Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 373 ggr
NSns
0

Råttor utan stam och regrestrering

Vad tycker ni seriösa råttuppfödare om att man föder upp råttor "på skoj" eller för att de "älskar sina egna råttor och de e ju så söta" och inte regrersterar dem mm. Jag har själv köpt råttor från ett sådant ställe och de är verkligen super goa och trevliga, snälla, tama råttor, men kanske inte helt perfekta i teckning mm. Undrar vad ni uppfödare tycker om detta (mindre seriös uppfödning) Är själv hästmänniska och har åsikter om att ta föl lite hur som helst.

Daydreams
0

Men det är ju inte teckningar en seriös uppfödare inriktar sig på. Det är ju hälsa och temperament i första hand.

NSns
0

Självklart´. Men en seriös uppfödare tänker nog på både temperament, färg och hälsa. Medan en, vad ska jag kalla det för, "privat person", mest bara vill ta en kull för att det är kul eller för att de tycker sin egen råtta är såå söt. .Eller det kanske i allmenhet är mer oseriöst att föda upp råttor än hundar, hästar mm, men det är inget jag tror eller vill tro.

Tänkte mest på om man som seriös uppfödare ogillar denna typ av uppfödning då man inte har riktig koll på stam och om råttorna verkligen blir "bra" Alltså friska och så som en råtta ska vara i kropp och psyke mm.