Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 268 ggr
frasse_nelia
0

nån som vet ???

vi har skaffat oss 3 små bebisar som ni vet är det ju ca 6 veckors kärantän innan man kan börja para ihop dom med andra råttor .hur lång tid kan man räkna med att det tar om allt går jätte bra att flytta dom till samma inhängnad ?????

Ninja
0

Det beror helt och hållet på råttorna hur lång tid introduceringen tar. Allt från en dag till någon vecka..

TienMu
0

men karantänen? hur e de me den igentligen? Jag tro inte många följer den punkt till pricka……

Ninja
0

Det kan gå väldigt illa om man inte karantänar, samtidigt som det kan gå bra.. Frågan är om det är värt att riskera sina äldre råttors hälsa/liv.
Var kommer bebisarna ifrån? En seriös uppfödare har honor med ungar i karantän så det inte behövs av köpare, medans råttor från zooaffärer alltid bör karantänas.

TienMu
0

själv  tycker jag om å ha flera veckors kontakt me den jag köper mina råttor från,så man vet lite å känner varandra  lite,,,,då kanske inte sex veckor behövs…men en zoo råtta,numer ta ja en sån ti vetten direkt(vae sej han e sjuk el ej) fö ja har vart me om å få nå ja "höns kvalster " kalla han de….på hela flocken pgav en zoois…..inge vidare skoj….

frasse_nelia
0

dom är i karantän i ett anat rum har inte tänkt att släppa ihop dom fören om 6 veckor.hur läser man singnalerna ? på att dom tycker om varandra eller inte ?