Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 340 ggr
zmulan
0

Lustiga råttor!!!! :D

*fniss*

Jag har varit lite irriterad på Skorpan som så fort hon fått någon mat sprungit och lagt den i toaletten, och nu i ett par dagar har jag gått och flyttat på den och lagt på hyllan vid matskålarna.

Så idag fick dom stuvade morötter, mixade köttbullar och potatis. Smulan tog en morotsbit, slickade av stuvningen och gick och lade sig. När jag tittade nästa gång låg den avslickade moroten i matskålen!!?? Jag frågade sambon om han plockat i den men inte det. Ja ja tänkte jag…

Sen nu när jag var inne hos dom så låg det en jordnötsring i matskålen och jag frågade min sambo om han lagt dit den men inte det dom fick vars en direkt, någon går och lägger maten som hamnar utanför skålen i skålen igen… *ler* Bra jobbat!!! Jag ska spana nån dag och se vem det är!!!!

Någon mer råtta som gör detta???

Tyckte det var lite kul!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

zmulan
0

Ha ha ha ha…. tankarna far iväg!!! Snart kanske dom kan städa buren själv!!!! Räcka ut tungan

//Zmulan

Daydreams
0

haha, jag har varit med om samma sak. Mina honor är världens grisar, de lägger mat överallt etc. Sen fick jag hem mina hanar, och blev så förvånad efter ett tag över att dom aldrig åt upp ärtorna. låg alltid ett gäng kvar i matskålen. Tills jag insåg att dom la tillbaks "skalet " där lol.

Och häromdagen hade dom fått ett kycklinglår att gnaga på. Vilket jag glömde bort. Men ett par dagar senare låg det ett rentuggat ben i matskålen.

Tänk om dom kunde lära tjejerna samma maner.:D

Amfibie
0

#2 *asg* Jag får sådana roliga "filmer" uppspelade i huvudet, jag ser en råtta med ett kycklingben i munnen: Varsågod matte!

Duktiga råttor ni har i alla fall, mina har ett och annat att lära, men dem går på lådan iaf :)

Keno
0

Haha, vilka duktiga råttor! Mina råttor verkar hellre vilja sprida ut maten överallt i buren.

Bim
0

hahaha, gud vilka smarta! sätt in i guinnes rekordbok med titeln "smarta städande råttor" XP

zmulan
0

Ja mina har betett sig som "svin" innan… men dom börjar ju bli äldre…. kanske inte lika slarviga längre… ha ha…. kul är det i alla fall!! Räcka ut tungan

Det är verkligen smarta djur!!

//Zmulan

UpptagetNamn
0

#2, Kan man värkligen ge dom bena?

När jag matar mina med kyckling ibland så rensar jag Himmla nooga..

Girlie
0

#7: Mina föredrar benen till och med, älskar att gnaga. :)

Cupid
0

Är det inte risk för att benet splittras i magen på råttorna om dem får i sig det liksom det gör på hundar?

warcloudd
0

Min råtta är med lite knasig. Gan bäddar i matskålen!
Varje dag får man plocka bort tidningspapper m.m flera gånger för att den andra råttan ska hitta maten.

sarocky
0

Det är ingen fara att ge kycklingben till råttor. De maler sönder benen med de innersta kindtänderna. Ingen fara att de ska få det i halsen eller i magen :)

Reklamfritt
0

mina råttor hatar "skalet" från gurkor så de lägger alltid tbx skalet i skålen när de är klara med inneållet :P

NSns
0

Min ena råtta lägger mat i matskålen om man ger det till honom men han inte vill ha det just då. Och ärtor ätar han i toaletten för att han lämnar skalen där.