Min råtta är uttråkad!

råttor tröttnar snabbt på leksaker….den bästa leksaken den kan ha e DU……ha hampus me dej…..ja har mina i sängen nä ja läser å kollar på tv…även vid datorn….

Får råttorna vara ute mycket med dig? Leker de inte med varandra i buren, eller är det bara Hampus som blir uttråkad?
Tips på leksaker kan vara et toarulle med pappret kvar (man kan också klämma in mjölklinser mellan papperslagrena för extra skoj), toarullar utan papper med en godbit inuti och hörnen invikta, en del gamla bebisleksaker kan vara roliga. Testa att hänga upp maten så han får jobba lite för den. Hm.. en låda med jord i som han får gräva och ha sig i kanske?

låda me jord….kom å tänka på kattgräs då…..de brukar dom ha galet skoj med….lite halv drygt å städa efter dom sen bara…men de är de värt….
Tack så jätte mycket för svaren, Hampus har tyvärr ingen kompis pga av att han visar sig aggressiv men jag ska skaffa en bebis snart, själv e han 1 år och 2 månader.

Då är det nog därför han är uttråkad!
Älskar mina stora små vänner..
Jag fick honom gratis av en kompis till mig, hon gav bort honom pga att han bet och gjorde illa hennes andra råtta, behöver jag vara orolig att han skadar den rått bebisen jag kommer köpa?

#6 risken finns ju alltid. Mitt tips är att du köper två bebisar och sedan följer nicciz tips och råd i artikeln om introducering. Om han inte accepterar bebisarna så har de i såna fall varandra och du slipper två st olyckliga ensamråttor! :)
Okej smart

#8 så skulle jag gjort i allafall, men proffsen kanske har andra råd :)