Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2408 ggr
Daydreams
0

Lite bebisar till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag födde Nara 17 bebisar, orsaken till att jag lägger ut en annons redan nu är för att jag vill "lära känna" ev köpare ordentligt innan ni får köpa.Ni kan läsa mer om föräldradjuren på min hemsida 

• födelsedatum: 29 Januari

• färg, teckning o hårlag; troligtvis otecknade ba, ba eu bk och ev himalayan. Alla blir dumbo.

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 17 just nu men får skriva igen om 4 veckor hur många som finns kvar.

• faderns namn, födelsedatum, vikt :Sayid född maj -07, vikt 490 g

• moderns namn, födelsedatum, vikt: Nara, född april -07 vägde 330 g vid parning

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: att få fram trevliga, friska snälla, sociala råttor som säljes som sällskap i första hand och ev till avel.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: ej aktuelt

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 200 kr st, pappan är reggad men inte mamman och kullen kommer inte att registreras.

• ort där råttan/råttorna finns: Malmö, troligtvis går transport att ordna till Uppsala/Stockholm

• telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) 0736779273, eller mail till Daydreamsworld@yahoo.se

Det är pappan på den bifogade bilden.

MalinMalin
0

Ännu en tjuvparning eller?

Läste på din hemsida att just den honan och hane för bara nån månad sedan hade en massa ungar som var en tjuvparning.

Lyckades dom få till det ytterligare en gång till under ett obevakat ögonblick?Räcka ut tungan

Du ska kanske se till att hålla reda på dina egna lite bättre än tjata på andra så mkt..*ett litet tips*

Och är inte detta är ännu en tjuvparning så kan man ju undra om förra gången verkligen var en tjuvparning…att dina små råttor lyckades få till det så bra till just en parning du ville få till.

Att kalla det tjuvparning och låta så unga djur para sig är ju inte vidare trevligt.

Just nån som du som är på alla andra hur viktigt sånna saker är får nog sopa framför din egen dörr först.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Daydreams
0

Det är så synd om dig Malin, du har inte riktigt förstått någonting. (och kan bevisligen inte läsa)

Terato
0

#1 Ännu en tjuvparning eller?

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: att få fram trevliga, friska snälla, sociala råttor som säljes som sällskap i första hand och ev till avel

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Grodan
0

Vill se foto på Nara också o på de 17 rosa bebbsen. Vill också ha en ljudsnutt inspelad med deras PIP… hehe… och kan man få se en videofilm på när Nara tuttar dem?

Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sandra-L
0

Lite frågor bara; Hur kommer det sig att du parar dem så tätt inpå om dem precis har parat sig?

Om det nu var tjuvparning förra gången, hur gick det till? Och var denna parning då planerad eller var det också en olyckshändelse?

Och jag har alltid lärt mig att man inte ska para en hane innan han är minst 1 år, det har någon t.o.m skrivit till mig i en av mina trådar och du höll med den personen (vad jag fattade det som)..
Men denna hane är inte ett år gammal (långt ifrån) och han har redan blivit pappa 2 ggr..?

Jag bara undrar! :)

Beaver
0

Hur gick det med deras första kull då? Pangresultat? Bara nyfiken, det var ju söta bebbar i första kullen.

Daydreams
0

#4Vilka KRAV du har, men visst ska ta en massa kort med min WEBkamera åt dig:P

#5förra kullen föddes 17 September -07 så nej det är inte särskilt tätt inpå.

Vill du veta mer om tjuvparningen får du använda sökfunktionen i forumet då allt står där.

Denna parningen var planerad.

Det är önskvärt att hanar ska vara så gamla som möjligt men i detta fallet hade mamman då blivit för gammal och det är en övervägning som jag har gjort då jag anser att kvaliten på temperament och hälsa gick före. Dessutom har båda föräldrarna en väldokumenterad stamtavla.

Daydreams
0

#6 det gick väldigt bra, så det var tur i oturen. Jag behöll två själv, resten är i nya hem och enligt deras rapporter är alla väldigt nöjda med sina råttor.

