Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 712 ggr
Terato
0

Bygga bo i datorbordet

Tänk att det ska vara fullkomligt åpjpiääääääpöåååÖÖÅP    gggggggggggih_
´´´´´60000000000

..Ja ni ser. Fullkomligt omöjligt att ha något ifred när man har råttorna ute.

När jag leker med mössen kan de tigga lite försynt, slicka i handflatorna och vädra i luften. Råttorna, de bara tar maten och sticker!

Man får liksom sitta och hålla den högt för att de inte ska ta den. Verkar inte spela någon roll vad jag äter heller. Bara grejen att jag äter är ju spännande. Och nu snodde Klara mitt datormuspapper också. (ni vet, som jag låter ligga på datormusen så att de inte ska markera på den.) Jag hinner liksom inte med! Haha! Hon har lyckats få tag i några nu och har bäddat så fint bakom datorskärmen.

Det är omöjligt att göra någonting, förresten, utan att de ska dryga på en. När man står och plockar disk är man tydligen jätteintressant och ska klättras på.

Älskar er mina gotöser!

Nu kom Sizzla springandes med två(!) hasselnötter i munnen och gömde sig högst upp på mitt datorbord med dem. Jag vet att hon har hämtat dem i buren för jag lade nyss in en hög i matskålen. Hon bara lämnade dem på hyllan nu. Tror att de tycker databordet är ett perfekt ställe att gömma mat på. De skulle nog allra helst vilja bo här, just för att jag tillbringar mycket tid här!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Bullerbytjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha samma me Rudi, hon e manisk på allt sånt, så fort jag gör nått så är det superintressant och hon vill gärna ta över, sätt dig i soffan så fixar jag det här säger hon , haha. igår skulle hon plocka ner granen och nu ska hon sortera tvätten låter det..

Ninja
0

Haha, det där känner jag igen. Vad man än gör ska råttorna vara där och sabotera för att få uppmärksamhet. Speciellt med maten! "inte kan du väl äta upp allt det där själv eller matte, bäst jag gör min plikt och hjälper dig lite grann!"

Underbaringar Kyss

Terato
0

Haha exakt!

Jag tror de var lite understimulerade nu eftersom de var lite extra dryga på mig.

Så jag gjorde ett ärtbad(ganska djupt vatten i en ugnsform) så nu fick de nåt att pyssla med ett tag. (och så blir de rena lite på fusk)

Blev faktiskt förvånad över att Klara var så duktig på att ärtfiska. Hon gick i med hela kroppen på en gång medan Sizzla fjantade länge på sidan. Sizzla är ju annars problemlösaren i duon och den som kastar sig in i allt. Men jag tror att just där handlade det om motivation. Och Klara ääälskar verkligen mat!

Det jobbiga med det hela är att jag får ärtskal i hela sovrummet nu! :P

teratos.r8or.se

Bullerbytjejen
0

haha ärtskal ja haha finfint det hihi.. Jag la in en sån liten aktiveringskula i mitt bad, svårt att fiska upp, så dom blir lite frustrerade  haha kul att titta på, fast det e bara rudi som håller på. hon ger sig inte heller, så får hon dampryck och rusar runt lite sen är hon där igen och försöker. Men kodum fixade det på en sekund, han hade tur å fick in tänderna i hålet där man stoppar in godiset så han drog iväg me den över mattan och det blev helt blött för den va ju full me vatten också då den legat där och guppat i badet haha

Terato
0

Hahaha!

Jag tror mina skulle ge upp för snabbt om jag gjorde det för svårt för dem!

teratos.r8or.se

Bullerbytjejen
0

ja det gör mina med, bara rudi som har tålamod, men blir det för svårt så hittar hon också nått annat att göra, så charmiga djur asså..

niffen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Billbo är en sån som ska försöka plocka bort tangenterna på tangentbordet. Hon tar ett skutt upp i luften och dyker ner på tangenterna och börjar 'gräva'! Inte alltid hon lyckas men jag har bytt mitt tangentbort några gånder sen hon kom, för att hon skulle gnaga om det inte gick… Idefix är som en hund mot dammsugare mot papper i buren. Ska man t.ex. torka av ett hyllplan med papper så smyger han fram på handen+papper och attakerar! Han börjar riva i pappret och ska genast dra hem för att boa  :P Ibland sitter han på handen och gungar med när man torkar Kyss

Terato
0

Hahaha de är så knäppa!

teratos.r8or.se

TopasPearl
0

Haha så gör mina bebbsar också. Alltid uppe vid datan. Om jag tittar på något vid datan så sitter de helt stilla och vrålglor på skärmen som om de också tittar:D

Tusss
0

ja själv är jag ganska ny som råttägare… vågar inte riktigt släppa dem lös i rummet än :S trots att de är snart 2 månader..

Bullerbytjejen
0

Igår när jag skulle plocka upp ett par rena trosor i troslådan så hittade jag en samling med råttpellets, hundmat, glaskulor och glasstenar i en hög.. Rudi har tydligen samlat på sig en del när hon varit lös här, haha, hundmaten har hon tagit ur Tanjas matskål..råttpelletsen ur en soppåse jag har i råttrummet och kulorna och stenarna i en stor sån prydnadsskål me värmeljus och lite stenar och kulor i, en torkad apelsinskiva hade hon också samlat på sig därur. Tokfia, sen ligger det en hel hög med popcorn under sängen också som hon samlade i förrgår när vi myste framför tvn Räcka ut tungan

Creation
0

#1 Har du inte tagit bort julgranen än? O.o xP Vi tog bort vår typ i början av januari ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Bullerbytjejen
0

ne den e kvar haha, har inte orkat plocka isär den hehe tänkte att sambon skulle hjälpa mig i några helger typ, men det har inte blitt av det heller, orkar inte göra det själv, va jag som fick ta upp all julkrafs, då kan han ta ner det tycker jag iof, men Rudi gillar det hihi å mycigt ljus blir det ju också hihi

Terato
0

#11 hahahha, ja man vet aldrig när man kan behöva ett gäng glaskulor!

teratos.r8or.se

Terato
0

Min pojkvän har varit så sur för att nässprayen alltid försvinner osm v brukar ha på nattduksbordet när det är förkylt.

Har alltid sagt att det måste vara råttorna som drar iväg med den för jag hittar den aldrig(och han tycker ju om att skylla på mig)

Nu såg jag hur Klara puttade ner den på golvet och rullade iväg med den och Sizzla sprang efter. tydligen en riktigt rolig leksak!

teratos.r8or.se

Bullerbytjejen
0

haha ja det har jag läst nånstans att du skrivit haha, dom e tjyvar dom små liven tihii..men himla kul när dom e sånna, har lixom egna viljor och ideer, hur spännande som helst :)

Terato
0

Ja, det är dom! Jag fattar inte vad det är som är så roligt med den men jag har sett att de har burit runt på den förut.

teratos.r8or.se

Ninja
0

Maskros och Kvickrot tyckte att tomma pet-plaskor var roliga att rulla när dom var små. Började med att dom nosade på en så den ramlade omkull och rullade iväg, sen var dom igång.. :)

Terato
0

Hahaha

teratos.r8or.se