Ååh, så söt hon är!:D Jag vill :P Men jag bor i världens ände :P
klart man vill, men inte alltid man kan Grrrrr
Vart bor du då? Sthlm, uppsala, gävle, sundsvall - nära?
/Karoline.
linköping..
// Vanessa
Hm.. Det är ju nästan 20 mil ifrån sthlm =/

Ååååh vad söt :D
jo men det går många transporter upp dit ;)
// Vanessa

Nej gud vad söt! 
ska se först om jag kan fixa transport, om så är jag intresserad.
≧◔◡◔≦
hur går det hittar lilla Moria något hem?

Jag blir lite sugen faktiskt, och jag SKA ju hämta flera av Morias kullsyskon.. men jag ska ju ha med mig bebisar hem från dd när jag åker förbi och då blir det väl till att ha dubbelkarantän då? Kanske inte är så smart?
#12 Har inte uppfödaren/-arna haft mor och ungar i karantän då? isf är de ju färdigkarantänade när du får dom.

#13 sant! Tänkte inte på det :)
ÅH, vilken sötnos! :D Varför kan jag inte få ha råttor? :(
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
hon finns kvar :)
// Vanessa

Vet ingen uppfödare som har sina honor och ungar i karantän. Möjligtvis att de har de i separata rum.

semi-karantän då? Likvärdig med den man kan ha själv hemma?
dom står ju i köket för tillfället, där är ju även mina tre tjejer i sina burar.. men nu när det blir könsfördelning hade jag tänkt sätta in alla honbebisar med tjejerna, och låta hanarna vara kvar i buren dom är i idag.. bra eller dåligt ?
// Vanessa

#19 Eftersom mamman kommer från en person med mycket tvivelaktig djurhållning så skulle jag nog hålla råttbebisar från kullen avskiljda från dina andra råttor. Iofs har du haft mamman rätt länge nu?
Så då hade nog eventuella smittor synts. Om det har gått 6 veckor sedan du hämtade hem henne och hon är helt kärnfrisk och har varit det hela tiden så kan du ju göra så. Men sen har du väl jourråttor också som inte var i så bra skick? Och dom hade jag inte satt ihop bebisar med.:)
nää daydreams, nu blandar du ihop mig med samantha igen :) jo gudrun har varit hos mig sen 5 januari, får se hur jag gör..
// Vanessa

lol förlåt, jag KAN inte hålla isär er. Men då har du haft henne i fem veckor och hon har varit frisk hela tiden?
hah det är jag som har juóurisar som har blivit friska efter med men de får inte komma i kontakt med bebbarna :) Mamman är frisk o kry iaf o tur är det :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
jo, en liten förkylning som hon hade när hon kom.. inget annat.
// Vanessa
Jag hade gärna tagit henne om jag inte hade bott så långt ifrån :S bor i västmanland
alltså.. SHIT va fin hon är!! kan inte sluta titta!
har hon varit ute i snön på första bilden eller? ;P
Finns hon kvar? annars kanske jag kan var aintresserad om den jag har på G nu inte blir av :) får nog veta imorgon tror jag. Fast då måste jag fixa transport också :/ Till Gävle
jag är intresserad, ska du till mariestadsutställningen?
Gah. Så j-vla gullig! *vill ha*
Varför varför varför plågar jag mig själv på det här sättet!?!!? Jag borde inte kolla i NÅN tråd med bilder..!;)
jag tänkte på en sak, hon kanske inte är leveransklar till Mariestad, om du nu ska dit eller känner nån som ska? försökte räkna lite när jag läste din första tråd om kullen, men min hjärna funkar inte riktigt som den ska den här tiden..
hehe vilka är det som är intresserade nu igentligen ? :) nej dom är lev.klara den 25:e, vet inte hur viktigt det är med just 1-2dagar tidigare..
på första bilden har dom legat i tidningspapper, tog bort det sen och då försvann det vita, var en del som hade det..
// Vanessa
Får veta idag om den honan jag är intreserad av ryker till nån annan idag, annars är jag intresserad om hon kan tas med till mariestad där wintermynta isåfall tar med henne hem så kan jag hämta henne där. :)
okej, som sagt beror det på just hur viktiga dagarna är, vet inte det själv..
// Vanessa
kanske nån som kan som läser den här tråden :) ??
Beror ju kanske lite på hur mycket dom väger då också .

Jag tror att det är viktigt med vikten. Men exakt hur många dagar sa du att hon skulle vara då? Så länge hon är äldre än 4 veckor iaf..
Älskar mina stora små vänner..
det e två dagar, utställningen är den 23e och dom e levklara den 25:e så det e ju bara två dagar så har dom normalvikt då så borde det ju inte vara någon fara :) hur mycket väger dom nu då? följer dom vikttabellen?
nej dom gör ju inte det, dom väger mellan 55-60g nu, så det är om dom går upp minst 20g på en vecka..
// Vanessa
aah oki, men om det inte dyker upp nån annan intresserad så kanske jag kan fixa transport på annat sätt, om det inte blir en hona från mia idag. eller får veta idag.
vart bor du då? :)
// Vanessa
gävle bor vi
ok, men vi får se om du kan ta henne först.. nu ska jag iväg på staan..
// Vanessa
ja vi får se hur det blir först, ha det gött på stan :)

Reglerna är ändrade och man ska anmäla i förhand om man ska levera råttbebbar på utställningen…
vad menar du babbett ? eller till vem..
// Vanessa
Det blev en kvar åt mig i mias kull, så jag är inte intresserad längre, hoppas du hittar nån som vill ta sötskorpan ändå :)

#45 Det diskuterades längre upp en ev. leverans på Mariestadsutställningen.
okej, så om man tar med sig en bebis måste man anmäla det ? isåfall kan man ju bara mötas utanför :P
// Vanessa
Stå utanför dörren och leverera bäbis, isf ;)

Enligt de nya reglerna så ska även leverans av råttbebisar anmälas innan anmälningsfristen går ut. Tidigare var det bara om man vilje sälja råttor där…
Man får betala 50 kr för att sälja råttor eller leverera råttor…
Om man gör leveransen utanför kan knappast Srs ha något med det at göra!
nej men att jag ger en råtta från en annan till en annan vill man ju inte betala 50kr för.. visst det är inga pengar men jag är bara där för att hämta och lämna :) och det är inget som srs har med att göra.. iaf inte överlämningen.. vad jag vet ?
// Vanessa

nu orkade jag inte läsa allt men vart bor du? varför ska du göra dig av med den söta tussen? jag är intresserad om du inte bor för långt här ifrån
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
jag bor i linköping, har fått en kull på 14 bebisar som jag håller på att sälja..
// Vanessa