Terato
0

Jag tycker definitivt vi borde ha bildkrav på annonsreglerna! Helst filmer också. Många. :P

teratos.r8or.se

Terato
0

Här är förresten en länk till tjuvparningstråden så slipper det ta så mycket plats i den här tråden:

Bebisar säljes (gammal tråd)

teratos.r8or.se

Daydreams
0

tack Terato fast det står om tjuvparningen i en annan tråd:P

Terato
0

haha oj. Fast det stod ju i den också?

teratos.r8or.se

Daydreams
0

jo men det är till salu tråden lol

Terato
0

Ärsh, märkte nu att det var ganska utspritt.. Ni får söka helt enkelt!

teratos.r8or.se

Sandra-L
0

Men om Nara är född i april -07 så kommer hon väl inte vara för gammal när Sayid börjar närma sig året (sayid var från maj-07 va)?
Speciellt när hon redan fått en kull när hon var 6 månader gammal.. Andra kullen kan dem ju få innan dem är 1,5 år gamla.

Detta läste jag från ett inlägg från dig i tråden som är länkad här;
"Pappan är 5 månader och han var inte tänkt till avel öht. Och definitivt inte förre han blivit  runt 1,5 år eller så."

=)

Ladyinred
0

Ja att hanen är så gammal är ju önskvärt men honan bör inte va det.

Daydreams
1

#15 det är lite sorgligt hur väl du demonstrerar hur lite du kan om avel trots att du avlar. Att ta en kull på en råtta med 8 månader sedan förra kullen är direkt farligt.

Jag har valt att göra den här parningen  pga ovanstående anledningar och varken du eller Malinmalin kommer någonsin att få köpa råttor från mig så era försök till att hämnas genom att svärta ner min kull är helt meningslösa.

veronica74
0

Daydreams:

jag har mailat dej på din hemsida, är intresserad av en tjejbebis. Ska försöka ringa dej ikväll el imorron.

Mvh Veronica

Ladyinred
0

Riktigt söt råtta du hade på bilden föresten:)

Sandra-L
0

Men herregud Daydreams, nu får du ju lägga av att bete dig som en 3 åring!!

Jag frågar för att jag undrar och för att flera än jag undrar men inte vågar skriva.. Jag ser det bara som positivt om jag lär mig något nytt på vägen!
du behöver inte tro och dra förutfattade slutsatser om att jag vill svärta ner dig och din kull!! Vad fan skulle jag göra det för?
Visst du har väldigt fina föräldrar och ungar men jag skulle aldrig vilja köpa av dig så det behöver du inte tro! Jag köper av folk som är seriösa OCH trevliga.

Du är ganska patetisk som tror detta.. Jag frågar för att jag undrar! Jag är inte på någon sätt otrevlig eller spydig mot dig, men ändå är du alltid så tillbaka? DET av någonting kallar jag för oseriöst!!
Fy fan att folk ska vara rädda för att skriva till dig pga att du är så j*vla barnslig och otrevlig, då hjälper jag dem gärna med att ställa frågorna åt dem!!

Daydreams
0

Eftersom du inte får köpa och du inte vill köpa så behöver du inte fråga saker heller. Alla dom som du påstår att du skriver åt som inte vågar fråga, kan isåfall pma sina frågor till tex Ninja så kan hon fråga mig dom.

Daydreams
0

#18 min hemsidemail fungerar tyvärr inte, använd dig av daydreamsworld@yahoo.se istället

MalinMalin
0

Jag kan inte mer än instämma med The_Evil,att Daydream det gäller inte bara att ha söta råttor utan som uppfödare bör man ha ett trevligt och tillmötesgående sätt med,hur ska annars köparna få förtroende?

Sedan gäller inte detta att svärta ner dig eller att jag inte skulle få köpa av dina ungar.Vilket som inte alls intresserar mig,då jag ställer större krav på djur jag köper in än vad dina håller.

Utan jag tycker bara det är konstigt att den som gnatar mest på folk här har både tjuvparningar och ungar efter en hane som är närmare halvåret än året.Hur ska folk kunna lita på något av det du säger när du inte ens kan sopa rent framför din egen dörr först.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Sandra-L
0

Men varför ska jag inte fråga saker även om jag inte vill köpa av dig? andra undrar och jag undrar också!

Du frågar ju alltid mig en massa frågor och du är inte ett dugg intresserad av att köpa ungar av mig.. Så varför ställer du isf dem frågorna?

Daydreams
0

#23 dagens skämt

Daydreams
0

evil och malin, ni är patetiska, nu ignorerar jag framtida inlägg från er.

Ninja
0

Snälla, lös ev. personliga konflikter internt i fortsättningen..

MalinMalin
0

Jo..Daydream är mästare på att syna andra och säga till folk här varje dag att dom inte följer dom regler som finns.

Ändå så visar hon tydligt att hon brister på många sätt själv…och sedan vägrar hon att svara på frågor om sina tjuvparningar och varför hon använder en sådan ung hane i avel osv.

//Malin

www.r8ttor.se

Sandra-L
0

Va moget av dig!

Istället för att besvara våra frågor som en vuxen människa..

Jag läste i någon av denna malinmalins tidigare trådar och där klagar alla på att hon inte svarade på massa frågor, du klagade blandannat.. Och nu är det omvända bullar! Löjligt!

Nicciz
0

Vet ni vad MalinMalin och the_evil…

Era personliga konflikter kan ni ta utanför den här tråden. Jag som ev. köpare är inte det minsta intresserad av era åsikter om hurvida Daydreams är seriös eller inte. Jag kan bilda min egen uppfattning, och det har jag gjort.

Sandra-L
0

Jag tänker inte bara stå och se på när jag ser att även daydreams felar..

När hon klagar så mkt på andras brister och fel så tänker inte jag vara den som står och godtar att hon är likadan själv!

MalinMalin
0

Ifrån min sida ligger det ingen personlig konflikt här,utan jag och mfl vill ju veta hur det ligger till med tjuvparningar och varför man använder en sådan ung hane som man inte vet något om i avel.

//Malin

www.r8ttor.se

Nicciz
0

*suckar* Kan ni inte Pma Dd då istället? Så kanske ni får svar på era frågor.

Sen kan ni ju berätta det här istället för att ha sandlådekrig..

Ninja
0

#32 Frågorna har också besvarats..

Allamej
0

Nämen nu får det väl ändå vara nog!!!!!!!

Lägg ner!!!!!!

Om andra än ni MalinMalin och The_Evil tycker att Daydreams är en seriös och tillmötesgående uppfödare, kan det då inte vara er det är fel på? Ert sätt att se på råttor som gör att hon tar en lite vassare ton mot er och era påhopp? Tänkt så långt nån gång? :)

Jag har inga som helst problem att resonera med Daydreams varken i forumtrådar eller privat… Men det kan ha något med att jag inte föder upp ormkäk eller matar mina katter med råttorna… Så därför kommer vi bättre överens med varandra än med er. :)

Och jag som råttälskare är glad att se denna kull. Då jag inte fick nån från den första. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Amfibie
0

MalinMalin skrev: "Ändå så visar hon tydligt att hon brister på många sätt själv…och sedan vägrar hon att svara på frågor om sina tjuvparningar och varför hon använder en sådan ung hane i avel osv." Okej, här påpekar du att Daydreams inte har svarat på varför hon använder en ung hane i avel? Om du räknar lite så är han ca 9 månader gammal, och honan likaså. Precis som Daydreams SKREV så använde hon honom för att honan hade blivit för GAMMAL annars!! Majj gadd, ni är ju helt sanslösa, the_evil och Malinmalin!

MalinMalin skrev ännu en gång: "vill ju veta hur det ligger till med tjuvparningar och varför man använder en sådan ung hane som man inte vet något om i avel." Vadå inte vet något om? På Daydreams hemsida står det att pappan är reggad dessutom skrev hon att han har en väldokumenterad stamtavla!!

Fy sjutton vad fjantiga ni är! Jag ska själv ha ungar från kullen och har pratat med Daydreams i både tele och msn, otrevlig?? Inte det minsta! Men ni är!
Dessutom så håller inte Daydreams på att klaga och skälla ut en massa människor för att det är roligt, eller att det är meningen - som ni påstår. Hon påpekar, som många andra här, om hon ser något hos en råtta som är fel! Det är väl det denna sidan är till för? Att inte bara lära sig om råttor, även lära andra om hur råttor ska skötas!
Gå och lägg er!

