sådant som pratas om på värdsajten inte får tas där ifrån!!!!

Daydreams
0

#78 varför det?

Bullerbytjejen
0

men är det egentligen så drygt? jag tänker inte på det alls nästan :/

Luigi
0

Snacka om spamtråd

lisette
0

#79 vad frågar du om?

jonnyrocker
0

79 Gå och bada du verkar varm.

Daydreams
0

#82sedan vill jag nämna till de som är Medarbetare att sådant som pratas om på värdsajten inte får tas där ifrån!!!!

Luigi
0

Ge mig adressen till värdsajten.

Luigi
0

Ge mig adressen till värdsajten.

lisette
0

#84 ah du menar det.

jo det är en del av skrivreglerna där.

Bullerbytjejen
0

vad skrivs det om där då som inte vi får veta? nu blir man ju lite nyfiken..

lisette
0

haha nej det är väl inget speciellt egentligen.  =) men saker som det talas om där ska stanna där. om det inte handlar om rena upplysningssaker för er medlemmar! =)

Bullerbytjejen
0

ååh trodde du skulle komma me nå smaskiga detaljer Ledsen

jonnyrocker
0

RING se och hör….

lisette
0

nej tyvärr tjejen! ;)

Bullerbytjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag e ingen tjej. Jag e Trans-Hitler Räcka ut tungan

(ni får ursäkta mig jag är gryyymt trött)

Luigi
0

#93 Omfg jag dör av garv:D

jonnyrocker
0

93 ¤Du får 11 solar av 10 .,

Bullerbytjejen
0

ja visst e han sexi :-P

Karmatarerskanise
0

Ångrade mig. Orkar inte.

jonnyrocker
0

98 # Pussar tbx,
Gillar tjejor med ruter i.

Bullerbytjejen
0

jag gillar killar med klöver :-P

jonnyrocker
0

Ess i klöver och ruter i dam ess dam i poker,

Daydreams
0

yay vi slapp läsa Herainlägg

LeTigre
0

#89 ah, sorry, jag bara vidareförmedlade info som min värd vidareförmedlat till våra medlemmar när de undrat över reklamen :) Ska läsa på skrivreglerna mer noga.

gulzebra
0

#85/86: iFokus.ifokus.se. Går inte att läsa nånting dock…

Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Karmatarerskanise
0

#101 Jag med flera önskar att vi slapp annat här inne. Sajten är som ett dagis, där vissa av barnen får härja vilt.

Ditt inlägg är ett tydligt bevis på detta. Helt oprovocerat slänger du ur dig det där och det accepteras.
Du är fruktansvärt oförskämd och otrevlig. Du är alltid inblandad i bråken här inne, och många gånger även en bidragande orsak. Du kritiserar andra hejvilt, men fy tusan om någon kritiserar dig! Antingen förklarar du då hur lite dessa personer kan om råttor eller så väljer du det lika mogna alternativet och vägrar svara dem.

Det är synd och skam.

Luigi
0

Catfight på råttsiten Cool

Grodan
0

Vi får leva med reklam här, det har jag insett för länge sedan. Det är trots allt GRATIS för en person att Starta en sajt i sitt intresse här.

Andra alternativ, exempelvis att driva en community utan reklam är kostsamma och svåra. Här är allt klart. Visst vi har inte alltid så mkt att säga till om, men det får man leva med om man inte själv har på tok för mycket pengar att slänga sig med.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daydreams
0

#104 Ha ha, Och jag med flera önskar att vi slapp dig här inne.

Karmatarerskanise
0

#107 Ja, för det är ju jag som förstör och härjar ;) Puss på dig gumman

Grodan
0

ni kan ta det där privat

Luigi
0

#110 Det är ju tråkigt låt dem härja

Daydreams
0

nej fifan, icke att Hera får tillgång till att pma mig. Har hört från andra håll hur hon pm terrar folk.

Karmatarerskanise
0

Hahahaha vad spännande Daydreams :)
Det är ju inte svårt att förstå varför du har begränsad tillgång. Så många som du är otrevlig mot så hade du nog fått en hel del mejl ;)

Karmatarerskanise
0

#109 Ni Medarbetare kan även se till att sådant inte ACCEPTERAS!

Och att ta det privat går ju inte av uppenbara anledningar.
Hade ni bara sagt till Daydreams vid hennes totalt onödiga inlägg, hade jag sluppit. Men så är det ju så ofta här inne, ingen säger till och då får andra medlemmar göra det.

Bullerbytjejen
0

Ni kanske ska lyssna på fröken Grodan,

bråka kan ni göra på rasten..

Karmatarerskanise
0

Det är för övrigt inte första gången Daydreams skriver att en medlem inte är önskvärd på sajten. Detta accpeteras också.

Nicciz
0

Hur kommer det sig Hera att så fort något diskuteras om hur vi tycker att iFokus skulle kunna vara mer användarvänligt, så är du snabbt här med åsikter ;) annars håller du dig ganska tyst….

*fundilerar*

Karmatarerskanise
0

#116 Vet inte hur du kan ha missat detta, men jag hade inte skrivit någon åsikt alls innan söta lilla Daydreams skrev otrevligheter. Inlägget som jag skrev, var till en helt annan person. Hade inget med henne att göra. Det var svar på ett inlägg som numer är redigerat, därför tog jag bort det som stod i mitt.

Allamej
0

Undrar samma sak som Nicciz… Det är ju ingen som är anti ifokus… tycker bara att det är lite jobbigt med reklam mitt i trådarna….

Och vips! Så fort man säger att något är tradigt så är Hera där… och så fort hon får chansen så hackar hon på Daydreams… inte undra på att Daydreams inte känner för att kasta blommor framför frökens fötter….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Daydreams
0

Det finns människor som inte kan överleva utan intag av negativ energi. De smyger runt alltid på jakt efter mer. Dom dras till konflikter, våld, mord etc.

Om det däremot är för mycket glädje, lycka och vänskap omkring dom tynar dom bort och dör.

Karmatarerskanise
0

#118 Ja, som sagt. Läs tråden igen. Sen kan du berätta vem som hackar på vem, dessutom helt utan anledning.. Oerhört tråkigt att ni håller varandra om ryggen på detta sättet. Pinsamt dessutom att ni inte ens vet vem som gör vad.

Allamej
0

Jamen perfekt! Då tycker jag att vi alla tar varandra i händerna och sjunger en sång! Tigern är inte här just nu så jag får börja

We Shall Overcooome, We shall Overcooome 

Kom igen nu!

Daydreams
0

jaaa we shall ooooooovercoome soome day

är energitjuven borta ännu?

Nicciz
0

#97 Ångrade mig. Orkar inte.

Skrev du, jag vet inte hur du kunde missa det ;) och jag tror att det stod något annat där innan

och jag hat inte påstått att detta handlar om Dd och ditt ogillande för varandra

Vet inte hur du kan ha missat detta, men jag skrev

Hur kommer det sig Hera att så fort något diskuteras om hur vi tycker att iFokus skulle kunna vara mer användarvänligt, så är du snabbt här med åsikter ;) annars håller du dig ganska tyst….

Men jag kanske ska omformulera mig då, istället för att du skriver åsikter i trådarna vilket du iof s gjorde innan du ändrade

så hittas du alltid i dessa trådar… undrar varför?

Allamej
0

Vet inte än…

Foor deeep in myyy haert I do be I do beliiiive

Daydreams
0

en oktav högre "I do believe"

Och så allihop tillsammans:

That we shall ooooooooovercoooooooooooooooooome some day

Grodan
0

jobbigt när #nr blir fel pg reklamen

Karmatarerskanise
0

#123 Tyckte jag förklarade det ganska bra. Då någon annan skriver till mig, då har jag för vana att svara. Nu var det en person i denna tråd som går igår skrev till mig, jag svarade, andra inlägget blev redigerat, och jag tog bort det som stod i mitt. Sen att det är i en tråd som denna, det kan inte jag rå för. Och nej, det var fortfarande inte en ÅSIKT jag hade skrivit i det första inlägget :)

Konstigt att ni inte reagerar då Daydreams skriver ett inlägg som hon gjorde. Tyvärr inget ovanligt bland er.

Grodan
0

nu är det i a f åtgärdat så att reklamen inte har ett trådnr, ex #46, och då är det lättare att se att det är reklam samt följa diskussionerna i o m att det inte blir fel med #nr då…

Bullerbytjejen
0

ja vad bra grodan, det hade jag inte ens tänkt på…bra jobbat :D

Daydreams
0

Kan du inte förmå dom att ta bort den tomma avataren också så det slutar se ut som ett inlägg, Grodan?

Hera, du gillar inte oss, du skriver nedlåtande saker om medlemmarna och medarbetarna. Vi gillar inte dig. Du kanske skulle leta upp ett ställe där du kan få lite POSITIV bekräftelse istället?

