Hjälp!Vet någon?
Jag har 2 små pojkar som jag har haft i 5 veckor.De är 11 veckor gamla.De får nästan varje dag ,ryckningar i kroppen som om de har hicka.1 gång om dan kanske mer vet ej märker bara när jag har dom i famnen.
Kan det vara myckoplasman som börjar framträda?.Annars är de glada och pigga pojkar som bara är lite snuvigaibland.

Mina två har samma sak, tror det faktiskt är hicka.

Tack för svaret.Skönt att veta att det finns andra som har samma sak
.

Ja, jag tror också att det är hicka. Inget att oroa sig för alltså.

Hej!
Mina tjejer har också hicka.
mina får också hicka 

Tack alla som har svarat.Skönt att veta att det bara är hicka 
Haha och jag som tänkte ringa till vetten idag O.o gud vad de måste ha garvat åt mig då om jag kom in med båda råttorna och sa att de rycker flera gånger om dagen, och de konstaterar att de barä har hicka xD nej, där var jag på väg att gröa bort mig verkligen =)
En av mina tjejer får också såna ryck o jag studerade henne länge innan jag kom fram till att det måste vara hicka.

Mina råttisar har oxå det 
jepp mina med
Mina har också hicka! Alltid när dom har blivit väckta när dom sover så får dom hicka
. Inte när dom vaknar av sig själva
Lite sött tycker jag
är det kraftiga ryckningar vi pratar om? så att huvudet vrider på sig och råttan nästan hoppar runt? så har min hane och det ser lite läskigt ut, nästan som att han har epilepsi eller någon annan läskig sjukdom.
är det hicka så är jag glad.
Åh, jag fick mina råttor i lördags, och de har oxå haft små ryckningar, var på väg att ringa till vetten och kolla va det kunde va. Men att det är hicka stämmer nog 
Verkar som så att det bara är mina råttor som inte har hicka X'D

mina hanar hickar också :)
Vad sött!
"Hej veterinären, jo jag undrar, mina råttor har hicka, vad ska jag göra?"
#14 Har aldrig heller sett mina råttor hicka..

Mina gör det också, hur gulligt som helst 

Har också märkt att min ena tjej har "ryckningar" i kroppen ibland. Skönt att de bara e hicka så jag slipper oroa mig när de händer nästa gång 
Min rycker oxå, glad att få höra att det bara e hicka