Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 363 ggr
takykardi
0

gaaaah, vad göra ?

Ja hade just tänkt gå å lägga mig! Mittiallt märker jag att min råtta piper som han aldrig gjort förr!
Då sprang vår andra råtta efter honom å bråttade ner honom å bet (inte på bus!)
tänkte inte ens ha fått lugna ner honom ! :O
så tillsist fick ja ur min råtta ur buren å då såg jag att han blödde på ena sidan :\
hur ska jag våga lägga in honom i buren igen ? :O
han ingen extrabur här :(

Allamej
0

Du ska inte sätta tillbaka honom… hur gamla är dom?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

takykardi
0

5-6 månader :o
de har bott tillsamman hela tiden. fattar inte varför de blev osams nu :(
men jag har ingenstans att ha honom inatt då :O
bara "reselådan". å den e ju så liten :\

Allamej
0

Ge honom vatten och gurka så klarar han natten i en transport… skaffa en till bur imorgon direkt du vaknar. Med åldern så känns det som om det är hormonerna

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

takykardi
0

men kan de aldri mera bo tillsammans då ? :O
jobbit att de ska behöva bo i varsin bur :O

Allamej
0

Den som nu högg sin burkompis är inte rätt i skallen… sorry…

annelie-h
0

hmm.. du har ingenting du kan bygga ihop tillfälligt?.. om det inte finns något alternativ, ett råttsäkert badrum? det hemma hos mina föräldrar är nästan helt kalt.. inget badkar eller duschkabin. kanske kan lägga mat och ett mysigt bo där om du har ett bra? tejpa igen toan.. näe,, jag vet inte.. jobbigt för dig!

takykardi
0

jaaa :(

det skulle kanske nog vara bättre än trasportlådan :O

men tycker så synd om honom :(

annelie-h
0

eller så följer man alltid så smarta Allamejs råd.. heeelt klart bättre:) det är något fel på min dator, så sidan går inte att uppdatera.. därför jag ofta verkar korkad eftersom jag inte ser vad andra skrivit innan:(

lycka till!!!

Ninja
0

En typisk ålder för dominansproblem att visa sig, när de kommer in i puberteten och hormonerna börjar spöka.. Som det är nu kan du inte ha dom ihop. Det kan gå om du kastrerar den aggressiva hanen, så att inte testosteronet strular för honom mer.