Karmatarerskanise
0

Och sedan när kan du tala för mig? Jag har inget emot andra på denna sidan. Bara dig då det är du som ständigt är otrevlig och oförskämd. Och när du själv beter dig illa, hur kan du då klaga på någon annan? Nedlåtande? :)

Och det där har du fått om bakfoten, jag är inte här för någon typ av bekräftelse. Däremot säger jag till då det är ngt som är fel. Och det är fruktansvärt fel att få bete sig som du. Om och om och om och om och om igen.

Grodan
0

inte jag som gjort något…

Allamej
0

"Konstigt att ni inte reagerar då Daydreams skriver ett inlägg som hon gjorde. Tyvärr inget ovanligt bland er."

Låter väldigt mycket som att alla vi på denna sida dras över samma kam…

Karmatarerskanise
0

#133 Nej, men ni som skrivit till mig här, är med överallt där Daydreams bråkar, och backar upp henne. Så er drar jag över en kam ja. Ni skiter i vad som skett och håller henne bakomryggen.

Det finns faktiskt folk på denna sajt som inte är partiska.

Daydreams
0

Läs dina inlägg Hera:

Konstigt att ni inte reagerar då Daydreams skriver ett inlägg som hon gjorde. Tyvärr inget ovanligt bland er.

Oerhört tråkigt att ni håller varandra om ryggen på detta sättet. Pinsamt dessutom att ni inte ens vet vem som gör vad.

Ni Medarbetare kan även se till att sådant inte ACCEPTERAS!

Och att ta det privat går ju inte av uppenbara anledningar. Hade ni bara sagt till Daydreams vid hennes totalt onödiga inlägg, hade jag sluppit. Men så är det ju så ofta här inne, ingen säger till och då får andra medlemmar göra det.

Massor av klagomål. Om det är någon som uppför sig riktigt illa i den här tråden och verkligen attackerar andra så är det du.

Grodan
0

jag läser, jag förstår inte… har ni bara så tråkigt att ni måste skriva onödigt dravel här? jupp, totalt onödigt… och jag förstår inte heller om ni verkligen blir upprörda på riktigt? av så lite, några skrivna ord? Räcka ut tungan

är det meningen att jag o ninja (administratorer på sajten) ska bry oss?

*skratt*

Karmatarerskanise
0

#136; nej tydligen så gör ni inte det.

Och Daydreams. *djup suck* Ser igen att du aldrig har en aning om vad du själv gjort och gör. :) Komiskt faktiskt.

cosmonita
0

Det börjar handla om prestige. Vissa gillar inte varandra och vill få sista ordet till vilket pris som helst.

Bullerbytjejen
0

ja eller hur, tänkte jag skriva också ..men jag vågade inte :-P

cosmonita
0

Jag kunde också hållit tyst men ibland vill man bara säga vad man tycker Glad Inte illa menat mot någon.

Nicciz
0

http://halsa.ifokus.se/?ThreadId=bd1d71c6-216e-4302-858b-818c75aacf53

En förklaring eller vad man ska säga till reklamen i trådarna….

Nicciz
0

Så nu har jag läst hela tråden igen….

Hera, vad anser du om reklamen i trådarna då?

jonnyrocker
0

Här har man visst missat något idag. Tjejor som slåss på rått siten….Coolt, för det har man aldrig sett ngn gång. Men men någon gång skall väl bli den första i livet med allt.

Tack för underhållningen hera .

Lells
0

Ni är alla likasinnade här på hela iFokus i grund och botten, jag också. 

Sluta att hela tiden göra er märkvärdiga över andra, sluta vara otrevliga, sluta verka trevliga bara för att, sluta att hela tiden vrida och vända på allt som skrivs, sluta leka viktigpettrar och ståndaktiga. Och detta eftersom vi tydligen inte kan hålla oss till en normal nivå när vi diskuterar. Jag talar även till mig själv som tänker hålla mig neutral. Grodan har jag märkt kör på detta vilket är bra, för då är man en av den som inte stödjer dessa "bråk".

Är det så här som vi kvinnor är? Kan aldrig ge upp sitt ego om att ha just rätt? SLUTA föfaaann :p 

Ärligt talat så saknas det män här inne.

Men jag vet kvinnor gillar dramatik, både roligt att vara med i det som att titta på. Det är märkligt men ogynnsamt.

LeTigre
0

Det är inget fel att säga vad man tycker om de förändringar som sker i vårt forum, när man blir kritiserad eller när en dialog man inte håller med om tar plats. Det är viktigt att vi kan vara öppna och ärliga, annars blir det genast "under mattan" och idel falskhet laget runt. Diskussioner och argumentationer är sunda och viktiga, även om den aspekten som "trevlighets"fantasterna förespråkar känns väldigt onödig (om denna sk. "trevlighet" är så viktig - varför inte leda med exempel istället?). Men jag har märkt att många på den här sidan mår dåligt så fort det diskuteras.

