Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1931 ggr
Grodan
0

råttor-ifokus träff

Känner för att spåna lite om en ev träff i framtiden. Spännvidden på vart medlemmarna här bor är ju från norr till söder så bara val av ort kan vara ett litet problem, trots det tycker jag att vi kan bräijnstårma lite… Någon som bor i ett stort palats dit vi kan vallfärda från Sveriges alla hörn, ha vår träff, råtta oss massor, äta gott, ha kul, skratta, bråka, gråta och övernatta?

Och vad ska vi göra? Riva sönder stamtavlor? Skriva en bok tillsammans om hur söta råttor är? Kasta råttbajs på varandra?

Bräjinstorma lite…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daydreams
0

yay, om vi eldar upp stamtavlor och kastar råttbajs på varandra ställer jag mitt hem till förfogande.Kyss

Grodan
0

kul, då tar jag bara med gamla stamtavlor på djur från mina utdöda linjer… hehe

zalda
0

Jo hade vart kul att ha en träff, jag är ju nybörjare och hade vart kul att träffas och snacka råttor =)

Hade dessutom vart kul att träffa nya människor, flytta till Göteborg för ett tag sen så känner inte så många här =/

Daydreams
0

#2n perfekt och jag kan börja spara råttbajs.

Grodan
0

#3 tror göteborgsgänget är lite splittrat nu, men du bör väl kunna efterlysa lite gbg-råttfolk här

#4 haha

Amfibie
0

Hade ju varit jätteskoj. Saknar att ha någon att prata råtta med, då mina föräldrar + vänner är nog ganska trötta vid det här laget Räcka ut tungan

Kan stå och babbla i timmar och så svarar far eller mor: "hm… hooded… är det en färg sa du?"

Ni fattar vinken..

wild_child__
0

Vi finns i Göteborg ;) och vi är ganska många råttmänniskor i denna hålan :P

Så om träff ordnas och den inte blir i Gbg så är vi här nöjda :p Lite semester bort är gott!

LeTigre
0

när ni har råtträff så där, tar ni med er råttor då?

EmmaG
0

#3 Vi är några på www.r8forum.kanske.net som träffas med jämna mellanrum & har r8träff & försöker träna agility =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Bim
0

Åoo.. Kul med rått träff.. sorry att göra er besvikna men jag har inte några råttor än så jag kommer nog inte få tag i nå råttbajs.. Men jag kan kanske låna av nån? :D Nämen om man får komma utan råttor och om det inte är för långt bort så kanske jag kommer. :)

Daydreams
0

#8 jag träffas aldrig med råttor, då jag anser att det är en alldeles för stor risk att få hem en massa bakterier och virus.

Grodan
0

#9 men nu är det frågan om råttor-ifokus-träff!!! Räcka ut tungan

#8 det får man göra som man vill, fast jag rekommenderar det INTE om det inte sker under ordnade former! däremot om man ska ha någon slags kurs är det bra att ha med råttor för att undersöka, visa hur friskkontroll går till etc.

EmmaG
0

#12 Hehe jo iofs.. men jag tänkte att en ensam råttvän ifrån GBG kanske ville träffa andra råttvänner och vi är ju ett gäng som träffas då & då =) Så nu vet hon om de :)

Själv så tycker jag låter som en kul ide med ifokusträff men kommer antagligen inte va med själv

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Bim
0

menåå jag som skulle vilja träffa ett par råtttor.. :/

LeTigre
0

#14 chansen är väl ganska stor att den ni hälsar på har råttor du kan träffa :)

Ninja
0

Jag bor i ett palats! Eller nästan iaf, ca 500 kvm.. så det får ju plats lite råttälskare. Räcka ut tungan men jag bor ju såå långt ifrån alla ställen där det finns mycket råttfolk..

Grodan
0

åh ninja

Daydreams
0

vars ligger Hofors? När kan vi komma? Har du inne katter? Har du möjlighet att spara råttbajs?

LeTigre
0

knykalas hos ninja, medtag mat, övernattninsgväska, ett glatt humör

-samt så mycket råttbajs du kan bära! Skrattande

Grodan
0

Det mest absurda jag sålt är faktiskt två små påsar med musbajs… kändes astöntigt att stå i buren å lirka upp de små sakerna - de är mycket mindre än råttskit

Daydreams
0

lol vad skulle köparna ha bajset till och hur mycket tog du per påse?

gulzebra
0

Råtträff vore kul Skrattande Om inte annat borde man ju kunna typ… Göra nåt. Selar och agilityhinder tex. Eller nåt… sånt?
Och så kan du få lära oss hopplösa fall lite genetik! ;)

För övrigt är väl Hofors inte alls så farligt, tar nån timme härifrån och härifrån till Stockholm tar det typ 3 timmar, och åker man via Borlänge för att ta sig från Stockholm till Hofors så åker man ändå en sjujäkla omväg, om jag fattat rätt. Man får låta bli att vara så fobisk mot att åka en bit helt enkelt. Lek norrlänning på väg till grannen liksom! ;P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Allamej
0

#20 det vill jag också veta! Berätta!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Marrefarre
0

Men lite långt för oss som bor här nere i lilla Malmö :P

gulzebra
0

#24: Äh, som sagt, lek att ni är norrlänningar på väg till grannen för att låna socker eller nåt. Var inte så skygga för att åka långt ;P

(Okej så det blir nog dyrt, men ändå)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ninja
0

#18 Hofors ligger på nordpolen enligt Grodan. Räcka ut tungan
Hmm, råttbajset får hålla sig utomhus iaf. ;P

#22 Nej jag tycker inte att det är någon fara att åka till stockholm, jag tänkte mest på att stadsbor brukar vara skygga för lite avstånd. Skrattande

gulzebra
0

#26: Asch! Nån gång ska väl även stadsbor få uppleva den mycket "läskiga" uppfinningen kallad tåg! Skrattande

zalda
0

Synd att det låg sååå långt borta =/ Har inga problem med tåg det är min ekonomi som gör att jag inte kan komma och hälsa på isf.

Daydreams
0

Jag tycker faktiskt att det är dags att folk kommer till malmö. Det är en bra och väldigt billig stad samt så finns det en massa billiga tågbiljetter på tradera. Jag har nog inga problem att hyra en sporthall billigt så folk kan övernatta. Ett litet råttläger mao.

Där är alltid så mycket aktivitet både i Göteborg och stockholm att jag tycker det är Malmös tur nu.

Dessutom kan man ju göra en miniweekend av det och ta en tur över till Köpenhamn med för dom som vill. Har vi tur kanske jag kan lyckas övertala Grodan att hålla lite föredrag och så skulle man ju kunna ha lite workshops bla.

Finns intresset, kan jag mycket väl tänka mig att ta tag i det hela (kanske med hjälp av MarreFarre?)

Ofta rinner såna här förslag bara ut i sanden tyvärr men finns det tillräckligt intresse så sätter vi igång med planering!

Amfibie
0

Tycker det lät jätte bra! Även om jag har en bra bit att åka även till Malmö, så skulle det vara jättekul! Beställer man tågbiljetter ett tag innan så är det inte särskilt dyrt.

Hoppas verkligen att detta blir av, skulle vara jätteroligt! Jag är på Räcka ut tungan

lolaisdenied
0

#29 Ja MALMÖ låter perfekt:D

KickanW
0

#30: Ja, för Malmö är ju ungefär mitten av landet :P

Nutiz
0

Vi kan ju alltid träffas någonstans i norrland och bygga snöråttor

Ninja
0

hyra en idrottshall.. största rummet här är på 112kvm (8x14 m), så här behöver man inte hyra något utrymme heller. Flört 

Nä då, jag bryr mig inte så mycket om var eller hur det blir. Det är roligt att vara med bara.

Amfibie
0

Haha nej, men det är ju knappast Norrland heller.

Jag är beredd att åka en bit, skulle ju vara jätteroligt att bara träffa folk som är lika råttintresserade som en själv :D

Ingen av mina vänner/familj är det så det är ganska tråkigt ibland.

Bim
0

#15 Smart ;D Jag vill åka meed! Men när jag sa att vi skulle dit till sandra (yeako) satte hon drickan i halsen.. :( Nån som kan stjutsa? :P Nämen det kanske går attt övertala henne *håller tummarna och hoppas*

Girlie
0

Zalda: Du får gärna komma på våran nästa Råtträff, kan skriva här när den blir eller så kan du gå in på Råttforum och vara med och bestämma!

Och nej grodan, jag försöker inte locka Zalda från Råttor i fokus. Jag bara berättar för henne att det finns råttmänniskor som träffas här i Göteborg om hon skulle vilja vara med och lära känna lite nytt folk. Vi har råtträffar för råttintresserade inte råttforumträff eller råttor i fokus träff utan alla som vill får komma. :)

Förövrigt skulle jag gärna delta i en träff nere i Malmö.

LeTigre
0

Hoppas ni blir många, lär vara mucho fun att ha råttäff! Skulle lätt vilja haka på till malmö, har  aldrig varit i skåne och har dessutom två böder i trakterna, men har inte en suck att komma från skola och barn, men nästa träff i sthlm kanske jag dyker upp på Glad

zalda
0

#37 Tack så mycket =) Hur många är det från Gbg som vill ha en råtträff? Skulle vara väldigt kul att lära känna nya människor =)

Jeeey
0

#39 Jag bor också i GBG och skulle vilja komma på en råtträff :) Skulle väldigt gärna vilja lära känna nya människor, som också gillar råttor! :D

Jag skulle också ta mig ner till Malmö för en råtträff :)

Girlie
0

#39 #40: Vi hade en råtträff i Lördags, käkade taco, såg på film och tränade agility. Då var vi 7 stycken så vi brukar väl vara runt det antalet, oftast kan ju inte alla samtidigt. Jag försöker i alla fall dra ihop en träff igen innan jul så vi ser vad det blir. :)

zalda
0

Låter ju jätte bra =) Skulle vara väldigt kul som sagt att träffa er som bor i Gbg som gillar råttor =)

Säg bara till om du vill ha hjälp med ngn ang nästa råtträff =)

Marrefarre
0

Jag hjälper dig gärna daydreams det hade varit enormt roligt att träffa massa nytt folk och även för en att lära sig mer om råttor, i och med att man är rätt ny.

Man kan ju alltid se vad man kan hitta!

Jeeey
0

#41 #42 Håller med dig zalda. Det låter jätteskoj att få träffa och lära känna andra råttintresserade :)

*Girlie* du får jättegärna informera mig innan nästa träff :)

Grodan
0

#29 låter bra, fast jag vill bara ha KUL å inte "jobba" Räcka ut tungan

finns det något palats i malmö?

Daydreams
0

klart du ska jobba!!!

UpptagetNamn
0

Haha, har det blivit av en? Skrattande

[daniel85]
0

malmö! ha ah tok fel ut från gotland =D hm tar väl en halv dag o ta sig till Skrattande jätte illa när man ska resa väster o öster =P

Story
0

Jag puttar upp den här tråden lite och tillägger samtidigt att jag röstar på Ninjas palats! Jag tar gärna på mig en del av planerandet om det här är något som skulle kunna bli av inom en lagom avlägsen framtid.

Vi kunde ha bildutställning och göra egna kalendrar eller ngt (:  byta råttmatsrecept, ha kafferep och sitta och knyppla?

SamanthaJones
0

Jag vill oxå komma.

Mitt förslag är att vi ses hemma hos oss i vår lilla trea på 66 kvm, blir ju jätte trångt o mysigt :P haaahhaha

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Story
0

Eller ännu bättre; ingen här som har en student-etta? Gärna med kokvrå. :D

SamanthaJones
0

mm, vi har en etta i huset som stå tom, den är 10 kvm, den kan vi ta va? :) hah

Vänligen

Sofia

Absinthe
0

Hähä, skåne är ju rena rama paradiset. Gillar Daydreams förslag.. (gammal tråd nytt liv?) ^^,

Kleverin
0

Hmm.. jag har inget bajs.. Får ta det i buren, är det ok att det är blanat med spån? det som råttorna kastar ut från buren äter hunden upp. Hon äter allt som kommer ut från buren, behändigt anser de allihop. Jag med iofs, mindre dammsugande sen jag skaffade hund. Cool