Ninja
0

Men släpp det där nu, tack.. annars kommer diskussionen blossa upp igen. Alla har fått sagt vad de vill och ingen behöver sista ordet. Låt lugnet återinrätta sig. :)

Bullerbytjejen
0

jag lär hoppa in här lite, det e lite så att folk som avlar mer seriöst alltid har rätt att fråga frågor och undra (och pika), men inte andra. en del uppfödare för överväga och avla på kanske råttor som e för unga eller för gamla eller så, men inte andra, där e det oseriöst, och en seriös uppfödare som har sagt att en råtta varit inblandad i en tjuvparning som inte ens är tänkt att avlas på och senare har en till planerad kull så ska väl folk få undra ööver det, det skulle bli riktigt ramaskri om en annan gjorde så.sen kan ju tonen vara en annan, men tonerna e ju falska från alla håll här så man kan nog inte klandra någon tycker jag, vill man inte ha tjaft från andra ska man kanske inte tjafsa med andra heller, å det går till alla inte bara dessa inblandade utan alla på det här forumet. Är man hård mot andra som har fått en tjuvparning eller planerat en kull med kanske en zooråtta eller en råtta som kanske inte har åldern inne som en hane tex så får man kanske ta att man får hårda och bittra ord tillbaka ..

Daydreams
0

När jag skaffade dessa två hanarna så var det minkhanen jag hade förhoppningar om att avla på, den andra killen var främst sällskap åt honom. Så när Nara parade sig Med Sayid blev jag väldigt ledsen över att hon inte fick vara bebis längre än 5 månader osv. Och skrev att Sayid inte var tänkt till avel.

Men nu är det så att båda killarna är otroligt trevliga och mysiga, med bra hälsa men Sayid är gosigare än Sawyer och är ännu mer avslappnad än sin bror. Men båda två är helt underbara i temperamentet precis som sin pappa. Därför har jag valt att ta kullar på båda och redan vid 8 månaders ålder. Det är en chansning eftersom ett eventuellt hormonellt temperamentsfel kan komma 1 runt  års åldern. Men det upplyser jag köpare om.

Det är stor skillnad att para två råttor med känd BRA bakgrund och att para nakna omplaceringsråttor.

Ska man gå efter SRS så är rekommendationen 5 månader på både honor och hanar vilket jag anser är alldeles för ungt.

Jag har inga problem med vettigt ställda frågor, som INTE redan är besvarade.

Bullerbytjejen
0

oj visste inte att alla andra bara avlade på nakna omplaceringsråttor..

Lells
0

Men gud att ni orkar hålla på såhär jämt och ständigt!!! Sitter här och skrattar åt era "catfights" genom data skärmarna.

Kan bara säga en sak; Den som öppnar munnen alltid annars får faktistk tåla den kritik/de frågeställningar som riktas tillbaka mot dem själva..

Jag själv har iaf slutat att försvara mig själv för det är till ingen nytta här :)

Beaver
0

Jag vill inte riktigt bidra till att diskussionen dras ner till sandlådenivå, men Bullerbytjejen har en poäng i det hon säger. Tyvärr har jag känt lite så att vissa få göra mistag, men inte andra. Det är ganska segmenterat. Vilket för mig inte bidrar till en rättvis syn på vare sig djuren eller vem nu råkar äga dem.

Angående argumentet att honan skulle blivit för gammal om hon inte skulle parats med samma hane igen, är lite dåligt resonemang tycker jag… Tjuvparningar kan man ju inte rå för, man får ta det som det kommer. Men att göra om kombinationen igen utan solid grund för det är i mitt tycke onödigt. Men nu känner jag inte dig och den avel du bedriver, så jag kan inte riktigt veta.

Men brukar man inte säga att det går inte alls avgöra hur en hane blir i temperamentet och hormonerna, innan 1 års ålder och det oavsett vilken bakgrund? Bara för föräldrarna hade låga hormonvärden betyder det inte att avkomman får det. osv. Så vad är egentligen 'bra' släkt? Bara reflekterar lite. 

