Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 673 ggr
empan-hampus
0

Hur ska jag klippa bebisarnas klor?

Hur ska jag klippa mina bebisars klor? Dom är ju så otroligt små plus att dom sprattlar så mycket xD Men dom behöver verkligen klippas…

empan-hampus
0

*putt*

niffen
0

Det är lättare när man är två. Jag lär mig mycket av att kolla på t.ex. animal planet, där dom säger att vissa djur blir lugnare om man täcker över ögonen/huvet, så om h*n lägger händerna över huver och kroppen och du klipper ska det nog gå bra. Testa dig fram, det finns inget sätt man klipper på, för alla gör väl olika…

minielin
0

Kan testa att klippa klorna när de sover.. då låter de en göra nästan vad som helst ju :)

empan-hampus
0

Haha, okej tack för svaren Glad

Tusss
0

måste man klippa klorna? :S har inte läst ngt om det i ngn bok :S

Bullerbytjejen
0

man bör klippa klorna på dom, annars får man väldiga rivmärken och dom kan skada varandra när dom bråkar också, jag har inte lyckats klippa klorna på nån av mina rudi skulle det gå med, men jag har för det första bara ett öga att se med så det blir lite svårt sen så kan dom ju aldrig sitta still heller , hehe. men man kan ju fila också, jag tycker det e läskigt att klippa, har försökt några gånger, men jag hinner inte ta tass, få dit klippen och mäta av var jag ska knipsa och sen knipsa innan råttan krånglat sig ur mitt grepp och hänger uppåner i min hand och tuggar på mina goda naglar eller är halvvägs in i tröjan eller under håret på mig *skratt*