Girlie
0

#42 #44: Det gör jag så gärna, alltid roligt att träffa fler råttintresserade människor. Senaste träffen bestämdes dock samma dag så vi var inte så många och jag hann inte lägga upp det här. :)

UpptagetNamn
0

#54, äter din hund också råttskit? Skrattande Har en råtta som inte var rumsren i början, men inga problem.. bara att släppa in lilla vovven ;D

Grodan
0

sant, trångt ska det vara, men då får bara bisexuella komma… Skrattande

sockerrattan
0

Det måste vara planerat långt i förvär om vi riktiga norrlänningar ens ska ha möjlighet att kommaSkrattande

Mia//

Ninja
0

Äsch, vi norrlänningar får väl ha en egen träff så får sörlänningarna ha sin. ;)
(och så får man ju besöka båda om man vill, bara det inte är samma datum för då kan det bli lite jobbigt om man vill ta sig till båda.;) )

Story
0

But aj livv in the mitten Ninjan :/  Aj häv nowär to gho ._.

"ingen tycker ooom mig,
ingen håller aaav mig
för att jag ääter maaaask"
                                      *sätter mig och sjunger för mig själv*

alla kan sätta sig och skriva en sida om sin favoritråtta evver så gör vi en bok :o  Med Bim på omslaget ^^

Ninja
0

Äsch, jag bor ju praktiskt taget i mitten jag med, jag anser inte att jag är norrlänning ens :P men jag får bli kallad det ändå.. :O

stefan83
0

släpp råttorna lösa i en bur och låt dem leka rommen av sig

RobFrazie
0

Jag tycker det vore väldigt trevligt att ha en rått träff :D…

det är bra att träffa folket och umgås så alla får sig en bättre uppfattning om varandra… Dessutom kan man ju ha en efen liten råttutställning osv! byta lite erfarenhet och ha allmänt kul!!! kanske både festa och ha väldigt kul och kanske övernatta precis som Grodan nämnde, vore verkligen jätte kul!!!!

Story
0

Dock tycker i alla fall jag att poängen skulle först och främst vara att träffas och prata råttor (:  workshops, lekar, idéer etc. Grodan kan ju ha ett "byta prylar" hörn så hennes tråd får tas i bruk på nytt ;o
 vi tar väl en sak i taget men alkohol + minderåriga tror jag inte funkar.

LeTigre
0

inte så bra att ta med sig råttorna, med smittor odyl. Men jag är på om det blir någonstans här i krokarna

Story
0

Exaktamundo. Och ett rum fullt med skärrade råttor känns i alla fall inte som en lockande idé. And Immunförsvar is not always enough.

LeTigre - inget snusk!

LeTigre
0

#66 snusk, jag!? Aldrig! Oskyldig

SamanthaJones
0

jo, snusk - mera snusk åt folket :)

Vänligen

Sofia

Daisymink
0

orkar inte läsa hela tråden, men har ni kommit på vart träffen skulle vara ?

// Vanessa 

Amfibie
0

RIF träff, RIF träff, RIF träff!!

LeTigre
0

#69 Ninja är den enda som föreslagit ett fungerande alternativ va? Dvs hemma hos henne i hennes mansion.

Amfibie
0

#71 Jo Ninja, och så skrev Daydreams ett inlägg #29. Fast det var ju ett tag sen nu ;P
Men seriöst, vad kul det skulle vara att fixa en träff!
Jag är beredd att åka kors och tvärs över landet iaf,
med god planering så blir det inte dyrt heller - ex om man har en träff i April och bokar SJ biljett nu kostar dem i stort sett ingenting!

Kleverin
0

#56 Hon äter allt bajs.. Ledsen utom sitt eget och andra hundars. Labrador, äter verkligen allt.

Jag är klart på en råttträff. bor extremt centralt ju, typ två mil från den demografiska mittpunkten.. (stavas det så?)

Men är inte bisexuell.. väldigt tråkigt hetro..

