Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 760 ggr
cykelpump
0

Råtta nära strängnäs?

Någon nära strängnäs som har tåttungar på gång som ska säljas? Är väldigt sugen på att skaffa en sötnos. Har äntligen övertalat mamma. Vill helst inte köpa i djuraffär.

Mymlan
0

Stirra ej blind runt dina trakter transport brukar oftast kunna ordnas. Tänk på råttor ska alltid vara 2 st då de är flocklevande djur.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

cykelpump
0

#1; Jo jag läste det någonstans. Så jag vet det(:.. Men vill inte be om såna saker, lite pinsamt:P.. hehe

Mymlan
0

Be om pinsamt? man kan annonsera om transport hjälp på djurtransport.ifokus.se

Jag tycker det är mer jobbigt om köpare ej ställer frågor om ev transport kan ordnas eller om annat.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

cykelpump
0

Okej, är inte den typ som ber om hjälp, därför skrev jag runt strängnäs, för isf kan jag ju hämta dom själv.

[Malin3033]
0

#4 de ända som jag vet som finns i Strängnäs är våra två djuraffärer, den ena säljer dock inte råttor, men det vet du ju redan säkert eftersom du också bor där. ;-) Däremot tror jag inte det finns någon uppfödare här.
Men om du frågar DjurMagazinet vart de får sina råttor ifrån, dem kanske köper från uppfödare? Ibland har dem ju stam på sina djur de säljer, då kanske du kan få kontakt med den uppfödaren.

cykelpump
0

#5 Okej.. Inte hunnit kollat där ennu. Men kan gå och fråga.. Vet att dom har i Eskilstuna på magazinet..Men är tveksam på om det är till husdjur eller bara mat:/.. Men ska gå och fråga när jag har tid :).. Eller ringer jag:P. Tack :D

[Malin3033]
0

#6 såg en eller två hanar där häromdagen, sååå mysiga, skulle klart köpt dem om jag redan inte haft fullt hus. men ringh och hör med dem!

cykelpump
0

7# vart någon stans? :O.. Men vill helst ha typ leveransklara så att dom blir vana med en från början och jag vana vid dem :).. Men ska försöka ringa i helgen eller imorgon om jag hinner:P..

[Malin3033]
0

#8 - om du inte kan tänka dig att åka en bit för att hämta en rådis från en uppfödare är det sista alternativet djurmagazinet, såg en underbar pojke där för några veckor sedan. tyvärr tror jag inte att han hade en kompis. :(

cykelpump
0

#9, Okej.. Men kanske ska köpa två av uppfödare, dom var sjukt fina dom råttorna :D.. Tycker synd om djur i djuraffärer, men magazinet har iaf bra hand om sina djur tror jag, dom är fina och verkar snälla(:..Men tror att det blir en uppfödare, kul o se hur dom växer upp :).. Men ska gå o kolla där i veckan :P

Daisymink
0

tänk på att råttor från djuraffärer är ofta inte alls lika handtama och vana vid människor, kan bli mycket extra jobb med det..

// Vanessa 

[Malin3033]
0

#11 nu gav jag ju bara henne ett tips eftersom jag också bor i Strängnäs, min uppfattning i den här tråden var att hon inte ville åka speciellt långt och då tipsade jag om djuraffären. Men håller med dig, inte alls säkert att dem är så tama, men innan man köper dem kan man ju fråga om man får pyssla med dem lite.

cykelpump
0

11 o 12. Jo jag vet det och att dom oftas är fodrade med råttpelets som är att jöda dom med.men tänkte helst köpa av någon råttuppfödare:)

Daisymink
0

#12 hehe jo det förstod jag med, har själv två zooråttor och säger bara det, är det en första råtta så tycker jag man ska satsa på uppfödare :) djurtransport iFokus finns, har du svårt att fråga själv, be någon annan att göra det åt dig :)

// Vanessa 

SamanthaJones
0

jag har bebisar i lkpg som är till salu om du hittar transport. annar shar jag två vuxna mysherrar som finns i kalmar/emmaoda :P

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

cykelpump
0

Vill veta nu igen om det är nån nära strängnäs som har råttbebisar på gång eller snart leveransklara.

cykelpump
0

Ingen?

sussa08
0

hehe, jag har ofta vägarna förbi till mariefred, ifall du skulle hitta uppfödare i stockhålm kan jag gärna transportera dem till dig, så du vet :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

cykelpump
0

Tack ^^ Sånt är alltid bra att veta (: Ska försöka komma ihåg

sussa08
0

Hehe, inga problem… Om det är nåt så är det bara att säga till :D Finns massa bra uppfödare här!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

cykelpump
0

Okej, någon hemsida till någon av dom kanske? ^^

niffen
0

Gå in på srs hemsida! Rattsallskapet.se  Flört

sussa08
0

Njäe, inteinte jag… men det finns en lista med uppfödare, som jag inte har men den finns säkert på sidan här, sök på uppfödarlistan i sökmotorn här :D

sussa08
0

haha, eller som niffen sa :D Men inte lika många där :P

cykelpump
0

oki, för vill ju helst skaffa två så fort som möjligt innan mamma ångrar sig (: Men ska kolla på srs sida nu ^^ (:

cykelpump
0

detta blev lite svårt, stod massa olika raser och sånt, och för mig så bryr jag mig inte om hur mkt vad det är för ras. Men hur ska man välja o det om man inte kan nått? :P

sussa08
0

prata med en uppfödare som du tyker verkar bra :) Sen kan du gråga här om det är något speciellt du undrar över också :D

cykelpump
0

Okej, men hur ska man skriva o så då? Hade tänkt att maila pga min lilla blyghet xD

sussa08
0

Hm, har du msn? Lättare att kommunicera, och lättare för mig att hjälpa dig :9 Men du kan adda mig isf… sussa_08@hotmail.com