Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 2104 ggr
Ninja
0

Gävleutställningen någon?

Ska nån här till råttutställningen i Gävle den 19 januari? (om jag inte minns datumet helt fel nu)

Nutiz
0

2 februari är det, Ninja ;)
Och ja, jag ska dit.

gulzebra
0

Jag ska dit om jag har råd (beror lite på hur ekonomin ser ut efter mitt veterinärbesök, måste spara så mycket som möjligt iom att jag dessutom flyttar hemifrån den 1:a februari…) och om jag kan hitta något sätt att ta mig hem, går varken tåg eller bussar hem efteråt…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

dorkey
0

Nämen =O är det utställning i Gävle?

Det blir isåfall min första utställning, tänker inte ställa ut någon själv. Vet inte hur det funkar att ens vara där =O

LeTigre
0

19/1 var sista anmälningsdag tror jag att jag minns från en tidigare tråd..?

Nutiz
0

#4: Alldeles riktigt!

Terato
0

Jag kommer dit!

Men visst behöver man inte anmäla att man bara kommer. Alltså utan att ställa ut?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

em4404
0

#6 nej, du behöver inte anmäla att du kommer dit och tittar. det är bara att vandra in ;)

Jag ska dit och ställa Christo och Neero i pet. Tänkte prova agility med pojkens nakenfis också =)

Ninja
0

Jaa just det! Så var det, blandade ihop datumen. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska dit eller inte.. men jag borde ju passa på när det är så nära.

Babbett
0

Jag har tänkt mig dit..

TienMu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har funderat på å ställa ut min Filiokus,pink eyed rex dumbo….men ja har ju aldrig ställt ut tidigare,aldrig funnits nåt intresse i de….så de känns lite läskigt…….

Nidnal
0

#9 Åh vad bra! Om det krånglar med transporten i januari så kan vi ju fixa det i Gävle istället. Jag är nästan säker på att jag ska dit…

Babbett
0

#11 Jag får besök 19-20/1 och hon åker genom Karlstad på hemvägen Cool

Nidnal
0

Åh vad bra! Skrattande

Ninja
0

Putt!

Sista anmälningsdag den 19 januari, ifall någon som ska anmäla sig glömt!

Jag har bestämt mig, klart jag ska ta mig dit.. det är ju ett måste när det är något råttjippo i min närhet.

pzyhr
0

Äsch, jag har ju match just den helgen, typiskt när man bor en halvtimme från Gävle :/

Nicciz
0

Har inte bestämt mig alls. Tror inte jag ställer iaf om jag inte lyckas åka med ngn. Men ev. kommer jag bara för att terrorisera andras råttor prata med folk och fiska lite hanar *s*

Bullerbytjejen
0

jag ska dit och titta iaf å träffa lite råttidioter Räcka ut tungan

Stephanie
0

Jag ska dit, men utan råttor Ledsen

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

dorkey
0

Jag ska dit =) utan råttor dock.

Grodan
0

Jag ska inte dit. Åker nog hellre neråt landet å träffar lite nytt folk på utställning. Skåningar e jäkligt glatt folk… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Jag är också glad.

teratos.r8or.se

Nutiz
0

Jag är också glad! Jag är jättejättejätteglad, faktiskt!

Den lilla, korta tjejen som lystrar till namnet "Bella" och har kort svart hår är jag :D :D :D

dorkey
0

Jag är lätt kortare än dig!

Nutiz
0

Hur kort är du då? ;P

Terato
0

Haha, jag är lagom kort. 160 cm. Och jag är naturlig red head så mig känner man nog lätt igen! Lystrar till "Sara".

Ska vi köra med namnlappar eller vad tycker ni?

teratos.r8or.se

dorkey
0

Exakt så är jag 159,5 cm ;D

Mig är det lätt att känna igen, grönt hår. yääh!

