Hel Svarta gamla råttpojkar?
Hej är lite nyfiken om det finns några svarta fina pojkar i Sverige som börjar närma sig ett år eller har passerat det med råge. Han bör dessutom inte vara dumbo eller rex, och har han en sjukdoms historia så berätta gärna om han har behövt antibiotika för ex förkylning mm,eller ev abscesser,bumblefoot osv.Gärna lite syskon historia om ni har det också :D.
Ser många andra friska äldre hanar i annan färg men har inte sett några svarta, sen kan det vara för att jag är blind vem vet. Men har du en en hel svart pojke släng upp en bild på honom. OBS är inte just nu intresserad av parning men mest för att se om en ev möjlighet finns för framtiden.

Jag har inte en helsvart men en silvrerad svart…slät, toppörad, otecknad.
Han blir 1 år i mars, har inte varit sjuk och väger 756 gram. Ingen rang i min flock på 8 hanar och alla hans 7 bröder fungerar bra med andra hanar…och tar väl emot nykomlingar. En av hans systrar är en dålig mamma, en av dom är en väldigt bra mamma. De sista 2 systrarna har inte haft några kullar…
Hans pappa blev arg (efter omplassering efter att han fyllt 1 år) och hans mamma fick snedskalle, 13-14 mnd. gammal. Hans mamma var en zooråtta och pappan en uppfödarråtta…

Ååå black! <3
Älskar mina stora små vänner..
den bruna råttan, e de en cinnamon?

#4 Han är mink…
va fånigt att jag inte såg det när jag haft flera minkar själv :/

Oj tog för givet att alla svarta råttor är silvrerade så skrev inte med det, sorry, självklart så vill jag ha bilder av dom pojkarna också :D
Här är Gorgo :) 2.5 år gammal :) Uppfödd av mig en gång i tiden, vad jag vet är bara två systrar döda, en blev utslagen av ett virus som drabbade hela flocken hon bodde i, och den andra dog för ett par månader. Gorgo bor med sin champagne bror, båda har haft en varsin tumör nyligen, men fått den bortopererad, och klarat de galant trots sin ålder. Är dock inte konstigt att tumörer dyker upp vid deras ålder. Dock det enda de haft i sitt liv vad gäller sjukdomar. Inga problem med rossel, eller ögonen, och de är båda trinda :) Två stora, lugna och trevliga hanar :)

Säger bara wow vilken pojke…sugen blir man…mm sitter hårt på fingrarna….
#8 vad har han för stamtavla?
vet bara mamma och pappa, båda de var friska hela livet och dog av ålder. Black eubk och mink eubk. Parade dem pga av deras underbara temperament, som gick vidare till alla ungarna :)

Ja jag är kär i alla fall :D mycket fin pojke!