Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 2933 ggr
sprattel
0

Klippa naglar på råttor, hur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har 2 råttor som heter Sprattel och Fluffy.

När jag badar dom blir dom hysteriska, dom tar naglarna i skinnet på mig och springer upp för min arm. vad ska man använda för att klippa deras naglar? Jag vet att man inte får klippa för mycket, då kan det göra ont för dem. Men kan man klippa naglarna med en vanlig sax?

KickanW
0

Det går jättebra att använda vanlig nagelsax. Men som du säger, var försiktig så att du inte klipper för långt in, då kan du klippa i pulpan.

KAGE
0

Jag klippte min Paj med vanlig sax och det funkade bra.. (bara gjort en gång), sen har jag klippt min dvärghamster som jag hade förut 100 gånger.. hon var inavel och hennes klor växte sig hela tiden väldigt långa =/ men det var inga problem med att klippa :D

/Karoline.

Grodan
0

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Creation
0

Det rosa på nageln är pulpan. Klipp en bit utanför den ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

TienMu
0

Jätte bra bild Grodis!!! har själv alltid vart fjomsig me de där….men nu känner ja mig säkrare…..:)

klippt klor på hundar katter å kaniner men de är faaan inte samma sak…råttor har ju nästan som mini människo händer ju….lite små läskigt å klippa då….

brukar mäst köra me att ha rejält me kvistar å sånt i buren så man slipper klippa….