Nutiz
0

#26: Ha, jag är kortare! 154 cm! In your face, in your face! ;P

DoD
0

vart i gävle är utställningen?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Grodan
0

bra att ni är glada, folk kan behöva livas upp lite på utställningen kanske

Ninja
0

#28 På Öster; Kvarterslokalen Kanalen, Nygatan 75

Bullerbytjejen
0

grodan? ew det nått fel på oss gävlebor eller? :-P e inte vi glada som skåningarna :O

terato: klart vi ska ha namnskyltar *nickar*

Grodan
0

#31 har jag skrivit det? skrev:

Åker nog hellre neråt landet å träffar lite nytt folk på utställning. Skåningar e jäkligt glatt folk… Flört

Jag kan inte rå för att det bor så många glada folk jag tycker om i Skåne…

pzyhr
0

Vi gävlebor är ju dessutom kända för att vara ett gnälligt folk, som klagar på allt, ha ha. Jätte - många som flyttat hit har undrat hur i tusan vi orkar gnälla så mycket, vi har t.ex. rekordmånga gnälliga insändare i lokaltidningarna. Rätt intressant faktiskt…

LeTigre
0

#27 så kort som du är är det kanske inte så mycket "in your face" som "in your navel"..?Flört

olydia
0

Jag ska dit!Glad

Bullerbytjejen
0

pzyhr: Instämmer helt med dig, gävlebor är ofta gnälliga och spydiga. Jag kommer tre mil norr om gävle och alltid när jag träffar folk så frågar dom typ: men du e inte härifrån från början va? och jag berättar att jag inte är det och dom bah ne förstod det du e så trevlig.. hahahaha

Terato
0

#33 Det tror jag definitivt stämmer!

Är jäkligt trött på gnälleriet faktiskt. Alla mina vänner gnäller hela tiden också. Som att man inte har något annat att göra än att gnälla på saker. *gnäll, gnäll* :P

teratos.r8or.se

Beaver
0

Hade gärna kommit dit ifall jag hade haft tid, men ska ut och svansa iväg landet runt och hämta/lämna djur. I Gävle bor den där godingen jag spanat in… *slurp* Flört Och nä jag menar inte en råtta!

Beaver
0

Men Gävle ligger inte i gnällbältet, tänk på det tjejer!

Grodan
0

jag tolererar inte att andra än JAG gnäller… Räcka ut tungan

Ninja
0

Hm, vi får se på lördag förmiddag vad jag känner för, om jag tar mig dit eller inte.. Behövs min hjälp så kommer jag alldeles säkert, men jag får ju aldrig reda på om det behövs eller inte.. så vi får se. Behövs inte min hjälp där så går jag på känn på lördag.

Nicciz
0

Ska, ska inte, ska, ska inte… har fortfarande inte bestämt mig men troligtvis inte då tågen går så dåligt…

Bullerbytjejen
0

Oj många som droppar av :( Vilka ska dit nu då ?

Vi ska dit på lördag:

1. bullerbytjejen

(forstätt fyll i listan)

Bullerbytjejen
0

*putt putt*

Grodan
0

#43 räkna även med domare (3st), utställningsansvarig (1st), nutiz och de som ALLTID ställer ut…

Bullerbytjejen
0

Menar du att jag ska göra det? Jag har aldrig varit på utställning, så jag vet inte vilka som alltid ställer ut. Sen kanske folk själva vill skriva att dom kommer, än att jag ska skriva om dom..typ..Men jag kan ju göra ett tappert försök , hihi

Nutiz
0

#45: HAHAHA!

Bullerbytjejen
0

Vilka kommer till utställningen imorgon  ?

**1. 3 st domare
**

**2. 1 st utställningsansvarig (louise?)
**

3. Nutiz

4. Nutiz

5. Em4404

6. Babbett  

7. Stephanie

8. Terato

9. Olydia

10. Dorkey 

11. Bullerbytjejen 

Stephanie
0

Kommer två Nutiz? Räcka ut tungan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Bullerbytjejen
0

HAHAHA ooops :P Äsch man kan väl komma mer en än gång eller? *skratt*

KickanW
0

**1. 3 st domare
**

**2. 1 st utställningsansvarig (louise?)
**

3. Nutiz

4. Nutiz

5. Em4404

6. Babbett  

7. Stephanie

8. Terato

9. Olydia

10. Dorkey 

11. Bullerbytjejen 

12. Kickan

Nutiz
0

"3. Nutiz

4. Nutiz"

Finns det två Nutiz?

