AKUT HJÄLP!!!!!!!!!!
HJÄLP! Har Liz fått rossel!?!?! hon nös en gång först (dom är lite förskylda) och sen lät det som om hon bubblade, eller som hon hade nån vätska i halsen och bubblade med den! :O Är det rossel? Vad ska jag göra? ska jag sitta vid buren och lyssna om hon låter så igen? Hon är som vanlig nu… Snällasnälla hjälp mej!!!

jag gör emmags förskyldningskur nu..

snälla hjälp mej nån!! Jag har ju PANIK!!!!

Avvakta lite. Var uppmärksam i några dagar, och om du inte hö något så är det nog lugnt. Sätt henne mot örat och lyssna om du hör något rassel där inne, om du gör det är det nog rossel, om inte så fortsätt vara uppmärksam. De tär nog inge farligt, bara lite förkylning
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Åk till veterinären? :S

åh, tack så himla mkt! aa, fast om jag sätter henne mot örat så blir jag nog biten… :( så det blir nog inteså lyckat.. men jag ska försöka.. TACK! och nej jag har inte hö.. :)

#5 glömde säga, sätt hennes lungor mot örat ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#6 haha, okej, det ska jag göra.. Emmag´s förskylningskur var väldigt populär iallafall! ;D För båda dricker sammtidigt ur vattenflaskan och dom har gjrt det ett tag nu.. det är bra!
är det råttorna du lånat eller har du köpt egna nu? *nyfiken*
Förlåt att jag frågar i din förkylningstråd men jag blev så nyfiken :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Det är råttorna jag har lånat <3 :D Liz ooch Sussie :D

Fortsätt gärna ge mej mer "tips" lr nåt!
Bim jag tror inte hon skulle bita dig om du sätter henne mot örat du håller ju licksom runt kroppen på henne och sätter hennes lungor mot ditt öra. jag gör ofta så för att lyssna på mina råttor. jag har fått två rossel råttor här hemma, den ena värre en den andra :/ borde gå till vetten med den ena som e värst. och kanske få antibiotika till honom.

#11 Okej, Du hade rätt, jag blev inte biten ;) men hon har btit mej i örat 2ggr (jag tror att hon bet mej, en gång är jag säker men den andra tror jag.. eller typ "nöp" mej med tassen :P)men hon var inte ens nära att bita mej, och först trodde jag att man skulle ha munnen mot örat.. XD Jag hörde föresten inget.. fast hon rörde på sig ganska mkt så det var lite svårt.. Fast jag hörde att hon andades. :)
Ta det lugnt, fortsätt med förkyldningskuren.
Men som sagt, jag ringer imorgon efter 15.00 nångång.