Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 860 ggr
LeTigre
0

Hur stort för bebisar?

Funderade på hur stor bur man minst bör ha till bebisar (5-10veckor)  som sitter i väntan på inflyttning till flockburen? (Dvs en tillfällig bebisboning) Letar extraburar just nu.

SamanthaJones
0

hur många bebisar är det+

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

LeTigre
0

Ja jag har ju inga än, men två kommer det nog bli.

Terato
0

Kör på minimummåtten för råtta då? 60x30 ska bottenytan vara(hemska mått!) Men funkar ju säkert till bebbar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Jag skulle ta en "lagom" och planera lite ahead.. då har du även en fungerande sjukbur/extra bur och en lagombur när bebisarna växt på sig om utifall att introduceringen går åt skogen….

Eller beroende på vad du har för storlek nu, köpa en större och ha den nuvarande till bebbarna och ev. låta alla flytta in i den större sen.

För dit kommer du förr eller senare iaf *asg* alla vi som har råttor trillar dit på att köpa större och Större och STÖRRE burar *asg*

LeTigre
0

#4 haha, ja eller hur, snart sitter man med 75% av lägenhetens yta inredd med voljärer! Räcka ut tungan

Daydreams
0

Just nu har jag 2 stora burar i värdelöst skick som väntat på att bli kastade i ett halvår. 4 mindre som jag tänker är bra att ha till bebisbur, karantän etc, 2 st burar som det faktiskt bor råttor i, en voljär medium, 2 gabber duo voljärer. Samt en hemmabyggd garderobsbur. Det är verkligen burar ÖVERALLT:S

Terato
0

Haha, jag planerar burbygge för fullt. Vi ska flytta snart och där finns en klädkammare. Tanken slog mig att bygga om hela klädkammaren till råttbur. :P

Nä, men det skadar inte att ha en liten bur på sidan om. Du kanske kommer behöva råttvakt någon gång och ha en bur att låna ut? Finns säkert massvis med billiga fågelburar på blocket som är okej som tillfällig bur. Dunorna för marsvin funkar säkert också. De brukar man se på blocket.

teratos.r8or.se

LeTigre
0

Jepp, jag är mitt uppe i letandet av extra nu, man måste ju ha en extrabur oavsett vad. Vad som helst kan ju hända så att man behöver flytta en eller flera råttor. Anledningen till att jag frågade om minimumstorlek var egentligen att jag har ett gammalt akvarium som jag funderade kunde funka tillfälligt till bebbar. Min nya lägenhet har visat sig lite dragig och kall på vintern så jag tänkte att det kunde vara passande på flera sätt för små nyinkomlingar. Men oavsett vad så kommer jag såklart ändå köpa flera burar.

"blockar" (nyuppfunnet verb för blocket-surfande) vareviga dag och håller koll på den lokala secondhand-affären (ska dit i morgon), och hittar jag ingenting köper jag en ny.

SamanthaJones
0

hmm, jag har en garderob (aneboda jävligt snygg) till mina grabbar o en stor sak till jourisarna o en liten till en annan råtta som är i karentän o två på vinden som sitter ihop och ser skrattretande ut och sen håller jag på att scanna av blocket efter mer burar som kan vara bra att ha ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Terato
0

#8 Ja, akvarium blir säkert jättebra!

Haha, "blockar". Vilket dunderord. Det ska jag börja använda!

teratos.r8or.se

Reklamfritt
0

bara en liten off topic fråga … vrf är det så jätte viktigt med karantän ? har haft flera råttor och alltid haft de nya i karantän men alltid undrat vrf det är så himmla viktigt ?

LeTigre
0

#11 Det handlar om främmande smittor, det finns en artikel om detta.