Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 737 ggr
Girlie
0

Vi och dom!

Jag är så fruktansvärt nyfiken på vilka denna speciella grupp/klick människor är som bestämmer allting egentligen är, har fått höra det både av Bullerbytjejen och av Malinmalin som för ett "den lilla människan mot denna grupp som inget annat gör än bildar konspirationer och tillsammans söker herravälde" resonemang.

Jag tillhör (mig veterligt) ingen grupp och jag har aldrig känt mig ansatt av en så jag är uppriktigt nyfiken.

Bullerbytjejen
0

behandla andra som man själv vill bli behandlad säger jag, nått mer kan jag inte tillägga tyvärr..

LeTigre
0

Jag känner ingen här inne på riktigt och är dessutom ganska ny på forumet så jag tillhör verkligen ingen "klick".

Det är förvisso ofrånkomligt att man känner igen de som är mest aktiva lite mer än de som är nya eller bara dyker upp ibland men jag talar ändå alltid enbart för mig själv.

Girlie
0

#1 Förstår inte vad det har med ämnet i tråden att göra men tack för ditt inlägg. Det tycker jag ännu mer pekar på att dessa grupper egentligen inte existerar utan bara ett argument man tar till.

LeTigre
0

#3 hm, jag tyckte bara jag svarade på ditt inlägg, men jag kanske hade missförstått? :P Jaja, ingen skada skedd :)

Girlie
0

Sorry LeTrigre, det var inte menat till dig utan jag gjorde helt enkelt fel. Är också rätt ny på Råttor i fokus. :)

LeTigre
0

Det är mänskligt att fela, som tur är för jag gör det ständigt :)

Jag har också undrat över de här frågorna. Jag antar att det syftas på de som är mer aktiva och "känner" varandra. Jag kände mig dock inte utanför när jag kom hit utan tyckte jag blev lyssnad på. Hur har du upplevt det?

Beaver
0

Jag tycker det här är en lite onödig och provocerande diskussion. Men det är bara min åsikt.

Girlie
0

#6: Jag känner mig inte som någon del i en grupp, känner bara en människa som brukar vara här inne, men känner mig inte heller utanför på nått sätt.

#7: Jag tycker det är tråkigt att folk gör sig till offer när det inte finns någon förövare med en dold agenda.

Jag tror (men detta är bara vad jag tror) att folk gör/säger/skriver saker för att dom brinner för råttor och vill dem väl. Ifrågasätter jag någonting eller ger ett råd gör jag det för att jag vill vad som är bäst för råttorna, ibland blir det fel (det är mänskligt att fela) men jag gör det ju inte för att vara elak mot en viss individ utan för att jag just då tyckte/tänkte/trodde att det var bäst.

Sen om jag känner någon personligen, klart att det kan påverka en diskussion men inte på det sättet att man håller varandra om ryggen. Exempelvis om någon missat det så känner jag Daydreams, alltså om jag skulle ha en åsikt om hennes råttor eller uppfödning tar jag det med henne antagligen över telefon. Har jag inte den kontakten med en person innan skulle dom nog bli rätt förvånade om jag ringde och började dra upp massa saker från forumet, alltså blir den kontakten här istället. Jag tycker inte det är så konstigt?

Bullerbytjejen
0

på detta forum finns det väl kanske inge riktiga grupperingar. kanske för att det är en större sida..

Beaver
0

Klart det är en vettig punkt att ta upp och bra att diskutera på en lugn och sansad nivå men fick bara känslan av att hålla i hatten och vänta på massa upprörda kommentarer. Men bra svarat där i nr 8.

LeTigre
0

Jag tror också att det är en bra sak att prata om - på ett sansat sätt såklart, kanske sitter många hemma och undrar om "alla andra" är en sammansvetsad grupp. Det blir så lätt defensivt här inne så det är nog viktigt att poängtera att vi som skriver pratar för oss själva och inte representerar någon större grupp.

gulzebra
0

Grupper är naturligt. Är man inne ofta så blir man igenkänd och alla kan inte gilla alla, det är ett rätt välkänt faktum.

Att det däremot bara är en grupp som bestämmer har iaf jag inte märkt något av, om man inte räknar en majoritet som grupp. Och ärligt talat, om det är så så får folk som är missnöjda bannemig skylla sig själva när de inte gör sin röst hörd, utan att bete sig som en bortskämd unge som inte fick den där klubban hen ville ha…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Girlie
0

Kan också vara så att man inte håller med folk för att de är ens vänner utan att man blivit vänner för att man har lika syn på olika saker. Sen finns det människor jag inte känner men ändå märker har en liknande grundsyn på djur som jag har och då blir det såklart att man kommer tycka samma i flera frågor.

LeTigre
0

Ja jag tror snarare att det - de gånger detta kommit upp - har handlat om att majoriteten haft en åsikt och någon enstaka person en annan. Det kan väl kännas som om det handlar om en sammansvärjning om så gott som alla andra argumenterar mot en.

Du har en fin poäng Girlie när du säger att man antagligen är vänner för att man har samma värderingar/åsikter snarare än tvärtom, har haft lite såna funderingar också men fick inte ord på det. Att man ger någon medhåll är inte heller detsamma som att hålla någon om ryggen, inte om det man håller med om stämmer med ens egna värderingar.

Grodan
0

äh, jag tror inte på något vi och dom - eller så är det ni och dom… Räcka ut tungan *håller mig utanför*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ladyinred
0

Men hur eller hur så har vi ju några här som e mer aktiva i forumet och dom lär man sig att känna igen. Kanske e de dessa som det syftas på? :/

Bullerbytjejen
0

Det e inte på detta forumet  problem ligger :)
No worries

SamanthaJones
0

Jag har en grupp, min hemliga grupp i den hemliga tråden som finns till för alla :) hahah *driver med allt just nu*

Förlåt för mitt oseriösa inlägg ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar