Vart hitta aspflis?
Tänkte testa aspflis den här gången, men vart hittar man det? Nån som vet nått bra ställe i Stockholm?
tja jag vet inte hur det är i stockholm men jag vet att i Nyköping kunde man köpa det på sågverket som står mitt i stan. Om du hittar ett sågverk i Stockholm så kan det vara en ide att prova där. Det brukar oftast vara billigare att köpa det direkt därifrån istället för att köpa samma spån i affärerna. 
#0 Om en affär inte har aspflis brukar de kunna beställa om man bara frågar.
#1 Spån och flis är inte samma sak. Spån bör man undvika över huvud taget att ha till råttor.

PWSS har aspflis, men man måste beställa från dem. De har utkörning jämna veckor till Stockholm och då lämnar de av på vissa ställen precis som vad hemglass gör på sina turer. Gå in på www.pwss.se så har du allt där.

Aspspån(Kaytees Aspen Bedding and Litter) är blåst och utan terpentin.
Älskar mina stora små vänner..
På Scanbur i Sollentuna. Ring och kolla först bara…
#5 Kan man handla direkt från dem?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ja, det kan man. Men man måste gå via zooaffär för att beställa då de "inte" säljer till privatpersoner längre. Gå in på www..scanbur.eu/ där du kan hitta det på beddings. I gula sidorna heter de Scanbur BK. Man måste åka dit själv och hämta grejerna då de inte kör ut.
Mja, näe, man kan inte åka dit och köpa EN säck! De vill inte besväras med enstaka kunder sådär. Utan vill sälja i storpack.
Jag var där och köpte 12 säckar för 165 kr st. Via zoobutik kan samma säck kosta 350-500 kr!!!
Nu tänkte jag sälja några säckar för 200 kr - ingen direkt vinst, bara lite soppapengar till bilen - eftersom jag har fått lite bättre flis från Estland (äntligen!!!). Och tro det eller ej, men det blev BILLIGARE än att köpa från Scanbur! Det ni!
#8 Köpa 12 säckar av dem är okej men hur fasiken får jag hem det som är utan körkort o bil och åker kommunalt. Pirran min håller ej för vikten av 12 säckar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
såklart måste du ha en bil… vanlig kombi rymmer gott o väl 12 säckar

hmm.. undrar hur det går att beställa aspflis från pwss till gbg.. äh vad lat jag är! får väl pallra mig ner till djuraffären och beställa där.. har nog inte behov av 100liter just nu ändå.
bor du nära haninge området så har du både crt lagret bakom bussgaraget. de har alltid hemma. haninge zoo har men de brukar jag hinna köpa slut på. bara be vilken zoo som så plockar de hem det utan extra utgifter. jag står över böckerna när de ska beställa och pekar på vad jag vill att de ska bestälal hem.. ska beställa iller foder nu på hanige.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

¤8 jag har ringt och kollat med dem och man kan köpa typ minimum 3 stycken, men beställa via sin zooaffär då de inte sedan något år inte säljer till privatpersoner. De kostar de 165 kr styck+en avgift på ca 40 kronor(är för kvitto eller liknande). Men man måste åka dit och hämta i vilket falla som helst.

#13 om man är lite mindre bemedlad kan ju några styckna i sthlm gå ihop och beställa tillsammans. Kolla om det är någon mer som behöver/vill köpa med dig :)
vill du ha i sthlm så pm:a mig.. jag kan fixa om de jag känner till kan beställa aspflis. men det borde de kunna. vilket är närmast. medborgarplatsen eller haninge?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Som jag skrev i #8 jag har några säckar att sälja för 200 kr st.

alflis finnes annars på bromma zoomarknad. Det fungerar lika bra :) 60kr för 20 liter 0ch 160 för 100 liter. Lite dyrt kanske men väldigt drygt, blir inte smutsigt lika fort :D
Mja, ärligt så är asp det träslag med bäst uppsugningsförmåga, så jag skulle säga att andra flis/spån inte är lika bra.
De duger i brist på annat, men ammoniak bildas fortare har jag märkt.