Bullerbytjejen
0

ne hihi det blev fel .P

Ninja
0

Det hänger på vad jag känner för i morgon, om jag kommer eller inte.

Babbett
0

Jag kommer! Och min äldsta dotter..har mutat lilltjejen till att stanna hemma :-P

Kan någon svara på hur lång tid (ca) det tar att köra från Sthlm till Gävle?

Nicciz
0

Kommer tyvärr inte pga att tågen går så konstiga tider och det känns menlöst att åka dit för 1½ -3 timmar. Och betalala ca 500 för att prata med folk *s*

Bullerbytjejen
0

1½ -2 timme kanske.. beroende på hur fort/sakta man kör.

Babbett
0

#57 Tackar…då klarar jag det på 65 min. :-P

Bullerbytjejen
0

yeah that's the spirit :D

Bullerbytjejen
0

Måste säga att det va jättekul att träffa så många roliga råttfolk. Babbett din dialekt e underbar !! Å stephanie : skitkul att träffa dig :D fast vi inte hann prata så mycket. Lite ledsen att jag inte hann se agilityn :( Hade varit riktigt skojj att se den, men vi fick ju se lite uppvärmning iaf tihii. Kickan hoppas det gick bra för dig på agilityn också. zwrool ?? inte säker på namnet då jag inte är kvar på råttforumet: skitkul att träffa dig också och dina råttor Sven asså vilken kille…å pöjken hans med, vilken silkesråtta Oskyldigtänkte nästan råttnappa lite där..hihi…

Terato
0

Ja, det var så skoj att träffa er och era råttor! Jag blev jättekär i alla råttor, verkar det som. Lilla Zcroowls Pelle tyckte jag kunde få följa med mig hem.. Det skulle ju ändå inte märkas när man har så många underbara och vackra råttor!

teratos.r8or.se

Bullerbytjejen
0

ja eller huur terato, jag blev kär i sven l'tt asså, fan att han ska paras, kommer jag ju gå här å va sugen lixom haha..

Nutiz
0

Vem var det som blev kär i min lilla Turbo? Det var Kickan va?
Edit: Ja, det var Kickan kom jag på nu :D

Nicciz
0

Men… hur gick det för er?????? Tell us….*s*

Nutiz
0

Kopierar det jag skrev på r8forum:

"Turbo och Knut skulle ställas ut, och jag hade tänkt ta med Totte för att få honom färgbestämd. Tji fick jag! Utställningssjukan slog till med snuvor och mysko sår på gubbarna och bara lilla Turbo fick följa med No
Jag funderade på att inte ta med någon råtta öht, Turbo är stresskänslig och det här hans första utställning… Men som tur var hängde han med iallafall!
Det gick så hiiiiiiimla bra för honom! Looove

Pet class:
Helhetsintryck: En puderpuff
Kondition: Ren svans, något tunn. Ren päls, bra pälsbotten. Klorna klippta lite halvt om halvt, men gör ej något då de inte är vassa. Något tunn över ryggen.
Tamhet: Lugn och trygg. Mycket trevlig.
A-pris Tredje bästa juniorhane

Standard:
Helhetsintryck: En minivuxen
Övrig bedömning: Bra huvud, ögon och öron. Något fyrkantig svans. Bra magfärg, bra tassar. Pälsfärg under utveckling.
Temperament: Underbart, nyfiken och harmonisk.
Kvalitetsetta Etta i cinnamon pearl-klassen Tredje bästa juniorhane (här också) HP för underbar typ

Agility A:
Moment 1: Utforskande råtta. Kom ihåg att använda båda händerna. Mycket bättre när föraren visar vägen. Mycket samarbetsvillig råtta.
Tid: 2:08
Helhetsintryck: Vad spännande nya saker!
**Clearround
1 stilpoäng råtta
**
Han var jätteduktig i agilityn! Jag som trodde han skulle banga ur och stressbajsa ner hela bordet Laughing
Bara jag som klantade mig, efter halva banan kom jag på att jag hade en vänsterhand också… Confused "

Babbett
0

Ja tack för en trevlig dag! Det kändes lugnt och avslappnat tycker jag…

Jag kopierar också det jag skrev på forumet…

Utställningsresultat, 2/2 2008 i Gävle.

