Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 350 ggr
[PixelMollan]
0

OT IIIIIHHHH!!!!

Jag är sååå sugen på råttor så jag tror jag döör xD Längtar efter några såå mycket och bara tanken av att ha egna gör mej helt svag i benen!
Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!!!!!!!!!!!

Här e en bild på en råtta på min axel. Han får följa med mej varje morgon när djuren får mat o vatten i djuraffären :D<3

Jag viiiiiiiiiiill ha egna!! verkligen asså. helt översprallig nu o tittar annonser o allt. Typ snart äst nästan varje tråd som är intressant här.

Var bara tvungen att skriva av mej lite :$

/Malin

[Malin3033]
0

Är det en råtta från djuraffären där du jobbar?

Förstår hur du känner, ibland kan manbli helt översprallig av längtan!

Bullerbytjejen
0

köp hem honom då :P

[PixelMollan]
0

#1 ja en råttpojke fårn djuraffären ^^ Kan knappt slita mej ifrån honom. Kan bara ha honom "på mej" ca 30 min om dagen :/ Sen är de full rulle i kassan. Men jag e kär i djuren!!

#2 Haha ja :D Om bara mamma hade velat :( Hon tycker jag har för mycket djur typ och så gillar hon självklart inte svansen..
Jag vill nog gärna köpa från uppfödare, hur härlig denna hanen än är :D

Bullerbytjejen
0

men det e bra att du känner så :) att du vill ha från uppfödare :) sen ska man ju ha minst två också dom ska ju tne bo själv, fast det väl du väl redan då du jobbar på djuraffär :)

[PixelMollan]
0

#4 Japp jag vet :) hihi. lite synd endå..hade gärna lagt all tid på en :/

Bullerbytjejen
0

det kanske finns nån som har en råtta som inte går ihop med andra råttor? Kanske inte finns några uppfödare som har sånna iof. Råtthjälpen kanske har? Då gör man ju en god gärning också. Men två stycken har man tid för, så båda får lika mycket, Å det e underbart att se två (eller fler) råttor som trivs ihop. Det e ju ändå så dom lever lixom :)

[PixelMollan]
0

#6 jojo absolut :) har tittat lite på såna omplacerignshemmen nite hittatnågot precis.. jag vill ju gärna ha en genomsnäll liten kompis isåfall och de är kanske inte så vanligt.
Vi får se hur de blir :D Mamma är emot de, menjag är ju 18 xD

Bullerbytjejen
0

Ne kan ju vara lite vanskligt att hitta en säker och go råtta som omplacering då sånna oftast inte omplaceras. Men fjärka för mammsen ett tag å letqa medans så kanske du hittar nått, fast jag måste ju säga, att få hem två stabila bebbar e ju det bästa man kan få, 1. man får ha dom längre 2. man får se dom växa och få egna personligeter 3 man skapar ett band mellan sig och rådisarna som e lite svårare att få om man skaffar en vuxen råtta..:)

Bim
0

jag vet EXAKT hur di känner! :O :)

[PixelMollan]
0

#8 Ja :) Blir de inte nu så blir denär jag flyttat hemmifrån för någon gång ska de bli!! :D

#9 :D Det är HEMSKT hur mycket man kan längta efter något man itne har.!

Daisymink
0

ohh det gjorde jag med efter att ha lämnat bort mina två första råttor.. så efter några månader tvingade jag sambon och kom hem med två töser, idag har vi 17st men det är ju så klart med bebisarna :)

// Vanessa 

[PixelMollan]
0

#11 jag är avundsjuk på dej!!

Daisymink
0

tjata tjata tjata.. det funkar :)

// Vanessa 

[PixelMollan]
0

De funkar inte längre när man tjatat till sej 1 häst, 2 katter, 3 hamstrar och 2 marsvin xD nu säger de allvarligt stopp :S

Daisymink
0

johoo då det går. har du plats i rummet så går det :)

// Vanessa 

LeTigre
0

Varför skulle de ha rätt att säga nej, du är väl vuxen och betalar allt till djuren själv liksom?  Det är väl bara att ta med dig hem, vad ska de göra, kasta ut dig? :P

[PixelMollan]
0

Jo dom kan kasta ut mej..:S sist blev dom riktigt arga. betalar iaf gnagarna själv. o de funkar ju. drog hem dom andra djuren utan lov och fick efteråt tjata satan på attb behålla dom. pratade med mamam liiite om råttor. lite nämnde det . och de va krig direkt :S hon blev svinsur :S

Bullerbytjejen
0

fast om det är under deras tak så bestämmer dom ju vad som ska finas där, dom kanske tyckler att det räcker :P

Telefonkontakt
0

#16 kasta ut djuret? :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[PixelMollan]
0

#18 ja precis. när jag va under 18 så sa dom alltid. jamen till du är 18 så bestämmer vi över dej!
nu när jag ÄR över 18 så säer dom: vi bestämmer om vad som ska finnas i vårt hus!

