minktös nummer 4 har kommit hem...
Nyfiken. Vilka e föräldrarna?

gud va söt!

#2 Hur kom du på det namnet? :S

Pappan till henne är dunderkillen ifrån dig
Syns lite likheter va?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Vad glad jag är att se att hon verkar ha skakat av sig "åksjukan" nu och verkar trivas som fisken i vattnet i sitt nya hem
Sötnosen
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Tittar man på denna bilden så förstår man att hon kommer bli en stoooor tjej.
Hon är född den 10 dec och hon ser snart vuxen ut
Hur gamla är tjejerna som står på vars en sida om henne?

//Malin

Ja de känns jätteskönt att hon verkar trivas…..
Hon är en tuff tjej! :)
Stor är hon åxå…….för å va hona då….

hehe exakt…
Frencie som sitter tillvänster om henne är bara 2 veckor äldre…å Morticia(morris) till höger är född 7 september -07,hon sitter lite korvigt på kortet så hon ser nästan minst ut ba fö de men hon e större…men ändå liiten….

Här är en nytagen bild på dunderklumpen
//Malin
Oh! Var det hon som åkte till stockholm med min choklad? Väldigt fin ^^

Japp..Den minktjejen reste till sthlm tillsammans med din lilla tjej
Bilden längst ner är pappa till båda era tjejer
//Malin

å va fin han va! man ser ju att hon är väldigt lik honom där….
Nu har hon nyss fått krubb här…blev lite pasta(gnocchi) å ärtor å sallad å gurka å bröd….pastan gilla hon….hon åt även musli tidigare ida….så aptit verkar hon ha,trots allt åkande…
Ja han ser precis ut som sina bröder.

Himla vacker råtta du har =)

Hon ser ut att trivas som en prinsessa
//Malin

#22 javisst! så himla skönt att hon passa in så bra me de andra å direkt åxå,verkligen anpassningsbar :)…..fortsätter hon å utvecklas så här fint…kan hon no bli en bra hona att ev ta ungar på om man hittar en bra hane…..har inga planer på de men man blir nyfiken på sånt när man lyckas få en sån fin tjej…. *le*
me ditt godkännande då förståss!

Det vore väl trevligt för både hon,hennes syskon,föräldrar har allt man kan önska sig i en råtta
Stora,friska,trevliga både till människor och andra råttor,intelligenta,snygga och mkt mera.
Jag är så glad att jag har dom linjerna i min avel och dom kan man verkligen bygga av.
//Malin

Så underbart att få se henne ha det så bra:-)Hon ser ut att må som en prinsessa
//Malin

Ja hon är helt underbar…väldigt social!
Visst passar väl Newt?
De är efter Alien återkomsten, den lilla modiga flickan där heter just Newt. *le*
Jaaaaaa Newt lätt, fast då blir det två råttor som kommer heta det för om jag får en kull på Rudi då blir det Alien tema å då får en tösa heta newt :-P å

newt = en typ av (vatten)ödla, hahaha :P
Men det är ändå ett sött namn, om man inte tänker på engelska, hon var superdupersöt!
ps: förresten kan en riktig newt vara rätt söt med, eller vad säger ni?

"Newt. My name is Newt. Nobody calls me Rebecca eccept my brother! " hihi så himla söt tjej asså.. Älskar den filmen. Störtbra namnval *nickar*

Newt i alien, ja. Hon ser ju ut som henne! Passar aldeles utmärkt!
Älskar mina stora små vänner..

Herregud vad söt hon är:)

Passar henne perfekt:-)
Mmm…hela den kullen är otroligt sociala och intelligenta.
Har nu en av hennes bröder ute till salu igen pga att vi inte fick ihopa leveransen,himla synd…för hon som köpte han går miste om en helt underbar råttkille.
//Malin

#32 ja vet att Newt betyder ödla haha….kolla faktiskt upp de….tänkte på Nut först å de står för: En naken kvinna som välver sig över jorden medan fingerspetsar och fötter vidrör marken….åsså bra fast newt å nut då låter newt finare att uttala så då blev de de….även fast de betyder ödla….:) hon e ju lång som en ödla ;) ne men skämt åsido för mig står Newt för mod som flickan i alien filmen, å de passar perfekt!

#33 alien tema har ja åxå tänkt på……
ååh nej hihi då får vi slåss om saken, men det är inte alls säkert på att det blir nån kull här. svårt att komma på namn till töserna bara :( finns ju inte så mycket brudar ute i rymden och dom som finns har inte tösiga namn heller vasques och call lixom hur klockent e det :S å då e det får alla alienrullarna. treans fängelseplanet heter ju Fiorina, det e ju passande :D

ja du hinner no först…..dröjer ju innan Newt kan bli mamma ändå…å sen e de inget ja tänkt från början….började mest fundera på de nä ja fick hem henne fö hon va så fin….å håller de i sig så e de ju nästan dumt å inte avla på henne….men då återstår ju det att hitta en snygg grabb åt henne åxå…..haru en sån? ;)
nope, har inga, eller jo fina e dom ju, men inget avelsmaterial tyvärr, annars hade ju inte jag letat hane heller, hehe. Dåligt med fina bra hanar som vill beblanda sig med "billigt luder" *skratt*

*asgarv* men ja har bara fina luder här….;)
ne men ja har ju en väldigt fin hane som jag vet en del om men jag vill inte avla själv, anser mig inte riktigt tillräckligt kompetent för de…..