Bild tråd Otypiska råttor
Tyckte att Generell standard artikeln här saknar lite saker,nämligen bilder så plocka nu fram de bilder på råttor som ni har som inte stämmer enligt Generell Standard artikeln.
Ex en fyrkantig svans,konstiga veckade öron, en snipig nos (skulle älska atts e en snipig näsa), konstig kroppsform eller andra otypiska saker som finns. Dock inte färg mm för jag är bara intresserad av kroppsformer… Färg kanske vi ska ta i en annan tråd.

Jag kan inte själv bedömma vad som skulle vara fel på saga så skriv gärna det. Är som sagt inte så bra på bedömma men vill lära mig.

her ear? :P

det är ju såklart det att hon, enligt vad jag kan se på bilden, saknar rumpa och bakben, såna smådefekter kan tyckas vara petitesser men godkänns tyvärr inte av SRS :(

ja det måste vara otrligt jobbigt för en råtta att leva utan halva kroppen :/

#4 haha nu ser jag,men tyckte det örat var väldigt sött, som en schäfer i råttform…fast inte så korrekt kanske…men jag efterlyser snipnäsor och fyrkantiga svansar…och konstiga kroppsformer..
Läser ju alltid i srs tidning de olika bedömningarna så vet ju *host* att det finns alla de olika små varianter…:D

#3: Sorry, jag har haft problem med mitt tangentbord vilket gjorde det lite svårt att skriva längre saker (copy+paste anyone?). I vilket fall som ni redan listat ut så hade Saga lite speciella öron, flygplansvingar brukade jag kalla dem. Möjligen berodde det på inavel eller att hon svalt som liten, jag vet inte? Inte enligt standard men lika söt för det. :)