Man bara.. jaha :S jag som i typ 10 år velat ha smådjur får inte nu när jag e 18 heller :P så då drog jag hem min första lilla hamstertös. och sen så blev de nästa o nästa o nästa xD Marsvinen visade jag frö mamma först. iaf en av dom. hon har haft marsvin när hon va ltiten så hon blev såld xD moaahahah. pappa blev skitsur.. men de har lagt sej nu lagom tills jag kommer med råttnyheten :D ahahah!

#19 tror itne min farsa hade bangat för att kasta ut djuren… :/ Han har hittills inte gjort de iaf :) men när han blir arg så e de inte skoj..

Absinthe
0

Vet hur det är med sånna föräldrar, dock så kopplade jag alltid på charmen som fasen. Fick två hamstar när jag var liten.. sen blev det fler.. sen hade jag en bror som gillade att släppa ihop dem så fick fick några ungar också, men behöll alla själv, hade 18 hamstrar till sist, plus en kanin, två marsvin, tre finkar och två katter.
Pappa var vansinnig, men jag har mamma att tacka att jag faktiskt fått växa upp med djur och ta ansvaret för dem, det har gett mig stor respekt för hur underbara djur är och hur de fungerar. Jag tycker verkligen synd om de människor som inte vet vad djur innebär. Det är en stor glädje!
Mamma ville iaf inte göra sig av med djuren när de väl fanns där.. =)
Låna hem en råtta så dina föräldrar får hälsa på en råtta, så kanske de ändrar uppfattning.. =)

Daisymink
0

jag passade på att skaffa mina första råttor när mina föräldrar var i thailand. det sista dom ville ha var råttor men det är typsikt mig att göra en sån sak :) dom kom hem och blev riktigt arga, men mina föräldrar vet hur jag är, lever inte utan djur.. så dom gick med på det men det sista dom gjorde var att komma in i mitt rum :) mamma hade mardrömmar och pappa bara sa usch.. nu bryr dom sig inte speciellt, dock bor jag inte hemma längre så dom har ju inte så mycket att säga till om :) haha!

// Vanessa 

Bella-R
0

Åhh vilken söt bild Malin!! Helt underbar ju :D Längtar oxå efter o skaffa råttor. Men mamma har rått/katt och mus "fobi" så de e inget o tänka på :P Men guuud, vad jag längtar tills jag flyttat hemifrån! Hoppas iaf du lyckas skaffa råttor snart, ^^ :D

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Terato
0

Hur gamla är hamstrarna?

Du kanske kan köra med det när någon av dem har gått bort. Att "Nu när han har gått bort så finns det ju plats för råttor", alternativt "jag är så ledsen och det enda som kommer att göra mig glad igen är om jag får två råttor".

Nä men jag förstår samtidigt dina föräldrar. Det är jobbigt med för mycket djur. Det blir någon som blir åsidosatt om inte tiden räcker till..

En kommentar till det här med ensamråttor. Råttor är trygga med varann och du får tryggare råttor om du har minst två. Tryggare= trevligare mot dig. Man förstår inte det förrän man har egna. Dessutom kommer du iaf inte kunna hålla dig till bara två stycken i längden! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[PixelMollan]
0

Hamstrarna är inte så gamla. Har en hona som är 7 mån o ska ev få en kull till sen. Hanen är 5 mån. Sen har jag en till hona från deras första kul som är 6veckor.
Mina båda marsvin är runt 3 månader.
Hästen är 7 år och mina katter är ungefär 6 år och ungefär 8 månader.

Jag hoppas det dröjer länge innan mina djur dör. Men jag vill ha fler xD *Djurnörd*

Kleverin
0

#25 Om du flyttar hemifrån behöver du ett helt eget hus på massa kvadrat och ett stall.. Förvånad

[PixelMollan]
0

Hahaha ja xD Jag måste nog ha en stooor gård xD Pojkvännens hundar ska ju oxå få plats att springa på :P hahaha