Roligaste råttnamnen ?
Jag hade en kompis som döpte sina till Knall och Fall..
Vilka är de roligast ni hört.

Jag träffade en som jag tyckte hade ett rätt roligt namn, han hette långsvans.
Roligaste råttnamnet jag hört är Kattmat
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

"Kattmat" Tss.. 
En bekants råttor hette Snusk och T-shirt

Jag har haft en råtta som hette Herpes
Fast det är mer elakt än roligt;P
Och Gawii (råttan på min avatar) hette när jag köpte henne; Judas och hennes syster hette Hitler…:P
Jag har haft en råtta som hette nasty lajf
inte för jag vet om de är kul men annorlunda iaf:P ha ha

Ja Kattmat är det roligaste jag har hört hittils iaf ^^
Fast själv har jag en råtta som heter Geten, så xD

Jag hade en polare som hade 2 illrar som hette Drutten och Gena om ni kommer ihåg dessa annars kan ni kolla här…

en kompis marsvin hette ica & kasse.
en bekants råttor heter åke & vilse, trils & truls, hin & håle.

Jag hittade en sida där det var bilder på råttor, där hittade jag kattmat men det har ju ni redan skrivit, men sen såg jag att en råtta hette "Penis".. Stackars råtta.. Det är tur att han inte förstår riktigt vad hans namn är för nåt egentligen.. :/

#10: Hahaha, det är Gul_zebras hemsida!

Vem e gul zebra ?
Finns det gula zebror?
Jag döpte två stackars råttor till Gonorra Gnuggrumpa och Herpes Hängballe. De var syskon i s/mink, från en ormmatsuppfödare i Sala. Dog i rossel.
En annan råtta som jag faktiskt tog en kull på döpte jag till Bandhagens Bajskorv…
Jag skyller på att jag var punk i skallen… hehe

Haha! men gud..! Vilka namn.. XD men dom bryr sej nog inte.. :)
Kattmat är ett av mina favoritnamn också.
Sen måste jag väl säga att en av råttorna här hemma har ett ganska roligt namn, nämligen Anticimex.

HAHAHAHAHAHAHA! xD Anticimex! :) GULLGT!! 
Det "roligaste" här hemma var väl ogräsen, Maskros och Kvickrot. Men de döptes av uppfödaren, jag brukar inte döpa om dom så länge de inte får jätteknasiga eller svåra namn.
hahaha fan grodan du är värst.. finner inga ord *fnissa*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Jaa grodan. Och skyll inte på punken nu! :P Nämen det var ju gulliga namn? eller ? :d
#10: Som Nutiz skrev, det är nog mig du hittat x'D Kan inte hålla med om att det är (var) synd om honom dock, han verkade inte ta illa upp, värre var det med Gudrun - en hane x)
Penis hälsar: http://youtube.com/watch?v=shV-2V632Zk
#13: Om det blir fler såna råttor så hojta till så snor jag hela högen! ;) Jag ääälskar såna namn :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Naaw.. Som tur är var han söt, han liknar inte alls en Penis.. :)
Min första tanke innan jag såg utubefilmen om PENIS var att det bara MÅSTE vara en nakenråtta 
#21: Där kan jag hålla med ^^ "Uppfödaren" hade döpt honom till Pungis egentligen iom hans stora pung. Fast jag råkade alltid säga Penis istället, så han fick snällt finna sig i ett nytt namn 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Min heter Emil och Alfred. Min pojkvän kom på dom när vi kollade Emil i lönneberga och då blev den Emil och sen nu min nya heter Alfred, som är Emils bästa vän i Emil i lönneberga.. xD
inte så kul kanske men ändå xD
Roligaste namnet jag vet av hade en råtta som ägdes av en kille jag känner. Det var en nakenråtta som fick namnet Nudity. Snacka om dålig fantasi. 

HAha! Den var ju bra! xD eller har jag bara dålig humor? :)

Mitt ex hade två råttor som hette Ascii & Ansii
Min kompis dvärghamster hette Pung och det passade honom ypperligt.
ah, jag hade ju en råtta som hette Råtz Tjenis Penis… hehe… älskade att ropa på honom… "penisen" (när lena döpte honom var det med tanke på att jag skulle ha honom och ingen annan)

De namnen jag har hört på råttor är Rabies och Pest. Samma person har också två kaniner som heter Lunch och Midda

Hihi! Kan inte ni ge mej lite bra tips på ett namn. det ska inte vara så vanligt. tkr ni att Bim är ett bra namn? Kram
vi döpte vår minsting till brum brum för han ser verkligen ut som en bil :) hihhi
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Skogskraft
Gissa är det bästa namnet jag hört hittills :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Pest & Pina vet ja två rått syskon som hetat

#15 . Haha :D

Inte råttor men gerbilerna mina heter Katastrof och Knock-Out, vet inte om de kan räknas men de flesta brukar stirra lite på en när man säger vad de heter :D
Pungbäver hette en råtthane som en bekant hade. Tyckte Jag var fyndigt :P

#36: Min kompis hade två katter förut som hette Katt-astrof och Miss-lyckad 

#38 HAha D:

ja vet inte råttor me konstiga namn men .. vår minigris hete Bacon iaf =)

Min mammas katt hette Kattfan. Det var ganksa roligt när hon ropade på den, de bodde ute i skogen vid E4an men kul var det när man hörde henne vråla :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#40 & #41
HAHA X)
Jag kanske har dålig humor men tycker att alla har jätte roliga namn 
Klamydia och herpes.
≧◔◡◔≦
#36 hahaha fan va dåligt.. jäkligt bra fantasi må jag säga! :D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Två av mina gamla råttor som jag hade för några år sedan hade namn som folk brukade haja till när man sa…..
Pavaråtti, döpt efter operasångaren pavarotti
han passade alldeles ypperligt i sitt namn för han var den största råtta jag någonsin haft med otroligt häng och var väldigt matglad :D
och så hade jag en råtta som hette Helmut Råtti efter den tyska sångaren Helmut Lotti :D
Kände till två pojakr som hette flipp och flopp

Min råtta heter Pucko och min polares heter Pajas. :)

Tjoffsan och Killevippen är ju fina namn på mina råttor. Allt i Astrid Lindgrens tema, har en hund som heter Ronja och vår förra hund hette Ida. 
#40> Höhö, jag har en råtta som heter Bacon.. :oP
För övrigt så döpte jag en råtta med väldigt stor pung till Allan Ballan en gång.. dock inte min råtta ^^
Kom även på att min råtta Crusty sällan kallas Crusty, utan snarare heter Crapstick (eller Skitpinnen).. haha!

Mina heter Lillstrumpa å SysterYster..
Men d bästa var en kompis te pappas hund.. Han hette frågén.. På värmländska betyder d "Fråga han".. Så när folk fråga va han hette sa pappas kompis frågen å folk blev bara mer å mer frustrerade för de trodde han drev me dem :P