Att RIF är lite stormigt tror jag absolut inte har att göra med den snedvridna könsstatistiken utan handlar snarare om att många medlemmar, av olika skäl, tar argumentation väldigt personligt och tycker det är obehagligt med konflikt. Någon är deprimerad, någon har bokstavskombination, någon har bara nerverna på utsidan. Vi är ju faktiskt en grupp udda människor här inne, något jag faktiskt tycker hemskt mycket om. Kyss

Men vi måste lära oss att konflikt är naturligt och ofrånkomligt, speciellt om man har ett så pass öppet klimat som vi har, det för ju utvecklingen framåt och det är nyttigt att diskutera och ha olika åsikter - och ifrågasätta (ja tom ifrågasätta ifokus *häda*).

Sen finns det ju de som livnär sig på andras konflikter och "upprörs" av andras diskussioner. Dessa människor är inte konfliktsrädda utan får tvärtom sin energi från att egga på konflikter och på så sätt skapa nya som annars inte hade blossat upp. Det är synd att det ska behöva vara så.

Karmatarerskanise
0

#142 Jag bryr mig inte om reklamen i trådarna faktiskt.

Nicciz
0

#146 Men det är väl ok att inte alla är av samma åsikt som du och dryftar det i en tråd?

paronskrutten
0

#29 Hahahaha, tack för ett gott skratt

Apropå reklamen: Det är väl inte så farligt? Tycker inte att reklamen skadar något särskilt, dock så kanske det blir opassande på vissa sidor. Reklamen brukar dock vara ganska lik vad sajten/tråden handlar om. Det är bara att bläddra vidare, man behöver inte läsa reklamen, och ett sånt litet i-landsproblem är väl inget att störa sig på? Var glada att iFokus är gratis, och betala gärna för en större Avatar! :)

/Helena, Medarbetare på Tvillingar, Ångestsjukdomar och Glamour

Helena

Karmatarerskanise
0

#147 Ja, självklart får andra tycka precis vad de vill? Det har jag inte sagt ngt om.

Nicciz
0

Så om jag tycker att det är lite störande att reklamen ligger i trådarna som ett vanligt inlägg, med en Avatar ruta, vad ska jag göra då tycker du?

Som jag gör nu, dvs skapa en protestlista och förslag till var reklamen kan vara istället, utformas så den inte stör eller,

Hålla tyst och vara tacksam för att iFokus fortfarande inte kostar något?

Jag tycker iaf att hur man än väljer att agera så har man rätt till sin åsikt, och då även att yttra den, Utan att det blir pajkastning.

Vad jag fortfarande inte är helt på det klara med är att det finns människor som orkar rapportera sådana här trådar till ifokus egenutnämnda forumspoliser. Som sen ska komma och tysta röster av annan ton.

Det tycker jag är lite väl odemokratiskt, lite Stalin varning.

Hur som helst så är chansen stor att det kommer goda saker ur konkreta förslag till lösningar. Vem vet, sidan kanske kan bli bättre om ALLA gillar den….

Karmatarerskanise
0

Jag vet inte vad du ska göra. Bita ihop och leva med det? :)
Jag kan tyvärr inte se problemet med reklamen och tycker det är löjligt att ens tala om protestlistor, så jag håller mig borta från det ämnet.

Sen hoppas jag du förstår att ALLA aldrig kommer gilla allt med iFokus, man kan inte behaga ALLA.

Vad menar du för pajkastning?

Nicciz
0

Jobbar du som diplomat? *s*

Nej, jag har tyvärr inte tillräckligt mycket svenskt blod för att bita ihop och klaga i det tysta… ;) men det kanske är en vanesak och jag vänjer mig med det om ett tag…. det vet jag inte ännu…

nej, jag förstår att jag lever i fanatsin när jag säger -Alla. Men drömma får man…

Jag syftar på pajkastning medlemmar emellan helt OT i denna tråd ;)

Karmatarerskanise
0

Men pajkastningen var som sagt OT och hade inte med åsikterna angående reklaminläggen att göra.

Så vad har det med att man inte får säga sin åsikt utan att det blir pajkastning att göra?

Jag tror att du vänjer dig :)
Själv tycker jag kanske reklaminläggen kan göras lite snyggare, men jag har inget emot dem.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.