Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 597 ggr
rockstar
0

Hur städar ni eran bur/burar?

Igår när jag städade hos mina små sötisar kom jag på hur noggran och mkt jag gjorde för att få det rent och fint i buren. De har då ett hemmabygge till bur.

Jag tar ut allt ur buren, toalettenpelletsen. Tömmer råttornas toaletter. damsuger upp överflödigt pellets i buren och på golvet. Jag skurar hela buren och all inrednig tvättas. Alla små filtar och tygbitar tvättas och byts ut. Gallret torkas av och jag byter ut pinnarna de har att vässa tänderna på…

Hur gör ni? Har ni ett hemmabygge elelr köpbur? Hur ofta städar ni? Städar ni nogranare någon gång?

[daniel85]
0

har en stor köpbur… men tömmer allt och ger allt en redig dusch =) städar typ när det behövs, ungefär en gång i veckan =)

Terato
0

Jag har ett vitrinskåp till bur. Använder tidningspapper(flera lager på alla hyllor och har en bajalåda på sidan om som de sköter flitigt. Sedan har de en korg med tidningspapper och handdukar i som de sover och pinkar i.

Byter tidningspapper och handdukar och torkar av alla hyllor och byter strö i toalådan. Väldigt enkelt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

rockstar
0

Är det bara jag som känner att jag städar mkt? kanske är det bra de med…

SamanthaJones
0

jag har tre burar här hemma o jag byter alla tre varjedag. Mitt hemmabygge blir det skurning av varjegång för att inte killarnas piss ska fastna. Sen är det gamlingarna som Luktar urk o den får åka in i duschen. o lika dant i bebisburen. allt duschas o byts ut.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

PlusPlus
0

Jag har ett hemma bygge där man kan dra ur en burbotten. Den tömmer jag och behövs de så sköljer jag den( det brukar att behövas). Nere i den så är dom å kissar å bajjar. Uppe ar dom en korg som de ligger en massa gamla strumpor och handdukar i som jag byter och hård tvättar så fort det behövs vilket är ungefär en gång iveckan. Det varierar så mkt. Dom har stora stegar, ppinnar, hanmatta och en mini fångst. Stegar å pinnar har jag nyligen gjort en rejäl skrubbning utav och det behövs inte så jätte ofta. Minifångsten har ja en ny att byta t så fort dom har misshandlat den klart. Väldigt enkel att städa för att vara en allmänt jobbig bur annars =P