burar säljes
Jag har en eller två burar som jag säljer.
Det är sk musgaller, storlek 50 x 80 cm och 50 cm hög. Luckor på kortsidor och tak. En andravåning finns. Vit plastbotten.
Kan fixa foto om nån är intresserad.
Nypris 900 kr.
Säljes för 350 kr/st (eller bud?)
vart finns den/kan finnas? =)
jag vill se bild, tack ^^
i Nässjö finns den nog, för där bor dreamiz
Stämmer, i Nässjö finns den/dom (jag säljer båda men är just nu osäker på om andravåningen finns till båda eller bara en…)
Ska fixa foto i helgen. (Har varit hos vet hela dan så orkar inte just nu då de står nere i källaren. Den jag använder har annan andravåning så blir inte rätt att fota den.)
Inana: Vet inte om du minns buren jag har råttjejerna i? Såg du den i somras? Det är en sån i så fall. Men jag ska fixa foto!
okej.. för jag bor 11 mil ifrån sthlm.. Kanske är helt åt fel håll…
men men :) får se när du fixat bilden! ^^
Nässjö är ca 30 mil söder om Stockholm.
oj nu måste vi ha en karta… eskilstuna ligger där… nässjö ligger där… hm hm
Ja jag är värdelös på geografi men jag vet i varje fall var Nässjö ligger. hehe…
Inga tillbehör följer med! Bara bur (= botten, galler, andravåning.)
Hahaha ja … jag är sämst på geografi jag med. >.<
Okej. Jag är jätteintresserad.. Men har lite problem med milen ;)
Kanske går att skicka?? För det kanske är billigast än att båda åker in till sthlm?
Vet att det kan bli himla dyrt att skicka men har inte kollat för just de här burstorlekarna. Är väl bussgods som gäller antar jag. Har inga kartonger kvar att lägga dom i. Jag kan försöka få reda på fraktpris om du vill? Till Eskilstuna då?
Ja precis bussgodis ;) Det vore jättesnällt..! Ska nog inte vara någon fara med kartong eller inte.
Japp, till Eskilstuna är det som gäller ^^ En bur + en extra våning alltså? Eller bara den med vit botten? :)
Tackar tackar :)
Jag har två likadana burar. Dvs två bottnar o två galler o 1 eller 2 andravåningar. De sitter inte ihop längre utan är två separata burar. Storleken på en bur är alltså: 50 x 80 och 50 cm hög.
Pris per bur: 350 kr (lägre om andravåning saknas. Måste kolla det men de står i källaren så har inte blivit av.)
Ja okej. :) men en bur är ju tillräckligt för min del ^^
Jag kan betala 350:- + frakten :) om du bara kollar upp hur det ligger till med fraktpriserna alltså! :)
Ha de bra!

kolla bussgods :)
Skulle gärna vilja se en bild =) helst i jämförelse med nåt, som t.ex en tändstickask =)
Har inte hunnit ta kort på just de burarna jag säljer men ska försöka fixa det snart. Men ni ser de andra fotona jag lagt in här i varje fall. Båda burarna har andravåningen kvar i varje fall.
Har inte hunnit kolla med bussgods heller än men ska göra det! Eller kolla själv om du har möjlighet. För jag får ändå antingen ringa eller kolla på internet. Frågan är var gränsen går för att det ska skickas efter vikt eller efter volym. När det blir efter volym blir det dyrt!
Jag gjorde en uträkning på Bussgods hemsida, Nässjö-Eskilstuna och fick då fram 170 kr. Om det stämmer vågar jag inte säga utan för att veta säkert får man väl ringa och fråga. Men det bör ju stämma på ett ungefär då jag fick uppge storlek och vikt (fast vikten vet jag inte men en bur väger ju inte mycket…)
Tycker det verkar vara ett rimligt pris..
Ska försöka fixa foto imorn. Hojta bara till om nån är intresserad. Fraktpriset varierar förstås beroende på vart/hur långt den ska skickas. Jag har inte möjlighet att köra den nånstans då jag inte har bil utan den får hämtas här eller att jag skickar den som sagt.
Det är alltså två likadana burar jag säljer: musgaller, andravåning, vit plastbotten. 350 kr/st
Är någon (fortfarande) intresserad så säg till! Jag kan kolla upp frakt mer exakt om det är aktuellt också.
jag letar efter en bur om jag får ta över två honor, kommer bara ha den i ett par månader tills jag kan börja med mitt hemma bygge.. bor i linköping så skulle vara bra om du kunde kolla upp priser ?
är troligen intresserad, beror på hur mycket den går på.
skicka gärna en exakt bild av hela buren så jag ser hur den ser ut..
// Vanessa
#26 I tråd 23 o 24 ser du foto på buren. Bättre foto än så har jag inte. Storleken står först i tråden. Priset är 350 sen är det ju då ev frakt. Ska kolla den.
Problemet när jag ska ta reda på frakten är att jag inte vet vikten o har heller ingen våg att väga buren på… Mätte den mer noga o vet inte om man säger att den är 50 eller 51 cm bred för den ligger lite mittemellan. Ingen större skillnad kan man tycka men för frakten gör det en himla skillnad!
Nässjö-Linköping max 5 kg, 51 cm = 326 kr, 50 cm = 170 kr
Nässjö- Linköping max 10 kg, 51 cm = 326 kr, 50 cm=219 kr
Nässjö- Eskilstuna max 5 kg, 50 cm = 170 kr, 51 cm = 326 kr
Nässjö-Eskilstuna max 10 kg, 51 cm =326 kr, 50 cm = 219 kr
Så priset verkar e detsamma där. Men jag vet alltså inte vilken bredd de räknar på. Den är 50½ cm bred…
Sen kan jag ju inte heller kolla vikten men det väger ju inte 10 kg, men om den hamnar under 5 kg vågar jag inte gissa (jag är värdelös på sånt där…) Men är nån intresserad kan jag se om jag kan låna en våg av nån o väga den. Men storleken vet jag ju inte vad de går efter förrän jag lämnar in den hos bussgods.
fick precis reda på att honorna inte finns kvar, så letandet går vidare.. men tack ändå :)
// Vanessa
#29 Ok!
Fortfarande till salu.
Kanske inte så intressanta pga storleken (man vill ju gärna ha större till sina råttor.) Men som tillfällig bur? Eller till möss eller något annat djur. De är i varje fall fortfarande till salu!
Som Nutiz säger, testa hamster iFokus! Borde vara nån intresserad där :)
Blev väldigt sugen själv men det är för långt :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Nej har inte satt ut den på hamster.ifokus då jag själv inte skulle vilja ha hamster i den. Detta pga höjden - hamstern kan klättra 50 cm upp o en hamster kan ju sen bara släppa taget… Så därför tycker jag inte den är lämplig som hamsterbur. Har annons på mus.ifokus dock.
putt
Ena buren finns fortfarande till salu.

#37, Kan du sätta ut en till bild på den som finns kvar?
Jag bor i forserum, så om jag vill köpa den är det ju inte så långt för mej :)
Det finns foto i inlägg 23 o 24. Det är exakt samma bur, så kika där. Har inga fler foton på buren tyvärr. Är det något särskilt du undrar över eller vill veta så fråga!
Ja, Forserum e ju jättenära. *ler*