Domare i Standard och Agility: Gail Adam
Domare i Petklass: Astrid Bergman

Grizel.
Pet.Helhet: En liten bit lakrits
Kondition: Mini-sår på ryggen. Fina klor. Fin storlek. Ren päls, ok pälsbotten (något gul)
Tamhet: Jättebra temperament. Lugn men nyfiken.
Kval.kl: A Hederspris för "Mycket trevligt temperament"

Agility (vikarie för Gondul).Moment 1 Samarbetsvillig!
Jättebra försök. Diskad pga. lämnade tävlingsbordet (hoppade upp på min arm)
Helhet: Lite slowmotion
1:10sek.

Vidar.
Pet.Helhet:Trevlig kille
Kondition: Utmärkt storlek och massa. Klippta men vassa klor. Ren päls och pälsbotten. Bra svans. Ryser.
Tamhet: Glad och trevlig kille. Nyfiken.
Kval.kl: A

Standard.Helhet: Bra typ
Övrigt: Bra hull och storlek. Utmärkt svans. Bra grundfärg. Kraftig hane. Ngt. bred lång panna. Ganska jämn huva. För "blockig", vill ha mer bruten teckning. Pannfläck finns. Lite för mkt färg under. Lite torr svansspets.
Temp: Utmärkt handterlighet.
Kval.kl: 2

Chirie´s Ebbe Sand.
Pet.Helhet: Mycket trevlig och gosig hane
Kondition: Vacker, mjuk svans som saknar några fjäll vid tippen. Sälformad kropp. Mjuk, ren päls. Något gul pälsbotten. OK klor.
Tamhet: Trevligt kontaktsökande temperament.
Kval.kl: A Hederspris för "En mysig, mysig kille"

Standard.Helhet: En tvåhandsfattningshane.
Övrigt: Storlek räcker. Lite gräddnos. "Choppt rump". Maffig svans med bra stopp. Utmärkt silvrering.
Något gul pälsbotten. Teckningen är bra längdmässigt men för ojämn. Önskar mera vitt över bröstet. Bra tassteckning fram.
Temp: Nyfiken och kontaktsökande.
Kval.kl: 2
Domarens favorit!

Chirie´s Dario Rodriguez.
Pet.Helhet: Cool färg
Kondition: Trevlig storlek. Ren päls och något gul pälsbotten. Perfekt svans. Bra klor. Nyser lite.
Tamhet: Nyfiken och lätthandterad.

Agility(Vikarie för Guinness).Moment1: Bra försök med vägvisningen, kan vara lite mer bestämd.
Omsorgsfull runda. Råttan tänkte hela vägen.
Helhet: Agilityproffs!
2:05 sek.
Clearround, stilpoäng råtta och förare. Hederspris för "Dagens 4:e plassering"
Domarens favorit!

Frej.
Pet.Helhet: Något stort och svart.
Kondition: Stor kille. Önskas mindre massa. Ren päls och pälsbotten. Lite dammig. Mycket bra klor. Bra svans.
Temhet: Trevligt temperament.
Kval.kl: A Hederspris för "Fina varma fötter och ett varmt hjärta"

Standard.Helhet: Farty boy (fiskgubbe)
Övrigt: Storlek räcker. "Choppt rump". Något kort svans men bra form. Utmärkt grundfärg, bra silvrering. Bra huvud, lite överviktig. Bra magfärg o silvrering. Utmärkta baktassar. Två vita tår fram.
Tamhet: Docil, kunde vara lite piggare.
Kval.kl: 1 Konkurrens: 1
Hederspris för "Dagens 5:e plassering"

Sanders Yes I Will.
Pet.Helhet: Vacker
Kondition: Ren päls men gul pälsbotten. Mycket bra storlek, bra klor och svans.
Tamhet: Löper, vän och mjukt temperament.

Standard.Helhet: (?)
Övrigt: Bra hull och storlek. Något "Choppt rump" men maffig svans som kunde vara lite renare. Något fyrkantigt huvud. Något smutsiga öron. Svansteckning bra. Ganska jämn huva. Obruten sadel med bra bredd, något ojämn kant. Ren mage, liten slips.
Tamhet: God handterlighet.
Kval.kl: 1 Konkurrens: 1 Cert: 1 BIS 2

Candella:
Pet.Helhet: Perfekt sällskapsråtta
Kondition: Härlig mjuk kropp och päls. Något orangetonad svans. Ren päls och pälsbotten. Lite smutsigt högeöra. Mycket bra fötter och klor.
Tamhet: Perfekt temperament.