SamanthaJones
0

#73, det där med att du är hetre - det drar vi ur dig ganska så fort :)

Vänligen

Sofia

LeTigre
0

Ok tjejer nu skickar ni mixade signaler här! Alkohol är inte ok pga mindreåriga - men lesbiska orgier är tydligen helt i sin ordning? Flört

Alla är bisexuella, alla vet bara inte om det än :P

SamanthaJones
0

Men hallå, ingen alkohol? kan man itne bara köpa cola till de minderåriga? alla får visa legg så är det ok? :) haha

Vår nya krog, ClubRat :)

Tigern; sex är inte farligt, men det är alkohol i för stora mängder medans sex bara är trevlig motion :)

Vänligen

Sofia

LeTigre
0

Låter som vi organiserar sexoholics.ifokus-träff här! Hahaha, me like :P

SamanthaJones
0

Jag är på om man får dricka alkohol annars så står jag utanför o kastar bananer på fönstren o när jag blir ritkigt sur på att jag inte får dricka så kastar jag mögliga döda paddor!

:P haha

Vänligen

Sofia

Daisymink
0

nja, om alla ska få chansen så är det väl i mitten av landet vi borde träffas i ? lika långt för alla.. (typ) Skrattande

// Vanessa 

SamanthaJones
0

som i linköping o nessis 92 kvm stora lgh ;)

Vänligen

Sofia

LeTigre
0

(eller kanske alcoholic nymphomaniacs.ifokus?)

Daisymink
0

94 kvm faktiskt!

// Vanessa 

Grodan
0

oki, hos Ninja! När? i samband med utställningen i Gävle om några dagar? 2/2

eller ska det funderas på detta i flera veckor, vändas o vridas hitan o ditan, planeras nog å bla bla bla

är inte säker på att jag kan låna bil, men i a f så har jag körkort o kan hjälpa till att köra från 08-026

Grodan
0

jag ska ta med negerbollar!!!

Grodan
0

någon som kan fråga N om han vill hänga på? hehe

Story
0

Om vi ska ha "evenemang", vilket vore roligt - så vore väl framåt våren toppen? Då slipper man dessutom frysa fötterna av sig mellan tågbyten (:

April/maj? Oavsett vilket datum man sätter så lär det väl aldrig funka för alla :/  jag är ett natural born kontrollfreak och organiseringsmänniska.

Tss. Jag skickar aldrig signaler. Det är ni två *pekar*

[daniel85]
0

Glad

Bim
0

Jag vill vara med på råtträff! Får man vara med fast man inte har egna råttor..? Kan vi inte ha en i sundsvall? Nån som bor i sundsvall och kan tänka sig ta hem lite folk?? :D gud va självisk jag är.. :/

Grodan
0

#86 dåså, då kan ju du ordna träffen

skojvivi
0

Kan vi inte ordna flera träffar annars?

Tex en i Sthlm-området, en nere i Skåne, en uppe i Norr, och en i typ Göteborgsområdet?

För en enda träff kan bli lite svårt =)

Beaver
0

Jag skulle gärna vara med på en RIF träff. Tycker sånt är så kul! Fast då får det nog vara ett spikat datum i förväg å så. Eller vad säger ni?

LeTigre
0

Jag röstar för 8-9:e mars i malmö Skrattande

SamanthaJones
0

varför då? Jag röstar för slutet av april :) haha

Vänligen

Sofia

LeTigre
0

bara för att då är jag där Skrattande Som andra alternativ röstar jag på träff i sthlm. Eller uppsala kanske, kom hem till oss vettja :P

niffen
0

Kan inte alla FLYTTA till Ninja, så har vi råtträff dagligen? Skrattande

[daniel85]
0

#94 uppsala yey! så fint där, och nära ;)

Mirre_o_Maiken
0

Jag tror inte det här kommer leda nån vart… :(

skojvivi
0

#97; Var inte så negativ..

Tycker fortfarande att min ide är bäst  =)

Men för att fortsätta på LeTigres linje, fler som kan träffas 8-9 mars? Eller en av dagarna…? Osäkert om jag kan komma iofs, men ändå.

Grodan
0

#97 jag tror det leder till FLERA r8träffar. En i Linköping, en i Gävle o en i Malmö… mfl (bevisligen har vi ju redan flera trådar om det)

SamanthaJones
0

thihi. ja, så blir det när vi bor i ett så avlångt land :)

Vänligen

Sofia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.