*edit

Be nån moderator dela den här tråden eller nåt. Så slipper du ha en diskussion i din annons.

Babbett
0

Jag håller med om att man måste få ställa några frågor utan att trådskaparen gör revolt på det här viset…

Att hanen är något ung och att en hona kan avlas på fram till 12 mnd. ålder vid första kullen och något längre om hon fött tidigare måste man också kunna påpeka.

Spec. om man nu råkar vara en person som är snabb till att ifrågaställa andra och förkasta deras avelsmetoder bör man kunna ta det på ett något mera moget sätt….

Allamej
0

Frågorna skulle säkert svaras på med trevligare ton om inte frågeställarna enbart varit ute efter att svartmåla och hugga ner… :( Hon har förklarat bra hur hon tänkt och ser ingen anledning att ifrågasätta och hugga ner på någn trots att man fått svar… :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Beaver
0

Jag vet att det inte är mig du menar egentligen men jag frågar för jag vill veta. Jag svartmålar inte någon. Folk gör det oftast alldeles bra själva utan att jag känner att jag behöver hjälpa till.

Babbett
0

#44 Vad ser du i tex. inlägg #5 som klassar under "svartmåla och hugga ner"?

SamanthaJones
0

Om frågorna hade ställts på ett trevligt sätt tror jag att svaret hade blivit trevligt. Jag tror att disskutionen (känslorna iaf) ifrån malinmalin ormmats tråd hänger kvar och malinmlin faktiskt ser ett tillfälle att få ge igen. Rätta mig gärna om jag har fel malin!

Men att Daydreams skulle vara otrevlig är faktiskt bara patetiskt att påstå, hon är rak -säger precis vad hon tycker och detta utan att lida in varje ord i silkespapper. Rätt eller fel kan ingen svara på med jag är 100% att alla vet om det och jag ser absolut inget fel med det! Dessutom är Daydreams en av få på detta forumet som har hjälpt mig helhjärtat med de bebisar jag har nu och även andra problem med råttor - hjälp som har varit ovärdelig!
Hjälpen har varit i klarspråk, har jag gjort något galet så säger hon det rakt ut o direkt FÖR RÅTTORNAS BÄSTA!

Så sluta upp med smutskastningen nu från alla håll o kanter, o medans jag ha sista ordet så kan nu dela tråden ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Babbett
0

Jag skulle hellre säga "sluta upp med att hålla folk om ryggen".

Att tolka inlägg hit och dit pga. flera veckor gamla tråder är lite långsökt…

Att man gillar vissa och tycker illa om andra bör inte demonstreras på det här sättet i tråd efter tråd… Trådskaparen har själv tidigare påpekat att om man finns på ett forum som det här så får man ta folks frågor och ev. kritik…vilket jag håller med om.

Jag tycker att trådskaparens reaktion visar att hon inte lever som hon lär…

Allamej
0

#46 "Om det nu var tjuvparning förra gången, hur gick det till? Och var denna parning då planerad eller var det också en olyckshändelse?"

Det är mer ett påstående att Daydreams bara har tjuvparningar, trots att det klart och tydligt står i #0 att denna var planerad, än en fråga….

Bebisarna efter dessa 2 råttor är guld och jag vet då att jag vill ha några. :)

Babbett
0

Om råttbebbarna är guld eller inte är inte relevant i frågan….

Dd skriver såhär:

"det är lite sorgligt hur väl du demonstrerar hur lite du kan om avel trots att du avlar. Att ta en kull på en råtta med 8 månader sedan förra kullen är direkt farligt."

Var finns källor på det?

Beaver
0

Tycker det är jättebra att du drar upp saken till diskussion, Babett, för det är ju just dessa frågor jag ställer mig själv också.

Lells
0

Aja ni alla svartmålar varandra här inne mer eller mindre!! Sen om det är med konkreta ord eller omedveten skitsamma. Bara om någon som inte vart på forumet lika längre säger något så ses det inte som okej från dem som vart här en längre tid eftersom dessa ses som att dem inte har någon aning om vad dem pratar om.

