Knorrande råttor
Hm, kan råttor knorra?
Alltså, när dem blir uppspelta, så knorrar mina lite, går inte beskriva ljudet, men det är ingen myco. eller någon sjukdom, dom har aldrig varit förkylda ens ;) Detta sker också endast när jag leker med dem eller när dem leker själva, dem blir som galna då! ^^
Någon annan som har hört något liknande?
knastrar hon? låter det som knaster ? om det gör ddet så trivs hon, då myser dom när dom knastrar :)

Nej dem knastrar inte heller :) Det brukar dem göra, men dem likasom låter helt.. exalterade, dem blir helt galna och överlyckliga antar jag när man "fingerbrottas", det låter nästan som dem morrar O_o

ungefär låter min när hon vibrerar.. hela hon skakar som en galning.. hi hi.. öronen ser roligast ut:)
jaaa så låter två av mina också ibland när man busar med dem. har funderat vad det var förnånting för dom är inte alls sjuka
det kanske är det där skrattet som nån skummis listat ut, som han plockat upp med nån sändare, finns på youtube tror jag, sök på laughing rats eller nått så kommer det säkert upp..
mina knorrar oxå, eller jag tycker det låter som ett brummande - lite som när en katt spinner och det är inte heller någon sjukdom. typ bruuurmmmuuurrm haha
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Det är upphetsningsljud! Råttor gör så när de är glada och uppspelta.

# när dom vibrerar och skakar på öronen är hon ju i brunst. :)

#7 Det är upphetsningsljud! Råttor gör så när de är glada och uppspelta. Eller sura eller kåta *s*

Ja, Sizzla kan låta som en gris ibland. Det verkar vara när hon är uppspelt.
Älskar mina stora små vänner..
Hahaha va kul :D då fick man svar på det.
hmm, min sjuka hjärna fick det till att jack the ripper är kåt på mig :p hahaha *asg*
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Fast jag har ju tjejer så jag tror nog att dom mer var på bushumör :D

#13 vaddå, tror du inte tjejer kan vara kåta?
De vibrerar och fladdrar ju med öronen när de brunstar.
Joo iofs hahah! ja och mina tjejer brukar springa efter varandra, titt som tätt, å rida på varandra haha