Ensam råtta
För några månader sen dog Siris burkompis, sen dess har jag försökt hitta ett nytt hem för henne, eftersom jag ändå snart inte kan ha råttor på några år.
Men jag har haft otur, jag har försökt med Råtthjälpen och att annonsera, men ingen tycks vilja ta hand om henne (kanske jag ställer för höga krav..) Dessutom finns det inte jourhem elr andra råttfantaster i Jönköpings län vad jag vet
Siri är lite handrädd och bitig, men annars är det inget fel på henne. Stackarn har blivit magrare och har inte lika fin päls som förut för att hon äter dåligt..

Hur gammal är hon? Vad kommer hon ifrån? Har du testat att annonsera efter transporthjälp? Jag skulle möjligen kanske kunna ta henne om det behövs (fast jag sagt att jag inte ska ha fler råttor) i jourhem åt Råtthjälpen. Jag bor i Göteborg.
var finns hon?

Hon finns i Skillingaryd, är ca ett och ett halvt år och är köpt på A6 Zoo i Jönköping..
Hon såg jättesöt ut, tycker jag :D
Jag klassar det här som en omplaceringsannons och som alla annonser om råttor ska den innehålla följande
- födelsedatum
- färg, teckning o hårlag
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
Är det något du inte kan svara på så skriv okänt.
Har hon fått något nytt hem än?
Jag kan eventuellt låta henne bo här tills någon vill ta henne, så slipper hon sitta ensam…

Nej, hon har inte det än.
Var finns du någon stans Inana?
I huskvarna…
vet du vad? Lägg till mig på msn så kan vi prata mer om det? :)
a.ahlstedt@hotmail.com
Behöver råttan fortfarande nytt hem?, du kan alltid fråga UpptagetNamn. Hon har några råttor, bor i jönköping ;). Kanske kan ta den :)

#10, Om jag vill ha fler råttor kan jag anonsera själv, men tack ändå :)
Är den kvar? :)

Den är kvar…

Okej, funkar den med andra råttor?

#13 Jag vet inte.. men tror det, hon gjorde det innan hon blev ensam iallafall

Okej :)