Agility, förare: JKMoment 1: Mycket nyfiken råtta med ett enormt potential.
Föraren har två händer. Råttan har ingen rädsla. Tiden gick ut..
Helhet: Lara Croft
Hederspris för "Dagens actionråtta".

Babbett
0

Glömde skriva att när vi kom hem efter 2 timmars biltur genom snöstormen så höll sambon på att baka 100 kanelbullar i köket *love*

Ninja
0

Jag var dit jag med, men Bullerbytjejen, Terato och Lomeriel hade hunnit gå när jag kom. Det var en mysig lokal, glad stämning och trevligt folk!
(även om jag hade lite problem med att hitta dit, eftersom SRS skrivit Nygatan 75 på hemsidan, men det var 77)

Var det någon mer än Kickan som tog bilder?

UpptagetNamn
0

Kanske en dum fråga: men kan man vina typ rosetter eller nått? X)

Ninja
0

#69 Japp

Bullerbytjejen
0

wcroowls fotade vet jag, och nutiz lite, men det kanske va me wcroowls kamera ..

Babbett
0

Finns massor av kort på råttforumet och i Kickans bilddagbok :-P

Nicciz
0

Grattis alla…. och speciellt Grizel… överlevar miraklet och mammagrisen…

Babbett
0

#73 Ha ha, Grizel hälsar och tackar….och jag med :-P

Grodan
0

Skoj att ni hade lite party i Gävle. Min bil skulle till Sala med mig, men var faktiskt halvvägs till Gävle när jag insåg att jag missat avfarten till väg 72… hehe…

Fick dricka äckligt Gevalia på Karlssons i Morgongåva å trösta mig med att köpa billiga böcker.

Träffade mimmi82 o Tidus, men bedömde att Tidus inte var lämplig att para någon hona…

Funderade en stund på att åka förbi Gävle, när Västerås hade sagt nej, men bensintanken sa också nej…

Bullerbytjejen
0

attans då hade varit en heder att ha dig där, jubilar å allt :D

Hade ju kunnat bli skumpa å allt ju hehe.

Grodan
0

äh, men jag hade nog velat glo på några vuxna släta hanar (hade ju med mig mina två honor som jag förtvivlat söker goa spermier till - vi ska äääääääääääta dem… hehe… nämenojsåjaskriversårri)

Terato
0

Zcroowl eller vad hon heter hade ju med sig en dundergo slät hane! Sven. Vet dock inte hur gammal han är men han blev poppis.

teratos.r8or.se

Nutiz
0

Svenniiiiiis! Han är runt året, men han har redan blivit pappa till en kull och ska bli det igen om någon månad så Fanny(Zrcoowl) vill inte ta någon mer kull på honom…

Terato
0

Varför inte? Bra djur ska avlas på har jag hört nån säga nån gång. Det kan väl inte skada hanarna att paras för mycket?

teratos.r8or.se

Babbett
0

2-3 kullar på en hane är tillräckligt..

Bullerbytjejen
0

zcroowls sven var ju helt underbar, aan två kullar på en hane, ja då va ju det kört då, hehe han ska ju få sin andra kull nu snart me hennes tös som hon visade på utställningen, hon hade förrästen namnsdag igår, grattis Fanny Skrattande

wintermynta
0

Jag hade oxå jättetrevligt, även om jag inte hann mingla så mycket. Satt sekreterar i standard, väldigt lärorikt faktiskt. Tyckte det var jätte kul att träffa alla och så fick jag hålla i en människobebis. Ställde oxå ut men det gick så där, många AB och till och med ett B (i pet) men många av råttorna hade en massa små skavanker så det var inte så konstigt. I standard gick det bättre, Smirre fick sitt tredje cert.

Terato
0

#81 Jaha, okej.. Jag startar en ny tråd om det.

teratos.r8or.se

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.