Födelsedags-överraskning (:
Haha, idag när jag var påväg hem och stod på gullmarsplan och väntade på bussen såg jag plötsligt på andra sidan vägen en liten råtta springa från det lilla matstället som ligger där, och efter någon minut kom han springande tillbaka igen, och så fortsatte han under de tio minuter jag behövde vänta på bussen.
Jag hade sådan lust att springa bort dit och stoppa ned den i väskan, eller åtminstone bjuda den på lite mat. Jag brukar hålla utkik efter vildråttor men har bara sett någon något enstaka tillfälle tidigare.
Hoppas den klarar sig vad gäller mat och värme. Men det såg minsann ut att vara en pigg liten rackare, skuttade så snabbt över perrongen, påminde mig om en f.d. råtta jag haft, Polly, hon var pigg och skuttig, och lite smutsbrun som en vildråtta. Det var en trevlig sak och en passande övveraskning just på min födelsedag. (:
åh va kul:D jag tycker att man nästan aldrig ser vildråttor:)
hoppas att din födelsedag fortsatte bra^^ *grattis*
Ja, vad ska man säga, grattis på födelsedagen 
De vilda vill man ju inte ska ha med ens tama att göra. Ändå är det samma ras/art så visst kan man glädja sig lite över de vilda. Om man inte är bonde vill säga…

Hah, tackar tackar.
Nej det är inte särskilt ofta man ser vildisar någonstans.