Så jäkla fel.

Tycker bara att man får tycka å tänka vad man vill om den andre! Det får man faktistk ta utan att leka besserwisser. Om man nu vart på ett forum så länge så borde man veta hur saker och ting fungerar här.

[Devo]
0

Daydreams…..som man bäddar får man ligga.

Visst är det lätt att dömma andra ?!

För du gör väl inga fel ?!

Hur länge har du hållt på med avel ?!

wintermynta
0

Jag har precis som Daydreams fått lära mig att det är farligt att vänta för länge mellan kullarna. Det var min mentor som berättade det och jag tror knappast hon ljuger.
Anledningen är att det finns risk att bäckenet växer ihop och att honan kan bla få svårt att få ut bebisarna.

LeTigre
0

Kan ni inte bara sluta, allihop. Detta borde åtminstonde klippas över i egen tråd.

Beaver
0

Nä påhopp får er inte att se vackra ut, tjejer. Det är inte vad vi vill uppnå här heller.

Och de som varit medlemmar längst har logiskt nog haft råttor länge och därav besitter en hel del kunskap. Kunskap är aldrig fel, jag tar gärna åt mig av det inom mitt egna omåde trots jag varit uppfödare där ganska länge.

Daydreams
0

Har hittat 2 relevanta frågor i allt ert svammel

Vad är egentligen bra släkt?

En bra släkt är väldokumenterad flera generationer bakåt. Man vet  mycket om släktens temperament och hälsa. Man känner till hur hel och halvsyskon blivit etc. Det är alltid en chansning när man parar råttor, man kan inte förutsäga exakt vad som nedärvs och jag valde att ta den chansen att hanen KAN visa dåligt temperament om några månader. Men det positiva i parningen övervägde. Kullen är inte tagen för ER skull utan för min skull och för att få fram BRA råttor. Det finns ingen råtta inblandad som lider av mitt beslut. JAg tar alltid fullt ansvar för mina kullar och köpare ska lämna tillbaks råttorna till mig om det skulle uppstå problem.

Varför ska man inte avla på en hona 8 månader efter att hon fått en kull? 

Eftersom deras bäckenben kan låsa sig precis som det gör vid 10-12 månaders ålder om dom inte fått ngn kull. Letat källor men som med så mkt annat vad gäller råttor så hittar jag inga, förutom att erfarna uppfödare har sagt det och jag litar på deras kunnande.

Ladyinred
0

#57 Jag tror även att en erfaren och kunnig smådjursvet skulle kunna ställa sig bakom det sistnämnda påståendet…

Sandra-L
0

Gud va glad jag blir av att läsa vissa inlägg här! Först kändes det ganska ensamt med dessa åsikter men nu ser jag att andra förstår vad jag menar och kanske till viss del kan hålla med om vissa saker vilken känns skönt!

Klart man brusar upp (som tex. jag gjorde) när folk kallar en patetisk, okunnig samt ignorerar ens inlägg och frågor! Men man är inte annat än människa!

Jag håller fullständigt med inlägget #38!! DU HAR SÅ RÄTT!!

Jag blir lite ledsen och frustrerad över att "vissa" personer här (förslagsvis vissa som varit medlemmar under längre tid) behandlas "bättre" än andra "okända" personer.

I vissa trådar är det INTE OK om personen som vissa ifrågasatte lät bli att svara, då blev det pajkastning och elaka kommentarer.. Men i denna tråd så är det fullt OK och normalt att ignorera frågor som folk vill ha svar på.. Hur kommer det sig? Jag tycker det är lite som diskriminering faktiskt..

Sandra-L
0

Jag tvivlar inte en sekund på att dessa 2 relevanta frågor har korrekta och bra svar! Man behöver inte alltid ha källor till vissa frågor och påståenden.. Dessa svar är information som finns som erfarna uppfödare och det finns nog inga "nedskriva" källor direkt.. Snarare personer som källor =)

Sandra-L
0

inlägg #48
Bra sagt! *bugar*

Terato
0

Visst är det viktigt att kunna få ifrågasätta!

Och det är bra att folk gör det.

Jag förstår bara inte vart det går snett varje gång.

teratos.r8or.se

Ninja
0

#62 För att alla ska sätta varandra på plats hela tiden.. alla vill vara bäst och utan att visa sig ödmjuk, verkar som att en del tror att det är en svaghet (OBS! det är en reflektion över folk i allmänhet, inget speciellt här inne!)

Jag vill inte ha något sånt här i någon tråd alls, oavsett vem som startat tråden, vad tråden handlar om, vem som börjar tjafsa eller vilka som är inblandade. 
Jag har skickat PM till folk pga andra trådar som spårat ur och bett dom tänka på tonen när dom skriver, och det är till både gammalt och nytt folk. Jag försöker vara objektiv i min bedömning, anledningen till att jag reagerar öppet nu är för att jag är less på att det alltid ska sluta likadant, vill inte behöva vara polis och skicka varningar hit och dit. Vill att folk ska få en chans tänka till och försöka skärpa sig utan varningar.

Vill folk ha trevlig stämning här på sajten så måste man ju ta eget ansvar för det man själv skriver och hoppas att andra också gör det. Annars får vi nog skaffa en Medarbetare som kan tänka sig att vara polis på heltid, för det vill inte jag. Räcka ut tungan
Jag erkänner - jag är pacifist! Jag hatar tjafs, bråk och onödiga gliringar.

(jag vet inte hur man delar trådar, annars hade jag gjort det)

Mischa
0

Det finns alltid en rangordning på forum där toppen håller varandra om ryggen.

Borde inte "sajtvärden" kunna dela tråden?

≧◔◡◔≦

allobosia
0

sånt här är så typiskt tjejer, :P

förövrigt mkt intressant läsning, men jag orkar inte lägga mig i för jag vet inte vilka som har rätt och fel.

Grodan
0

#64 De går inte att dela trådar så himla lätt. Inte bara skära av, alla inlägg måste flyttas ett och ett och raderas ett och ett.

Skapar några trådar så att diskussionerna kan fortsätta där

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[PixelMollan]
0

Såg att du bodde i Malmö! :D Jag pluggar där och är intresserad av en bebis. EVETUELLT. Måste tänka på de mer och sånt ju.. men nära och bra va de ju iaf :)

Terato
0

#63 Det är precis så jag känner med. Ni Medarbetare gör ett väldigt bra jobb iaf.

Men jag vill ju se bilder jueh, Daydreams! Grr, vad du är elak! :)

teratos.r8or.se

Daydreams
0

#68 jo, men jag vill inte ha dom uppe för posering ännu, tycker dom kan få vara ifred några dagar till. Men jag gör en ny tråd sen med lite bilder:)

Terato
0

Ja just det, de är väl jättesmå än, förstår jag!

teratos.r8or.se

Daydreams
0

Nu har jag ca 6 st kvar av 28 som inte är tingade:)

[PixelMollan]
0

bilder? *intresserad*

Daydreams
0

nix inte ännu

Ninja
0

6 av 28? Var det inte 17 bebisar? Eller har jag missat nåt.. :P

Girlie
0

#74: Tror hon har räknat in den andra kullen hon har också?

Ninja
0

Aha, visste inte att hon hade två kullar. *d'oh*

Girlie
0

Roar mig med att visa bilder på mina sötnosar från tjuvparningskullen med samma föräldrar i brist på söta bebisbilder.

Girlie
0

Karma som liten bebis, nyligen hemkommen.

Daydreams
0

Hihi, får man tycka att dom är underbart söta fast man fött upp dom?

Ja jag räknade med min andra kull också, där jag ska behålla dom flesta själv men ett par av dom placeras ut till fodervärdar:)

Terato
0

Haha, dundersöt bild på #78. Den ser så belåten ut.

teratos.r8or.se

Chippers
0

Daydreams, kontakta gärna mig via PM om du fortfarande har råttungar till salu.

Luigi
0

Är du kille eller tjej?

dorkey
0

Samma här, kontakta mig gärna på pm om du har bebbar kvar.

Daydreams
0

**Hmmm, det står hur ni kan kontakta mig. Skriv ett mail vid intresse.
**

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.